Vacineringar i Gävle
Är det någon med iller i Gävle som ska vacinera, så finns det en veterinär som gärna tar hem vacinet och dessutom visat stort intresse för att lära sig mer om iller.
Så om ni behöver vacinera i år så hojta till. Kan ju bli billigare om ni är flera.
Själv klarar jag mig på håret med mina fem, då det är fem doser i ett rör så gör jag liksom slut på ett själv ;-) Eller ja inte jag, men illrarna i alla fall;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja men åsa…e du säker på att du inte ska passa på att vacca dig själv nu när vaccinet finns? 

haha, nej för jag hörde med vetten och han sa att han hade inget vacin som tog på min tokighet, så jag fick ge upp på en gång ;-)
Audiatur et altera pars
åh fan…det var illa….inte ens rabies??? hihihi jag har testat kolera vaccin, å det hjälpte lite i alla fall ;)

Okej, men jag kanske ska testa det jag med då. Fast jag tror bäst före datumet är över på den här tanten i alla fall. Så det lär la kvitta. ;-)
Audiatur et altera pars

Jag behöver inte vaccinera förrän i januari så jag klarar mig ett tag till.
Åsa, vilken veterinär är det du pratar om? Så man vet vem man ska ringa om det skulle hända något?
Jag ska prata med Sebastians (Cingos) matte, han behöver ju vaccin =))
Amor vincit omnia

Ska kolla fram namn och greja. Har hans visitkort här hemma nämligen. Och jag kan säga att bemötandet där var toppen. Det jobbar en veterinär där bara och han har sin fru som sköterska. Men han sköter om allt själv. till och med vacineringarna. Allt för att som han sa, ofta så har man andra frågor som man kanske vill passa på att prata om och då behöver man veterinär svar, ingen sköterska. Han fick illervademecum av mig och blev glad över det och ett ärligt intresse av att lära mer. Känns jättebra. ;-)
Behöver du namnet innan vi ses, så slå en pling, annars ska jag försöka komma ihåg att pma dig också. Men som sagt var visitkortet ligger i plånboken så är vi ses har jag det med mig.
Audiatur et altera pars

Härligt Åsa =) Du är så duktig på att fixa saker till oss i din närhet, vad skulle vi göra utan dig?! Behöver inte ha namn eller på en gång, just nu mår alla tre pälsar utmärkt =)

#8: Ni skulle fixa det själv ,-)
Så det tvekar jag inte en sekund om faktiskt. ;-) Bra att alla pälsar mår bra, skönt att slippa veterinärbesök i det längsta. Men rätt bra om man har någon att vända sig till i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

#9 Det är precis vad jag menar, det är alltid bra att ha namn och nummer så man snabbt vet vem man kan ringa om något skulle hända =)