Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1109 ggr
Stinko
0

Toalåda från IKEA?

Hej, en bekant till sambons far ska åka till IKEA om någon dag, så han ska köpa med sig grejer åt oss samtidigt då vi inte har möjlighet att ta oss dit själva. Tänkte fixa lådor därifrån (dom från barnavdelningen), men har ingen aning om vad dom heter. Vet att jag läst det här på forumet flera gånger och har försökt leta men inte hittat någon tråd där det nämns… :/
Har kollat förrut på IKEAs hemsida men har inte hittat dom där.

Någon som vet vad dom heter? Och exakt pris? Vore bra att veta så han inte köper med sig skitmånga av fel modell.. Vågar inte bara säga att det ser precis ut som kattlådor heller, hehe. :)

Manfred2
0

Tror inte dom har något specielt namn. men säg platsbackar i mellanstorleken. dom kostar väll typ29kr om jag inte minns fel. hoppas jag va till någon hjälp med mina trubbiga gissningar =)

TottsiGirl
0

Lådorna heter Trofast och kostar 20kr http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80089239

:)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

reptilia
0

Misstänker att det är lådor ur serien TROFAST du menar Glad

Skickar länk

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/childrens_ikea/12018/

//Joe, Spårvagnsförare

reptilia
0

Haha du hann före Tungan ute

//Joe, Spårvagnsförare

Fruttisen
0

Om du ska ha toalådorna hemma rekommenderar jag vanliga planteringslådor! :) Dom finns i svarta, är rätt diskreta, billiga också! Finns på Coop Forum, Ica maxi, Bauhaus och liknande!

Stinko
0

Tack för era svar! :D

Fruttisen: Oh, ska försöka åka och kika där… Svarta hade ju varit det ultimata - istället för vita eller gröna, det passar som inte in här hemma  ;) Tack för tipset. :)

reptilia
0

Jag köpte jättefina kattlådor på Överskottsbolaget. en låda med "spade" för 35:-

//Joe, Spårvagnsförare

Stinko
0

Fruttisen: Jag har varit och letat efter dessa planteringslådor på Coop Forum och så. Men hittade inga :S
Nu kanske det är en dum fråga, men om du skulle ha vägarna förbi där det finns hos dig hade du kunnat köpa några och skicka på posten? Eller finns det någon annan här inne som skulle kunna vara villig att köpa ett par? Skulle verkligen vara schysst.
Tills vidare ska jag fortsätta leta runt.. det borde  ju finnas på någon annan blomsteraffär här i ösd..

Aviendha
0

Plantskolan kanske har något? Annars kan man ibland fynda på Rusta ;) Mina är från DollarStore, men jag förstår inte att man tar 50kr och uppåt för en bajslåda.. Då är trofast från ikea helt i min smak, man behöver ju ett gäng som illerägare ;)

Stinko
0

Plantskolan, är det någon affär? Låter inte som det iaf, haha. :) Aldrig hört talas om det. Dollar Store finns inte här i ösd.. :/ Rusta har inte särskilt billiga har j ag för mig.. 40 spänn har jag för mig jag såg dom kosta.. vilket jag tycker är ganska dyrt :P
Ja, jag förstår inte heller att dom är så dyra.. det går ju inte att köpa på djuraffär, det skulle bli en dyr historia!
Får väl se om jag hittar några billiga planteringslådor.. Annars får jag väl beställa senare från IKEA och köpa sprayburkar med svart färg ;) om det inte dyker upp någon snäll själ som kan erbjuda sig att köpa planteringslådor och skicka dvs ;D

Aviendha
0

#10 40kr tycker jag var rätt billigt om man jämför med vad de går på. Men håller med, det är en låda i plast..

Plantskolan ligger en bit utanför stan, mot brunflo genom ope. Minns inte riktigt vad området heter, men man passerar campingen, SRradio osv på vägen ut. Går bussar(kanske stadsbussar, men om inte annat ope, brunflo bussarna), finns ett stop aldeles utanför plantskolan. Har inte vart in på länge, men har för mig att de ska ha en del. Om du söker på hitta.se så borde de komma upp.

Stinko
0

Aha, men vi bor i Torvalla så det är inte långt härifrån då alltså :P
Ska åka och kolla där :D tack för tipset

Aviendha
0

Ja bor du i Torvalla borde det inte alls vara långt om jag kan mina stadsdelar ;)

Det är lätt att hitta iaf. Om man följer "huvudvägen" så ligger det till höger från stan sett, och man ser det från vägen.

Stinko
0

Nä, det är tydligen inte så långt,  min sambo sa att han visste var det var ;)
Själv är jag fortfarande rätt lost här. Har bara bott här sen i somras och hälsat på här flertalet gånger innan jag flyttade hit.. Hittar bara i stan och lite Torvalla typ.. ;D

Men jag ska åka dit och kolla så fort jag kan, lådorna vi har nu börjar bli ganska ofräscha.. Jag har gjort några av kartong - så efter ett tag luktar dom inte så gott! >< Jobbigt att göra nya och det är så otroligt fult dessutom. ;) Tänk att man kan längta så mycket efter att få köpa ett par plastlådor… hehe.