illerpojke söker nytt hem
Svenska illervänner har fått in En viltfärgad grabb född 2007, är vaccinerad och kastrerad. Söker nytt hem där han kan få stanna. Behöver mycket kärlek, bus och aktivering. Kräver lite illervana. Finns i Kalmarslän. För visat intresse kontakta mig på: omplacering@illervanner.se alt. 073-6764436 (Malin, omplaceringsansvarig Svenska illervänner) www.illervanner.se
tessan, vart är du? :)

vill ha , vill ha!

Vem?
Balder? 
golf.ifokus.se

Thessan_87, det är inte balder iaf, han har ju precis fått flickvän, inte flyttar han då:)
"Chaos is a friend of mine."

#4 Inte den Balder… en annan Balder =)
golf.ifokus.se

Putt

putt
Grabben finns ännu kvar och söker ägare med illervana.

PUTT

Jag har inte plats :(
golf.ifokus.se

önskar att jag kunde ta honom, men det är så mkt som händer just nu. Önskar honom lyckatill!

putt

putt

*putt*
*finns ännu kvar* Tålamod krävs men han verkar ha mjuknat i akuthemmet nu så han är ingen omöjlig grabb han gör stora framsteg!
*puttar*

Putt

putt
golf.ifokus.se

finns det en bild på gossen?
#19: Tror det bästa är att ta kontakt med omplaceringskordinatorn direkt.
Då kan det hända att du möjligtvis kanske får ett kort.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Putt

putt
puttar
*Grabben finns ännu kvar*

:( stackar kille :( vill ingen ha han ?

Fråga Amanda (minns inte vad hon heter på forumet). Hon bor i Nybro iallafall, så det är inte så långt bort.
golf.ifokus.se
*putt*

*puttar* Varför nappar ingen, tycker det ser ut som en klockren iller! :)
När kan man kalla sig själv för illervan?

¨#29> När man vet ungefär hur man ska reagera och handla när det krisar (eller blir sjuk eller om uppfostran) eller hur man hittar hjälp. Och när man är tillräckligt seriös för att behålla illern "for life". Då skulle jag kalla en person för illervan. :-)
han finns ännu kvar o söker nytt hem att flytta till…
Är lite sugen faktiskt :/ men en del vet nog vad som hände sist jag försökte mig på en till :(
# 32 De illrarna var speciella och de är ännu inte helt ok även efter mkt träning.
Så jämför inte dem med ev en annan omplacering. 
Sara
#33 kände mig ändå helt misslyckad =( Men kanske skulle vågat testa på en lite vänligare :) Vart i kalmar finns han?
Hultsfeds trakterna. man får självklart komma och hälsa på honom i akuthemmet om man är intresserad för att få känna efter.
#35 är mycket sugen, men hulsfred ligger ganska långt bort när man inte har körkort =/

*puttar*
#36> Det går nog att lösa… finns alltid lösningar även utan körkort! :-) Är du intresserad så åk och kolla på honom, illrar växer inte på träd, även om det ibland kan se ut så…
#37 Jo, men att slänga ut pengar på att åka tåg som tar halva dagen känns inte så lockande. Speciellt inte om jag faller för grabben för då blir det två resor :/. Att man inte kunde ha obegränsat med pengar och ett körkort!
Ingen som ska vägen förbi från vänersborg till hultsfred? och sen tillbaka?
haha

#38> Det räcker nog men en resa, dvs att du hämtar hem honom direkt om du gillar honom… Men visst, kan du inte tänka dig att åka så komemr du nog få problem´att hitta lämplig iller.!
#39 jo, men förutom pengar så måste jag ha tid till det också :/ Jobbar kväll för det mesta. Jag ska fundera lite och se om jag kommer på något lätt sätt att ta mig ner och iallafall kolla på pojken :)

Dom borde lägga ut kort på alla som dom vill ha omplacerade…

Vem är balder??
# 41 Fast kort gör ju inte illern rättvisa och nog är det synd att gå på utseendet när man ska ta hand om en omplacering.
Sara
#41: Jag tycker att omplaceringar ska vara utan kort. För man ska vilja ha djuret i sig inte färgen på den.
De flesta vill ha pastell, silver osv och då står alla där med viltfärgade illrar som inte har lika lätt att bli omplacerade. Vilket är synd.
Så jag tycker som sara att en iller inte skall väljas efter färg, därför inga kort på en omplacering.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Det står ju ändå i annonsen att det är en viltfärgad, så då spelar ju kort ingen roll… För övrigt så är de flesta illrar lika söta.
golf.ifokus.se
Ibland är det bra med kort och ibland inte.. vad det gäller mig så tyckte jag att det var bra att det fanns bild på Skorpan, tyckte det sa klick bara jag tittade på bilden.. ändå är hon "bara" en vanlig viltfärgad tjej.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Vilt e ju snyggast ;)

Hejsan!
Jag och min familj letar med ljus och lykta efter små illrar samt omplaceringsillrar. Läs gärna mer på min presentation och kontakta mig om vi låter intressanta :)
Tack på förhand
MVH
Patricia med familjen.
*puttar upp*
Lille Fox söker ett hem att få komma till. *pga backande intressent är han åter aktuell som omplacering*
putt
putt
Fox finns ännu kvar. Återhämtad efetr operationen och i väntan på att få flytta hem till någon go person. Han är van med andra illrar och funkar bra ihop med de flesta…

*puttar*
#46 när jag fick se kort på dexter så tyckte jag han såg ganska konstig ut med sin giraffhals :) När jag träffade honom live var det inga tvivel angående sötfaktorn på den busen!
Sajtvärd på Iller.ifokus
*putt*

*putt*
putt
putt
putt

putt
Puttar upp en go grabb som vill hitta sig ett eget hem snart!
Puttar
putt

putt!
Hur mycket kostar han?

