Syr hängmattor
Köpte mig en symaskin i torsdags för födelsedagspengarna :)
Köpte även fleecetyg för att börja sy till djuren. Så igår fick jag tid att testa att sy en hängtunnel och en hängmatta. Är riktigt nöjd för att vara första gången. Kom på lite grejer för att göra det enlklare när jag skulle sova sen me :P
Men jag tänkte att om någon vill köpa en hängmatta till sin iller så kan jag gärna tänka mig att sälja.
Jag ska åka in till stan idag och köpa fler tyger, kan fota dem när jag kommer hem igen.
http://illerliv.blogg.se/2008/august/syr-och-saljer.html
Hängmattorna till iller kommer bli större än den jag gjorde igår. Och banden kommer vara nylon istället för fleece (om man inte hellre vill ha fleece då).

Vad kostar en chockrosa tunnel? ;)
golf.ifokus.se
hehe ska se om det finns sådan färg på tyg, men 120 kr skulle den kosta :)

*Tänker* Vet inte ens om jag har något bra ställe att hänga upp den på :P Hur lång är en tunnel då?
golf.ifokus.se
den jag sydde igår är 40 cm men jag tycker den blev lite lång så jag ska nog göra dem 35 cm istället och sen öka diametern från 20 till 25 cm. Men jag kan även göra efter måttbeställning.
Snygga!
Sara
jättesnygga! jag önskar ja kunde sy ^^
Tack så mycket :)
Har köpt nya tyger nu:
svart fleece
röd fleece
grön fleece
grå fleece
chockrosa flufftyg
svart flufftyg
ska ta kort på allt lite senare, måste ut o måla nu :P
Går att få en hängmatta som är halva rosa, halva svart fluff om man vill, eller fluff på ena sidan och fleece på den andra. Men fluffet tål endast försiktig handtvätt. Fleecen däremot tål 40 grader i maskin i tvättpåse (om det är en tunnel).

Rosa fluff :O Shit, vill ha vill ha :P Får väl bli julklapp till dem isf :P Du syr bara hängmattor och tunnlar då? Inte typ en kuddformad puff 
golf.ifokus.se
Jo jag ska faktiskt sy puffar också av åtmindstonde fluffet.

Vad tar du för en sån? 
golf.ifokus.se
oj hmm…jag vet inte vad stoppningen kostar än..men från 120 kr kommer det nog bli.
Omönstrad hängmatta 80 kr
Mönstrad hängmatta 90 kr
Fluffig hängmatta 100 kr
Omönstrad tunnel 120 kr
Mönstrad tunnel 130 kr
Fluffig tunnel (fleece på insidan) 130 kr

Du kan inte sy en kostym till mig i rosa fluff… 
#17 det blir nog värre ;D

En inbyggd puff/hängmatta/tunnel då? :P *hjälper till att testa gränserna* :P
golf.ifokus.se
#19 om du visar mgi hur en sån ser ut så ska jag fundera på det, hahaha.

Shit, det var ju nästan bra design på dem :P Copyright! :P
golf.ifokus.se
Hmm ja den första åtmindstonde skulle nog kunna gå. Kan testa om du är intresserad.

Frågan är bara hur bra en sån hänger
jag kanske har för livlig fantasi :P
golf.ifokus.se
Ja, det kan vara så, det kanske blir för många sovplatser och för tungt om alla används samtidigt. Men annars så kan man ju sätta band i mitten me så hänger det bättre.
Sydde en svart fluffig, jättestor hängmatta i eftermiddags.
Försökte posta bilden här men det gick inte, så jag får länka till min blogg istället:
http://illerliv.blogg.se/2008/august/svart-fluffig-hangmatta.html

Rosa 

golf.ifokus.se
De ser verkligen proffsiga ut Marina!
Sara
Tack så mycket, det var snällt :) Ska försöka mig på en lurvig puff så fort jag är klar med beställningarna.
dom e riktigt snygga marina! jag blir riktigt sugen på en själv ju! haha!
tänk va skönt de skulle va att ha en sån snygg tunnel att krypa in i! 
Tack :) hehe ja eller en egen hängmatta i fleece hade ju me vart nice.
#37 japp såhär till hösten :D en stor så alla illrarna kan ligga där i me ;)

Här hemma använder vi påslakanet till kombinerad iller och matte tunnel.

fan va duktig du verkar vara på o sy…
Tack så mycket 
Ah, nu hittade jag dig!
Skulle vilja ha 2st hängmattor till mina dvärgkaniner. Du har inte dödskallefleece möjligtvis…? Annars skulle svart/rött sitta fint :-)
nej dödskallar har jag tyvärr inte, men svart o rött kan vi ordna :) jag skickar dig ett pm
Kan tillägga att jag kommer sälja på Änglaillern :D Ska bli superkul. Om nån vill förbeställa tills dess för att vara säker på att få det man vill ha så går det jättebra.
Lovar att sy en puff så fort jag bara hinner och ta kort på.
frakten är följande:
1 hängmatta 11 kr
2 hängmattor 22 kr
1 tunnel 22 kr
2 tunnlar 33 kr
1 hängmatta + 1 tunnel 22 kr
här är fler bilder och ett nytt tyg: http://illerliv.blogg.se/2008/september/ny-sytt.html

hur mycket skulle frakt till England ga pa? Syr ju mycket sjalv, men har ingen symaskin, och kanner mig lite lat :P
// Amanda
det beror på vikten. 40 kr för en hängtunnel som jag fattar det från min tabell. 20 kr för en hängmatta.

