Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 374 ggr
sokka
0

Han snodde korven!

Hej,

Vet att jag har en lite kleptoman här hemma och idag snodde han halva min korv! (falukorvsbit) den var lite stekt, är det jätteilla? Han hann inte äta upp hela men drog in den under soffan.

ska man tänka på nått speciellt tecken eftersom den var tillagad om han blir dålig i magen?! :/???

Saga85
0

Jag tror inte du behöver oroa dig, men passa din mat från den lilla kleptomanen i fortsättningen ;)

Stekt mat är väl inte särskilt bra att ge, men jag har svårt att tänka mig att något sånt här skulle kunna ställa till det.

Faxlin
0

Han lär inte dö av att han lyckades stjäla din korvbit. Okej det är inte bra att låta dem äta det i längden. Men om han lyckats stjäla den så blir han inte sjuk i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ninica
0

dom små liven har sina speciella favoriter våran lilla vippan försöker alltid passa på o smita in i kylen o sno med sej gurka eller potatis o upp på diskbänken o sno mina disktrasor får ta fram nya varje dag o sen tillbringa timmar med o leta efter dom andra

Saga85
0

#3 Disktrasa?! Jag som tyckte Maja var skum som försökte sno åt sig hasselnötter…

Aviendha
0

#4 Du är inte ensam, fick ta bort nötskålen på jul, för där var de skytteltraffik..

tortoise
0

Love satte i sig en fläskbit häromdagen, han blev lite dålig i magen, men nu är han ok igen. Alice försökte knycka min yoghurt och ett knäckebröd i morse- planen misslyckades!

#3 vad skönt att höra att det finns någon mer som får gömma sina disktrasor! Love försöker även att gömma min skurmopp- än har han inte lyckats- den får nämligen inte plats i pet Cargon…

werner
0

vi får gömma diskploppen i diskhon, även om den är vattenfylld dyker ena illern ned och ska ta den :/ dock så diskar jag nu för tiden men hala byxor så hon inte kan komma upp ^^

Satmaran
0

Här kommer illrar släpandes på IKEAS stora paraplyer!!! Handtagen tycks vara tillräckligt intressanta för att de ska släpas in och gömmas under soffan ;) Man slutar aldrig förvåna sig =))

Faxlin
0

Får jag komma in med en riktigt tråkig varning här. Disktrasor är riktigt farliga om de får i sig någon bit av dem. Och de är lätta att det lossnar bitar från.

Men ja visst är de underbara våra illrar. Hur man kan få för sig sådan fixideer som de har är riktigt underbart. Inte konstigt att man säger att man aldrig kan vara ledsen med en iller som far fram.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3# det där känner jag igen, när jag hade Aslan och han var omkring ett par år eller så. Så lyckades han alltid med att ta sig in i kylen helt osedd, där snodde han alltid potatis och sprang och gömde. Hittad nära 5 kg potatis när jag flyttade ifrån min 3:a i Billesholm när vi flyttade ut hörnsoffan, det var ju liksom inte varje vecka jag flyttade fram den. Men då vi gjorde det och skulle ta ner mina långgardiner, så hittade jag hans gömma där med ca 5 kg potatis, 2 mjukis nallar och en liten fotboll som var hans. Hittade även Labans kalv, hans ena mysefilt och en av fjärkontrollerna till TV/Videon (dom var av samma märke, så jag kunde använda antingen TV:ens eller videons kontroll för både ock). Som tur var så hade ingen bitit på knapparna som ju var av gummi. Otur var att jag då inte  hade någon egen kamera, så det finns inga bildbevis på det. Egen kamera fick jag först 3-4 år senare, och sedan dess har jag försökt att ta foto på deras upptåg men inte alltid lyckats med det.

Saga85
0

#9 Vad är egentligen värst för illern - alla de bakterier som frodas i disktrasor eller att de råkar få i sig en bit som orsakar förstoppning?

Faxlin
0

#11: Helt klart är det att de riskerar att få en bit i sig. De är inte alls lika känsliga för bakterier på det sättet som vi är.

Audiatur et altera pars

mandariiin
0

jag blir alltid av med tamponger och läppsyl… Tungan ute men man har lärt sej att man aldrig får lämna väskor på golvet. hehe.