Har för mig att man får ge 1000 kronor för en omplacering, eller kanske något mindre…
Men lille stackarn… har han inte fått ett hem än? =(
Puttar upp Fox
*putt*
Fox söker än ett hem att få komma till. han har blivit betydligt lättare att hantera. Akuthemmet har gjort ett gott jobb med honom. Så han är ingen jobbig iller längre. För mer info maila eller ring. Kanske vill åka och träffa Fox?

*suck* så många omplaceringar 
Får väl ta en funderare på om man ska slå slag i saken och skaffa fler, jag har ju bara två vilket är ju alldeles för lite enligt vissa
Om jag har lärt mig något här inne så blir det bara bättre med fler illrar *hehehe*
Angående bilder på omplaceringar så tycker jag inte att det är fel, det blir mer personligt även om alla illrar är söta. Har man en bild så väcks det i alla fall känslor och man ser att det finns en själ som behöver räddas. Det har i alla fall gjort att jag har tagit hand om en jäkla massa katter och åkte upp till Stockholm för att hämta två goa illrar.
Är tyvärr lite soft och måste rädda alla djur. Bli inte förvånade om ni sitter och tittar på tv om några år och dom har ett reportage om en man, vi kan kalla honom spinnyp, som lämnade stan för att skaffa ett hem för sina 200 illrar och katter 
#73 Hehe, inte behöver du lämna stan. Köp bara upp ett bostadshus och gör om till illerhus ;)
Jag blir också lite lätt blödig och skulle säkert kunna tänka mig att ta hand om dessa vandrande illrar. Men det får bli längre fram. Min Maja har ju svårt för andra illrar.
Man ser alldeles för många omplaceringar. Hoppas dessa får varaktiga bra hem och att folk i framtiden tänker efter mer innan de skaffar djur. Oförutsägbara saker kan alltid hända, men denna mängd av omplaceringar gör mig skeptisk till att alla har bra anledningar att göra sig av med dem. Väldigt många människor lyckas uppenbarligen bli allergiska helt plötsligt så fort de får in djur i sina hem…
_No way! Yes way!

Vissa människor borde "Wake up and smell the ferret" innan det är för sent tyvärr. Fick höra av min faster som har hållt på med katter och hundar under många år och säger att det är likadant där. Vanliga bondkatter visste jag ju, men inte trodde jag att man gjorde så med hundar. Avels katter och hundar är ju rätt dyra djur, men oftast går dom tillbaka till uppfödaren.
*suck* nu ska jag inte förstöra Fox's tråd mer.
Fox söker sig ännu ett eget hem.

Oj, fortfarande? Hur är killen i fråga då?
Stakkar liten gutt. Legger ut et innlegg om han på det norske forumet jeg. I og med at han har så vanskelig for å få nytt hjem, kan det jo hende noen i Norge forbarmer seg over han.
Skulle så gjerne ha tatt han selv, men jeg er allerede oppe i 6 ildere fordi jeg har tatt til meg flere omplasseringsdyr som har vært vanskelige.
Håper virkelig han får et godt og varig hjem.
Har nå lagt ut en tråd om han på det norske forumet, og sendt sms til et par stykker som kanskje kan kjenne noen som er interessert. Har bedt eventuelle interesserte kontakte meg, så videresender jeg dem til omplasseringstjenesten ved Malin.
Har allerede måttet svare på spørsmål om han, så håper interessen fortsetter å være like stor.
Puttar för killen ..
*putt for pojken*
Da har jeg videresendt tre interesserte fra Norge. De har alle erfaring med ilder fra før. Håper gutten får et nytt hjem.

#82 Om du hittar någon i norge som vill ha han så kan jag fixa skjus till oslo eller stravanger denna månaden….

putt!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Trodde denne tråden ble låst etter at han hadde fått et nytt hjem jeg 
Hva har skjedd ???
Killen finns ännu kvar, vist intresse finns på honom i dagsläget.
*putt*
Jag ska förhoppningsvis få träffa honom i helgen *ler stoooort*. Hela min familj håller både tummar och tassar för det. 
Håper virkelig dere finner ut av det både for dere og pojkens skyld.
Krysser fingrene for dere.
Annonsen kan nu LÅSAS! Fox är utplacerad, annonsen ej aktuell längre.

killen fick nästan vänta ett år, va roligt att äntligen hittat ett hem!:D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Så utrolig glad jeg er for at dere fant sammen 
Har tenkt på pojken dag og natt 
GRATULERER.
Fox har nu bekantat sig med sina nya familjemedlemmar och han verkar trivas hos oss. :)
Ett stort tack både till Malin och Linn för att jag fick förtroendet att ta hand om Fox *kramar*