Ok, da far du hjalpa mig lite med matten igen da haha :P
Sa om jag skulle vilja ha en hangmatta och en tunnel skulle det totala priset bli…. ? :P
// Amanda
då blir det 40 kr i frakt så det totala priset blir 240 kr. Om du ska ha med min originalmått (25 cm i diameter och 35 cm i längd på tunnel…samt 30 x 30 cm på hängmatta).

Helt ok pris da :) Skickar pm!
// Amanda
Ingen som vill beställa nåt i grönt/vitt/rött/kattmönster/zebra/tiger? :P
Mitt gråa, svarta och ljusblå tyg är tillfälligt slut och alla vill ha nåt i svart eller grått på sina beställningar, så känner mig lite tillfälligt sysslolös medan jag väntar på min tygleverans :P Det röda räcker typ till en grej till innan det nya röda tyget kommer.

Du kan gora min bestallning i gront och vitt om du vill :)
// Amanda

40 kr för två lussekatter också, glöm inte det ;) :D
golf.ifokus.se

Åhh, vad fin =)
golf.ifokus.se

puffen och allting annat var jätte fint! Du är väldigt duktig må ja säga. Hur mycket tar du för en puff i himmelsblå och svart? 
Puffarna kostar 120 kr :) Frakten ligger på 44 kr för en puff.

Pm:ar dig!

#61 :O Den var snygg!
golf.ifokus.se

Hur stor kan du göra ?
Typ 120 # 100 cm ?
#63 menar du diametern på hela puffen eller diametern på botten? Botten kan vara upp till 140 cm i diameter om det skulle vara så men då måste man naturligtvis skicka den som paket :) Över det så skulle jag få göra skarvar och då skulle det inte bli snyggt.

oj, jag menade hängmatta, heheh
Sorry :)

Är det typ "gräv skydd" i puffarna ?
Puffarna ser precis ut som Saraes som hon syr ;)

Så dom kan inte komma in under dynan då?
Vet inte hur många jag har kastat pga att dom grävt sönder botten på dom, heheh.
Det är en hel del som syr puffar, vilket är jättebra, för illrarna älskar dem.
Sara
#67 puffar finns ju att köpa i vilken djuraffär som helst.
#66 vet inte riktigt hur du menar med grävsäker men botten sitter ihop med kanterna om det är vad du menar :)
#63 ah du menade 100 cm x 120 cm i hängmatta? Jo det ska gå men det blir ju verkligen jättestort. Skulle ju typ få plats 10-20 illrar i en sån.

Jag har ju 3 st som tar plats för 10 ;).
Grejen är att jag har ett eget rum för dom.
Tänkte hänga mattan över en hörna på rummet, ca 60 cm ovanför golvet. O sen ha en puff under, så det blir en riktig mys hörna :)
Va kan en sån häng matta kosta ?
Kanske en trekantig ? hörn, du vet.
Eller en som korsar rummet mellan väggarna.
Fan va svårt o förklara, hahahahaha
ehm jag tror jag skickar dig ett pm :P

ok :)
Ruskigt snygga saker marina!! Ska bli kul att kika på på utställningen..illrarna här hemma hojtar om att de vill ha hängtunnlar till utegården :P Går det att sy dem i galonliknande tyg? hehe
tack så mycket :) Fast mina illrar älskar dina puffar mest :)

#71 Du kanske kan ligga i den med illrarna du också :P Om du rullar ihop dig lite :P
golf.ifokus.se

Hur mycket kostar det rosa fluffiga tyget borta hos dig? Var och kollade i en tygaffär här idag, det var dyrt ju =/ 199 kr metern.
golf.ifokus.se
Oj det var billigt, det är mycket dyrare är kan jag säga.

Oj, om du tycker det var billigt måste det vara svindyrt hos dig.
golf.ifokus.se
Har köpt två nya tyger idag me, leopardmönster i syntettyg och vitt fluff.
Har även beställt hem ljusrosa och ljuslila fleece.

#84 Den var söt :P
golf.ifokus.se
Vilken fräck!
Sara

#87 Såg jättehärlig ut!!

djvlkdf

Jag skulle vilja ha lite saker uppsydda till mina illrar. En puff och en tunnel. Har du fått tag i några fler roliga färger?
Jag tar beställningar via pm. Du ser ju i inlägg #86 vilka färger jag har hemma på fleece. Får hem blå,sand, cerise o starkt lila snart.
Sen så har jag syntettyg i mönster som ser ut som tiger, zebra eller leopard.
Och tre fluffiga tyger, svart, vit o rosa.

Skickat ett nu…
Fick det :) tackar!

