Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1234 ggr
Johan-
0

OT Öresauktion?

Någon här som har någon erfarenhet av detta? Typ mrsvensson.com eller budson? Tycker det verkar märkligt att man kan köpa toppmoderna produkter och även i vissa fall bara ören…

Madde
0

jag fick ett mail idag från mrsvensson men jag har valt att spärra den avsändaren för sånt intresserar mig inte.

Vet dock inte så mycket om hur det fungerar.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Qviq
0

Du måste först betala en viss summa för att kunna lägga ett bud, tror att det kostar 10 kronor att lägga ett bud på mssvensson. Alltså påböjar du en aktion och vinner det så får du betala för de bud du lagt plus den summan som de du vunnit varan för. Och så brukar det finnas max bud också. Alltså att du får endast betala 5000 även om aktionen går över den summan.

Allt är lite komplicerat att förklara men varan betalas sig alltså genom att alla som lägger ett bud får betala för budet.

"Chaos is a friend of mine."

Cerias
0

Precis som Qviq säger, det som tjänar på är att det kostar för varje bud som du lägger.

Så det är mer eller mindre ett lotteri, lägg ett bud och hoppas du blir den sista.

Madde
0

Det var som jag trodde att det var något sånt, så med rätt att jag spärrade för såna mail.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Johan-
0

Ah, jag tyckte väll att det verkade för bra för att vara sant! Tack för bra svar!

twiggi
0

En öressuktion är inte mer konstigt än något som t.ex svenska spel gör, och det är ju trots att statligt. Du kanske köper en triss då och då, men vet ju att chansen att du ska vinna mycket pengar är väldigt liten. Men trots allt tror jag inte du känner sig lurad.

På en öresauktion har du betydligt större chans att vinna. och har betydligt mer översikt om vad som händer. Du kan ju se en klocka som räknar ner till noll. Den som lagt det senaste budet vinner ju. Företaget tjänar på det såklart, det är väl så med alla företag. Men den som vinner, t. ex en platt-tv eller en resa för kanske en femhundring eller så tjänar också på det. Det är vad man kan kalla win-win.

OBS! Passa på att göra något för någon som behöver det mer än du! På budstugan.se som öppnar inom kort går hela försäljningsbeloppet till välgörande ändåmål, det är t.o.m du som gör insättningen! Så vet du att allt går rätt till.