Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 726 ggr
werner
0

Inga barn böcker med illrar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var lite små kreaktiv i kväll och snodde sambons dator med photoshop på och knåpade ihop denna, kom på när jag gjorde de där "sagotemat" att jag inte sätt mycket sagoböcker med illrar, oftast är det om "vanliga"djur och grävlingar och massa annat knas men ingen iller så här är första sidan till en fabel-iller-älva-sago bok utan saga ^^

werner
0

Jo sen glömde jag fråga iochmed det, vet någon om det finns sagoböcker med illrar på svenska (?), mina brorsbarn (de som fortarande är under 10 år) blev nyfikna på djuret men jag lät dom inte träffa dom med tanke på bitrisken men en sagobok hade ju vart kul annars :)

Faxlin
0

Vad fin den var. Och jag tror du är ensam om att fixat en sagobok med iller.
Vet inte om någon. Åtminstone ingen man kan få tag i nu. Rikkitikkitavi fanns förrut. Men den hittar jag ingenstans.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Åh, en sån skulle jag vilja ha, jättefint werner =) Jag kan inte minnas att jag stött på iller i någon sagobok öht. I fantasy har det funnits några, men inte annars. Men å andra sidan läser jag inte överdrivet mycket heller.

Fruttisen
0

#2 Rikkitikkitavi är ju ingen iller! Det är en mungo/mangust, och honom kan man läsa om i Djungelboken :)

Kan tillägga att under min tid på Hawaii for sånna där jävlar runt i buskarna och fräste, var ganska läskiga :S

werner
0

Hmmm jaha då kan man ju inte vänta sig att hitta något att köpa åt brorsbarnen, får väll ta bilden och göra en egen bok i värsta fall :)

Eller så gör vi en ifokus-iller-barnbok.. ^^ nej det blir krångligt hehe..

#2-3 tack så mycket för den föll i smaken, det är illern på bakbenen som gör allt ^^

Aviendha
0

#5 Du kan ha en poäng där. Illrar på bakben kan göra de mest fantastiska saker med ens hjärta. Både totalcharma och krossa det när de tar sig upp på något och välter mattes fina glassten som går sönder som betyder mycket ;)

Faxlin
0

#4: Jag vet att han inte är en iller. Var väl mer att det var det närmaste man kom som jag menade. Skrev dock luddigt. Ber om ursäkt för det :-)

#5: Ja varför inte. iller.ifokus har gjort böcker förrut. Kanske vi skulle göra en barnbok. Om vi fick några som hjälptes åt med bilder och text skulle det säkert gå :-)

Audiatur et altera pars

werner
0

#7 Ojsan det visste jag inte om, kom bara på att det var en kul grej sen kanske det skulle lätta upp lite om dom fick litet positiva rykten i yrket som massförstörande charmiga illrar.

Faxlin
0

#8: Ja men visst vore det roligt.

Audiatur et altera pars

werner
0

#9 jo visst men då kommer ju det värsta av allt, att hitta på en story och göra den pedagogisk och samtidigt slänga in lite fakta ^^ då måste man ha en massa ideer :)

Böckerna ni gav ut förut hur har ni finanserat dom? (vill veta lite bakom allt innan man drar upp projekt förslag för de som är intresserade)

Faxlin
0

#10: Ur min ficka :-) Så får man pengarna tillbaka sedan när man sålt böcker :-)

Audiatur et altera pars

werner
0

#11 jo det var ju fiffigt ^^

trollet85
0

det finns ju en serie "barn böcker" om iller, kanske e de för lite äldre "barn" böckerna heter Peach Fuzz. Hur dom är innehållsmässigt och om det finns nån fakta i dom. skulle själv vilja ha dom.

Kanske finns nån anna som läst dom.

werner
0

Manga är väll egentligen inte så upphyllt bland barn i sverige, brukar vara ungdommar till unga vuxna som håller på det.