Min trekants hängmatta ! ;)
Den vart ju jätte bra !
Pmat dig ang en 5-6 meters vägghängd tunnel oxo….
Hoppas hängmattan kommer innan helgen då :)
Haha ja jag såg det :) hängmattan ska komma imorrn!

#15 Den färg kombinationen tycker jag om=) Ser ut som lite jultema för mig=)
Fick hem två nya färger idag.
Jätte fin tunnel och matta. Vad kostar matta/tunneln?
Det kan du se i inlägg #16 :)
okej. tack. :)
I våras så beställde jag en illertröja från en engelsk shop på internet som jag skulle ha till Liten. Slutade med att jag fick sälja den till sarae för att han kunde inte röra sig i den, den var på tok för liten och då är han inte direkt en stor hane. Så jag vågar ju inte beställa nåt mer till mina hanar så jag tänkte att nu när jag väl börjat sy puffar, varför inte testa sy illerkläder. Kändes ju som att det skulle vara mycket mer komplicerat men för att vara första så är nog både jag och modellen Musimon (som faktiskt kan röra sig i denna) rätt nöjda.
Det blev fleece för att det är vad jag har hemma, men känsn som att det finsn smidigare tyger att sy i som inte är så varma. Men ska man ut på en promenad i nsön med en frusen iller så är ju fleece kanon :)

Men jisses, vilka dolda talanger du hade då!!
Haha ja och jag kommer på alla idéer när jag ska sova :P
Får sy tröjor till de andra tre också så får jag nog in tekniken ordentligt :)

Har du fatt min betalning Marina? :)
// Amanda
Ja det har jag och jag har skickat dina saker igår.

Oh sa roligt! :)
// Amanda
#108 va snygg! å vilken duktig modell! :D
Tack så mycket, ja han var väldigt duktig :)

#8 Vart köpte du dessa tyger och va kostar dom? vill själv köpa ett likadant i rött och grått. Hoppas du kan hjälpa mig=)

Oh sa tjusigt! :D Hangmattan och tunneln kom igar forresten! Lotta har lagt beslag pa bada sa Nisse maste sova pa golvet om han inte lyckas smyga in och lagga sig nar hon sover redan :S
// Amanda
Hahaha lilla Nisse då :) Hade vart kul att se när hon ligger i tunneln.
Nu har jag fått till en hemsida, den ska förbättras men den funkar iaf så: http://www.mantassen.com/tass-shoppen/main.htm
Herregud jag verkligen hatar rosa men den rosa fluffpuffen med zebra i mitten stal mitt hjärta.. undra hur en sån skulle se ut med illgrönt fluff :D
Btw såg ingen prisinformation på hängpuff, du kanske inte säljer sånna men de skulle nog vara uppskattade här hemma.
jo jag säljer hängpuffar, kom också på att jag glömt skriva prisinfo om dem men om de är i chinchillastorlek så det samam storlek som på de normala puffarna. En hängpuff i illerstorlek, i enbart fleece kostar 140 kr.
Okej :D Får se hur mycket man får denna månad då så kanske det blir något kul ;D

hejsan =)
jag syr också illerprylar men jag har ett problem de är sovpuffarna..
hur gör du med botten??
jag får inte mina bottnar att bli platta dom liksom rullar omkull. haha.
Jättefina tunnlar btw. mycke beröm på dom.

Hahaha maste bara fa visa den har bilden! Lotta har ju lagt beslag pa bade tunneln och hangmattan har hemma, vilket gor att Nisse mestadels sover pa golvet, om han inte kan smyga in nar hon sover redan. Sa nyss nar Lotta gick for att ata sa passade han pa! Han hade lite svart att bestamma vilken av dem som var skonast dock 
// Amanda
HAHAHAHA fy fan va gulligt!! 
#128 Det där med beslutsångesten såg ödestigert ut ^^ 

Hahaha så gulligt :)
Har fått hem en beställning tyger från USA nu med nya färger och kanonfina mönster. Så passa på att beställan u om ni vill ha då åtgången är begränsad.
http://www.mantassen.com/tass-shoppen/main.htm
Kan som sagt tas med till illerutställningen, komemr sy upp en hel del saker i dessa nya färger och sälja på plats där.
#128 Det var det gulligaste jag sett idag =) Bara en iller kan sova så.
Marina: Vilka fina tyger du har! Du inspirerar verkligen, även om mina kreationer bara kan mäta sig med dina om man är extremt skelögd och en aning berusad ;)
Paulina

Haha tack!
Ja, och de nya tygerna var skitsnygga! Det branner i planboken efter flera tunnlar… men jag har ju varken plats eller rad… grrr…
// Amanda
putt :)
priset på porto har som sagt gått upp sen nyår och de nya priserna kan ses här [http://www.posten.se/c/postguideLetterDom](priset på porto har som sagt gått upp sen nyår och de nya priserna kan ses här http://www.posten.se/c/postguideLetterDom det betyder tex att frakten för 1 tunnel nu är 24 kr. en puff kostar 48 kr att skicka.)
det betyder tex att frakten för 1 tunnel nu är 24 kr. en puff kostar 48 kr att skicka.