Sexuellt förvirrad iller?
Hej! Vi har precis skaffat iller, han är väldigt mysig och så men har beter sig lite konstigt mot katten. Han är könsmogen och så (ska kastreras nästa vecka) och han brukar bita tag i kattens öron eller nacke och typ jucka på henne! Är det här vanligt? Men han lugnar förhoppningsvis ner sig efter kastreringen så hon, katten, får vara ifred :)

Ja då är han i brunst. Det kan ta nån dag, dagar eller veckor tills du märker nån skillnad. flyr inte katten till säkerheten från kåtbocken?!

Se till så att han inte skadar katten bara. Då kan det vara svårt för dem att bli kompisar igen när hans hormoner har lugnat ner sig. Katter är långsinta och har hon dessutom blivit juckad av en iller så kan man tänka sig att stoltheten kommit lite i kläm för kissen. Lycka till med kastreringen. Berätta gärna lite mer om killen och visa bilder. Vi äälskar bilder här.
haha jajamen välkommen till brunstvärlden :)
Hehe det var väl det jag misstänkte :) hon är själv inte vuxen än, och därför inte heller könsmogen så hon verkar bara tro att det är lek, när han går ifrån henne brukar hon följa efter och anfalla honom. Jag brukar ta bort honom från henne när han drar henne för hårt i öronen. Illern heter Zorro och är en omplaceringsiller (hette från början Ludde men min kille insisterar på att kalla honom Zorro :p), han är född i juni och är viltfärgad, jag bifogar en bild :) Eftersom vi är ganska nya som illerägare så håller vi fortfarande på och lär känna honom och illrars beteenden.
ååh är det ni somharludde, som fanns i tidaholm?? Han är verkligen kanon söt!
Japp, densamme! :) fast han ser ganska liten ut på den bilden, han är rätt stor nu! Men han är mysig, även om han försöker sätta på min katt och doftmarkerar lägenheten :) han verkar trivas bra hemma hos oss, han och min pojkvän har verkligen funnit varandra :p dom har ungefär samma energi båda två.
#6 härligt :)stor kidnappningsvarning på grabben samtkrav om fler bilder :)
Åh vilken snygging! har en obotlig fetish för mörkare viltfärgade illrar :) får man fråga vart han kommer ifrån?
Har inte så bra koll på det, jag vet att han ursprungligen kommer från en minkfarm och han blev köpt därifrån av förra ägaren. Dom kunde inte ha kvar honom eftersom han bråkade och deras andra hane bråkade (bråket handlade om en tjejiller såklart :P)
#10 ahh okej, men han är fantastiskt fin ;) grattis!
Det är som Miller här hemma då då, han har förvisso inga andra djur än illrar att hoppa på. Och han är på alla, inkl mina kastrerade hanar. Speciellt om och när han kan få tag på stackars Jazz, får ha dom åtskilda så länge som Miller är i brunst. Så ibland får han vara instängd i sovrummet medan Jazz är i resten av lägenheten, sen byter jag plats på dom efter ca halva dagen.
På fotot försöker Miller hoppa på Nanooq på djurmässan i Höganäs i söndags (25/1)

Vilken sötnos, är svag för mörka nosar*dregglar*
Rasmus här hemma har vart i fullbrunst ett tag nu men jag hoppas han kolar ner sig med att markera nu när Saga snart ska paras.
Jadu. brudarna här är inte förvirrade alls, dom tar sitt tilltänkta sexoffer och drar med dom till en gömd plats ^^