mysa upp illern lite.
hellu.
adopterade min Tyra för någon månad sedan, hon är 6-7 år ungefär (inte säkert eftersom hon är en hitteiller).
hon kan vara jättemysig om man håller henne en stund, men sen vill hon ner och springa så hon nafsar för att bli släppt. jag vill att hon ska vara mysigar så jag kan gosa lite längra liksom, har ni några tips? det är inte så kul att hon heller springer runt och låtsas att jag ska anfalla henne eller nått.
så: hur får man sin gullis gosigare? :)
hejhopp.

Tålamod krävs iaf 

Jag brukade ta upp indra i min famn när hon låg o sov. Ibland vaknade hon och sprang iväg men oftast låg hon kvar. Nu är hon så van att sova hos mig att hon kan komma och lägga sej självmant i knät eller vilja upp i famnen och det är jättemysigt.. Kanke nåt att testa…?
Ted gillar inte heller att gosa.. Varför göra det när man kan rusa runt och hitta på bus ??
Vår första iller Gustav där emot sov fta i våra knän men ted har alldelles för mycket att hålla koll på så jag låter honom göra som han vill.. vill ju inte tvinga till mig goset..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
blev 2 inlagg visst,,.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Alla illrar är olika och det är svårt att lära dem att gilla gos.
Det låter som om Tyra tycker det är mysigt en stund men sen blir busig och vill leka med dig. Att "attackera" eller vilja bli jagad är i allafall mina illrars favorit lek.
Sara

#5 haha va kul :D den där leken alltså:D:D:D:D

#2: jo jag brukar också försöka med det, får se om hon blir gosigare fram i tiden kanske. :)
#3: jo det är väl så tyra tänker också. vill såklart inte tvinga henne, tänkte mest om någon hade någon "mirakelkur".
#5: jo det är nog tyras favvolek också. hon kan bli helt galen. haha. får nog nöja mig med gos de stunder hon är med på det. :)
#7 nej, mirakel kur finns nog inte..annars hade jag oxå velat ha en…mina måste jag tvångsgosa med om jag vill ha mys när vi e hemme…men om vi e ute, eller hos någon annan då gosas det gärna!

#8: ja då är ju allt läskigt och nytt. ;)
tog upp henne för en stund sen när hon låg och sov och fick gosa väldigt länge. som om hon vissta att jag skrivit om det här och ville visa sig snäll och duktig. :)

jo dom är lite synsk (eller vad man ska kalla det för), ibland
6:e sinne eller är det 7:e kanske?

Lucifer somnar bara jag tar upp honom och håller honom någon halv minut :P fast ahn är ju valp.