Ska sälja Dixi
Är så ledsen just nu. har satt ut en annons på tösen. Men jag vet inget annat råd. Har inte råd att köpa in en häst nu och har inte lyckats få tag på en foderhäst så hon står ensam. Att stå ensam för en häst är inte bra. och jag märker på henne att hon inte är en glad häst nu.
Så för hennes skull måste jag göra mig av med henne.
Om inte något under inträffar och vi kan hitta en foderhäst, vilket än så länge verkar omöjligt.
*snyft*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hoppas att det fixar sig och att hon kommer till en bra ny ägare! :O eller skulle du sätta hut henne på foder? :P
Åh hon är så vacker, den tösen. Jag lider med er, aldrig kul att göra sej av med en vän. Jag hoppas att hon kommer till ett gott hem, men främst att ni hittar en foderhäst!
Kram.

Det är en som ringt på henne, men den frågade ingenting om henne. Sa i princip bara att hon ville ha henne och att hon kommer på söndag.
Känns lite konstigt. 

Audiatur et altera pars
oj va tråkigt åsa…tycker så synd om dig å dixi…om du tror det skulle hjälp kan du ju få ha mig på foder?
Frågade ingenting? Detta vet du redan, men jag måste säga det. Var skeptisk tills personen visar sej vara den rätta. Jag tycker inte att man ringer upp och säger att man vill ha en häst bara sådär. Vem vet, kanske hade hon bråttom eller så.
Men jag tvivlar inte en sekund på ditt omdöme. Jag hoppas innerligt att du hittar det perfekta hemmet Åsa.

Åh åh åh vad fin hon e! Hon kan bo i min ficka! :o)

jaa Åsa, du kan ha sara :D

skulle du inte kunna lämna ut henne på foder som roxanne föreslog..? det finns nog många som är intresserade av fodervärdsavtal, speciellt på ponny.. det kan vara ett jättebra alt om man inte vill sälja, men behöver en annan lösning, för en tid..
nämen vad ledsamt Åsa, verkligen.. =( Men köpte ni inte en shettis nyss, som kan vara sällskap? tänkte fråga dig hur det går för dig med dina hästar, mamma häst och fölet - som vläl snart inte kallas föl längre =) osv… du har ju haft en sådan hiskelig otur så jag har verkligen hållit tummarna för att turen ska vända för er - det förtjänar ni så väl.. kram på er!

Jo det var meningen att vi skulle köpa oss en shettis, hade äntligen hittat en med de egenskaper vi kräver. och jag får dela upp henne. Men jag kan inte få hem den förns i december och det är tyvärr för lång tid för Dixi att vara utan sällskap, hon mår redan för dåligt.
Audiatur et altera pars
aj då, fy vilken otur! kan du inte ha dixi på foder så länge då? eller det kanske inte går? kan noll om hästar

Om du vill Åsa så kan jag fråga runt på Grana :O Det är ett otroligt fint stall där jag är…. ett STORT privat stall, och det är inget snobbstall, finns inget av dom tendenserna där, och alla hjälper alla, ja ett helt okej stall, jätte fin miljö, fina hagar, fina hästar… ja, och där passar ju Dixi :)

finns det ingen du känner som kan tänka sig låna ut en sällskapshäst.. till shettisen kommer?

#13 jag? :P

Tänker du leka sällskapshäst Roxanne? hihi
Jag letar med ljus och lykta efter någon som kan komma och hålla henne sällskap.
Att hitta en fodervärd är inte heller det lättaste har jag märkt. ;-)
Jaja, här ringer nu telefonen i ett och jag blir mer och mer fundersam. Vissa låter ju okej. Men vissa gör mig mörkrädd. Hon är lite speciell min tös, tänk om de inte förstår henne utan tycker hon är elak bara. Och så blir hon en vandringspokal.
Audiatur et altera pars
åsa, du måste låta ditt hjärta styra…resonera precis som du gör när du säljer valp…känns det inte rätt direkt så strunta i den personen! men jag håller tummarna att du ska slippa sälja henne

haha, ska mitt hjärta styra. Då tror jag inte det finns någon som kommer duga som hennes ägare. ;-)
Men jag hoppas också på att slippa sälja henne.
Audiatur et altera pars
ÅSA! du kan väl köpa en get eller ett får? det brukar fungera… jag hade ju rambo ensam tills han fick gå med korna, då vart han jätteglad igen =)

#18; Bara ett liiitet problem. jag är faktiskt rätt så rädd för både får och getter. Kan gärna kolla på dem så länge det är ett staket emellan mig och dem men inte annars;-)
Audiatur et altera pars

Liten uppdatering. Jag behöver lite hjälp av er. kan ni alla vara så gulliga att offra er och hålla en tumme för mig i morgon. väntar samtal då om jag får hämta hem en liten shettis från Söderhamn. ;-)
Vi var många som hade ringt, och en skulle tydligen ringa i morgon igen efter överrenskommelse. men det låter trotts allt som om det inte är helt omöjligt att hon får komma till mig.
Audiatur et altera pars

här håller vi självklart alla tummar och tassar vi kan!!

Tackar, är jättespänd på svaret. hon låter perfekt nämligen. 11 år, inriden och inkörd. Har haft ryttare på 3 och 4 år, mamman har kunnat gå framför utan grimskaft och hon följer efter som en hund med barnen på ryggen.
Ohh, jag hoppas de går efter vad som låter som bästa hemmet, och att jag har en chans där.
Audiatur et altera pars

låter ju som en kanonponny!!

hur har det gått med hästen???
Ja åsa hur har det gått?? =) här håller vi tummarna
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jodå det har gått jättebra faktiskt. Vi ska nu bara låna en transport och fixa det sissta så blir det en tur för att hämta henne.
Så det är skönt faktiskt. ;-)
Audiatur et altera pars

Vad skönt att det har ordnat sig!!!
Grattis Åsa! Vad skönt att något äntligen verkar gå din väg. Du har haft det så jobbigt. /Ammi
vad kul att du kan behålla hästen!!, men om du hade sålt henne, hade du inte stått i samma situation i december när nya hästen kommer?? att den hade fått stå ensam då, eller har jag missat något?
Sajtvärd på Iller.ifokus

haha, förstår att det blev lite stökig Jossan. Men det var så att den första avbetalningen på den shettisen som skulle komma i december skulle gjorts igår. Men då jag insåg att Dixi inte klarade sig så länge så avsade jag mig den hästen. Då det inte fanns möjlighet att ha ddixi ensam så länge. Och jag ville inte bli stående med en ensam häst i december istället. ;-)
Audiatur et altera pars

grattis åsa! ska bli spännande att följa hur det går med den nya "pållen" och få se alla bilder!! 
#30 då fattar även jag!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#32: Vad bra, inte lätt att hänga med i dessa svängar. ;-)
#31: Säg inte det du, efter att jag dränkt er i hästbilder här så kommer du vara allergisk mot dem innan du ens träffat dem ;-.)
Audiatur et altera pars

#33 så du ska ha en till häst som sällskap till Dixi? 

Japp det blir en till liten häst. Men hon ska inte gå som enbart sällskap då det verkar som ett tråkigt lv för en 11 åring. Hon ska ridas av minsta dottern och dessutom ska jag köra henne.
Audiatur et altera pars

#35 GrattisGrattisGrattis. Det vart bättre än vad vi trodde :D Är det Sanna som ska rida? :)

#36: Japp det är Sanna som ska rida.
Audiatur et altera pars