Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 341 ggr
Sara
0

Illerpolitik?

Jag har fått på förslag att bli politisk aktiv men eftersom jag alltid kommer att vara illerägare i grund och botten så blir mitt första åtagande att driva igenom följande frågor:

• Vai = Vård av iller. Alla illerägare har rätt att få ersättning av förlorad inkomst i de fall där de tvingats vara hemma för vård av sjuk eller dräktig iller. Detta gäller även under valparnas första 4 veckor.
  • Ett högkostnadskort införs för veterinärvård på iller efter 10 000:-.
  • Alla illersaker och foder (inkl barf) ska vara skattebefriade.
  • På alla illerutställningsdagar och illerträffdagar ska automatisk ledighet med lön/ersättning införas för de som jobbar och studerar.
  • Ett illerbidrag ska införas som täcker 1 kg foder och 16 kg toaströ för varje iller per månad.
  • En illerägare ska innan köp av iller kunna visa upp godkänt betyg i illerkunskap, kursen är naturligtvis gratis.
  • De som missköter eller misshandlar sin iller ska få långa fängelsestraff i Sibirien.
  • En illerbur ska vara minst 15 kvm stor och illrarna ska få daglig motion och vistelse utanför buren.

Flört

Sara

sarae
0

Klockrent.. behöver jag säga att du har min röst?

Bogey
0

EDIT: Ledsen såg inte ditt svar. Det dök inte upp i inboxen utan syntes bara under mina skickade PM. Skum bugg helt klart.

#1 Sarae, jag har PM'at dig. Vet ej om det kommit fram.

Själv får jag inga aviseringar utan måste gå in och kolla manuellt, men annars verkar det funka.

0# Ledsen Sara att jag kidnappar din tråd så här

sarae
0

#2 jag har svarat dig :) Igår…. kolla om det ligger i din "skickat korg"

HannaM
0

Föreslår även högkostnadsskydd på apoteket för all stronghold=p

Röstar klart på dig! Kanske skulle ha illerledigt också när man får hem en ny krabat? sisådär två ter veckor?

Ceciliaolucifer
0

Näe ni, jag röstar emot!

Jag tror på eget ansvar, och det ska ingen annan behöva betala ;)
Skaffar jag mig illrar så ska jag ha råd med alla kostnader runtomkring. Hehe..

Ceciliaolucifer
0

Fler förslag?
Gratis hälskontroller för illrar över 3år
Prednisolon på högkostnadskyddet
50% rabatt på slipning av parketter och utbyten av golv

Gratis soppåsar, doftpåsar och avdragsgill städhälp ;)

FerretCrow
0

röstar lätt på dig =)

fridaas
0

Jag röstar på dig!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

VeronicaKahlbäck
0

ett förslag till;

en rymlig bil som det får rum många Atlas 40 i som står med full tank jämt så att man kan åka vart man vill o visa upp sina pälsar?

inte illerrelaterat; Sommar jämt?:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Sara
0

Jag har noterat era förslag. (Mutor i form av valpkel och illerpussar accepteras) Flört

Sara

[Allegori]
0

Junior röstar på dig, om du ser till att införa rösträtt för illrar, annars blir det svårt.

Och angående förslagen, bortsett från det om sibirien så finns ju de flesta av dessa, fast för barn. Alla de regler som ex VAB, Barnbidrag och liknande är ju sinnessjuka, sänk skatterna till långt mindre än de 50% (skatter, moms och arbetsgivaravgiften) som gäller idag så har människor råd med både barn, illrar och att vara hemma med de sjuka!