dagskläckta kycklingar säljes
Håller på att ränsa i min frys och har ca 20 st dagskläckta kycklingar som jag tänker sälja då jag själv inte har någon nytta för dom.
Själv utfodrat med detta till mina illrar och för en iller som gillar kött och tuggmotstånd så rekomenderar jag detta =)
Säljes för 10:-/st
Finns i Partille och hämtas här, bor ni i Gbg eller närliggande så kan jag också möta upp i stan eller liknande.
Maila mig på min hotmail då jag har lite problem med iFokus.
Goteborgsuppfodning@hotmail.com
// Mikaela
www.blueberryhedgehogs.com
hur ser kycklingen ut?
öhm ja, de är dagskläckta, alltså små gula med näbb fötter osv.
som en kyckling brukar se ut dock i fryst tillstånd.
varför döda kycklingarna???
För att det är djurplågeri att ge dem levande.
Sara
Blev lite smått chockad dagskläckta kycklingar i frysen?!! Men förstod att dom var i dött tillstånd.. Men skulle helst vilja ha levande, till husdjur då.. :(
#3 De är redan döda. Kanske köpte säljaren in dem så? Det skulle inte vara konstigt.
Paulina
#3 För att illrar är karnivorer och det är bra med varierande kost?
_No way! Yes way!
Jag har ju självklart inte dödat dom, utan dom är köpte döda ifrån försäljaren som också köpt in dom i storpack döda.
Men inga diskutioner tack kring detta ämnet för dom diskutionerna tar aldrig slut.. Finns de intresser för denna sortens föda så vet ni hur ni kontaktar mig
Mvh Mikaela

synd att du bodde så långt bort, annars hade jag vart intresserad=) Bra pris dessutom! Är rätt så säker på att Rasmus skulle tycka det va gott=)

Åh, trodde det var levande… :P
golf.ifokus.se

Låter intressant, jag bor på Hisingen. hoppas jag har vägarna förbi Partille någon dag :) Eller om du ska in till stan så kan kycklingarna byta frys!
Carpe Diem
#10 nej levande är dom inte hehe :p
#11 Jag är ute på hisingen var och varannan dag :P
Skall ut ditt nu senare idag så de e bara att höra av sig om du är intresserad

Haha vad intelligent man känner sig ibland, dagskläckte kycklingar i frysen, kopplade inte alls 
nu finns det 10 st kvar för den som är intresserad =)
Hej jag tyckte 10kr/st va lite dyrt??? Jag själv köper mina kycklingar för 2kr/st till mina illrar =)

#15 Jasså vart då?=) här kostar dom runt 20-30:- har ja för mig om inte mer.
Kollar man runt med ex reptil folk och hittar dom som har extremt massa frysfoder så går det att köpa av dom för 2 kr/st eftersom att vi som har ormar i större storlekar använder kycklingar som foder till dom. Dock om man kollar på zoobutiker etc så kostar dom mellan 15-35kr/st
Sedan så kan man ju kolla på om man är kräsen på vad man vill ha för uppfödda kycklingar etc, om man tycker att ut fodring etc av höns har påverkan på kycklingar så skall man ju se va de är för kycklingar man får tag på också, exempelvis jag som inte använder mig av möss eller liknande djur alls som foder om dom inte är uppfödda på specifik kost som jag resonerar är mer hälsosam än annan, alltså ingen sketen pellets eller mixblandningar som även framgår hos höns farmare.
Så är man kräsen så är det lätt värt att lägga ner lite extra pengar på sitt foder tycker jag helt klart som kan lägga ner flera 100:- extra om jag vet att jag får ett bra foder till mina djur. Dom kanske inte är kräsna eller märker skillnad, men på hälsan osv märker jag som ägare stor skillnad =)
Smaken e som baken helt enkelt, reptil mässor etc säljer kycklingar för 2 kr st för den som är intresserad av det så håll koll där om de skulle va så…
Är kycklingarna rätt uppfödda??? Varför inte låta dom leva och gå fritt? Illrar står inte högre på naturlistan det är tillåtet att DÖDA andra djur för att göra foder!!
http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,7418316&_dad=portal&_schema=PORTAL

#19 Den personen är avstängd nu verkar det som=) fattar inte varför hon envisas.

#18 Haha, vad var det där nu då?
Är det samma som alltid?
Carpe Diem
Attans att hon hann bli avstängd. Jag fattade inte den sista meningen. Inte alls.
_No way! Yes way!
#22 hon glömde nog bara ett litet "inte" där.
Men som sagts tidigare, mata inte trollen. 
#23 Antagligen, men det är ändå så mycket fel i en och samma mening. Men du har rätt. Inte mata trollen, vare sig de blivit avstängda eller ej. Bara svårt att låta bli ibland, har en hatkärlek till dessa troll 
_No way! Yes way!