Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 640 ggr
sofie
0

Bianca skrudar om?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bianca har blivit jätte ljus på huvudet. Vi har inte lyckats få en bra bild på det. Men lägger in en före och efter bild på henne :)

sofie
0

och så här ser hon ut nu

sarae
0

Guud va söt hon e!!! hon är så skrämmande lik min först iller jajja!

Alwyn
0

Hehe, ser stor ut. Vad väger hon? Ålder?

ThereseBergqvist
0

Grymt söt liten tös! :)

sofie
0

#3 Jag vägde henne nyss, men vi har bara en vanlig våg så hon väger nått på 900gr. Hon är 5 månader och 2 veckor gammal.

sarae
0

hon e så söt att jag blir helt sjuk! vill ha Flört

sofie
0

#6 Hihi då får jag hålla ett extra öga på henne på IT så hon inte försvinner ;)

sarae
0

det finns viss risk för det… Flört annars kan vi ju byta…du tar Buffy så tar jag Bianca…hihihi

JossanH
0

Bianca är så fiin! Det är spännande nu när alla ska byta till vintermundering! Dexter blir så fin då (är ju orm under sommarhalvåret)! har vägt alla pojkarna och dom har börjat lägga på sig lite nu!! Så skönt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

ronja
0

hon är verkligen jättefin!!

Roxanne
0

Men varför blir det så? jag skulle inte tycka att det var så kul =(

Madde
0

Så fina kort på bianca. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[tiiia]
0

bleks hon?

JossanH
0

vanliga illrar utan teckning brukar mest bara skifta lite i nyans och ibland så minskar masken under vinterhalvåret, men tecknade illrar brukar i regel blekna en hel del under dom första pälsbytena. Silvertomtar brukar bara bli ljusare och ljusare (lite mörkare under sommaren men sen ljusnar dom lite extra till vintern igen) och samma sak med pasteller. kan du fatta att Dextar var en mörk pastelltomte (blaze/panda tecknad) när han kom och nu är en ljus silver!

har tagit kort med min digitalkamera på foton av dexter så som han såg ut förut och tagit bilder på hur han ser ut nu. kvaliteten är inte den bästa. Dom två mörka bilderna är gamla och dom 3 när han är ljusare ser man hur han har ändrat sig.. Och ljusare blir han för varje vinter.. har tyvärr inget bra kort på honom i vinterpälsen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Roxanne
0

#14 Ohj j****r   men gud, det kan inte vara kul =) jagf skulle köpa en iller för att dom är så otroligt mysiga, och vill ha en "kompis" och kunna uppfostra, hur kul som hällst, men n'är man ändå håller på och köper en kan man ju köpa en sjusst färg =) och då vill man ju inte att färgen ska försvinna :'(

sarae
0

hihihi…men det är lite kul att se hur de ändras mellan vinter å sommar…du får se det som två illrar i en Flört

sofie
0

Vi ville ha en silver tös och när jag såg Bianca va det kört. Men nu går hon som Brun tomte. Så jag blir bara glad om hon skrudar om till silvertomte :)

Roxanne
0

#16 haha precis, två i en ;) hahaha

#17 okje, silver e ju grymmt fina, men asså om domhåller på oh ändrar färg så … (a)

sarae
0

yup det gör dom…mina blir helt anorlunda till vintern de oxå…

Roxanne
0

Och vad var det för färger sa du?

sarae
0

Mina är vilt färgade, men blir väldigt ljusa till vintern

JossanH
0

#17 hon kommer garanterat att bli silver så småningom! andra "silver" i den kullen har varit på gränsen till bruna men man ser klart att det är en silver under magen.. Och har dom väl börjat få silverstrån så blir det nog bara fler! Många viltfärgade tomtar blir mer och mer silver under åren. Det finns dom som går under viltfärgad tomte under sommaren och silvertomte under vintern!Skrattande

#15 jag kom över dexter o blev överlycklig när han var en jättemörk pastell.. och tomte!! men inte är jag ledsen för att han är silver nu inte! han är så fin ändå och redan till andra vintern så hade det mörka på bakbenen försvunnit så nu har han lite mörkare svans och över skuldrorna. Därför brukar jag "varna" folk som bara är ute efter coola teckningar.. dom kommer förmodligen att nästan bleka bort och då kan det vara dumt ha åkt land och rike runt för en viss färg när den ändå försvinner…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Roxanne
0

#21 jaja, jag vill ha en viltfärgad, och det är dom ända som min mamma och pappa gillar också om du blir tvingade att säga vilken dom tycker är finast =)

#22  hihi Land och rike :d smart, nej men jag vill ha från Åsa eller Therese =)

sarae
0

Min stitch är från Åsa..han e helt underbar Flört

Roxanne
0

Visa en bild :d

sarae
0

stitchen i första vår solen…

Roxanne
0

oh my… Vad fin.. :O

Tina-A
0

#26: Åh vilken otroligt vacker bild och iller :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Roxanne
0

#29 håller me dig Tina =)

sarae
0

tack så mycket säger stitch Flört …han har sina stunder min gosepojk

Roxanne
0

Har du inga mera bilder på honom?

sarae
0

hmm…ett väldigt rosa kort på stitch….

Roxanne
0

Åhh så söt. Jag blir tokig här hemma :D Har du många bilder på honom?

sarae
0

jadu…någonstans i burken finns det några…ska försöka lägga upp fler i mitt fotoalbum…

Roxanne
0

Bra :) jag vill see. :D

sofie
0

#22 Får hoppas hon blir silver om vintern och brun om sommaren. Hon är så söt nu och även nu när hon blir ljusare :) Det blir 2 i 1. hihi

sarae
0

ja hur hon än blir så är hon helt grymt söt Flört

#37..har faktiskt lagt upp lite fler bilder nu…

Roxanne
0

#39 då ska jag kolla

Roxanne
0

Vad heter päronen till stitch?

sarae
0

Tiggis Ferdinand och Tiggis Kiara..

Roxanne
0

Ååh, Så de e Kiara som är mamman ja hon var fin!

sofie
0

Lite nya bilder på Bianca

sofie
0

Lite fler….

sofie
0

mera…

sofie
0

en lite suddig bild

sofie
0

sussandes Bianca

sofie
0

lite mer sov bilder

sofie
0

och det sista

JossanH
0

Hon är verkligen jättefin!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Tack :)

Det ska bli kul att få se Triton på IT.

JossanH
0

JA!! Släktträff!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Ja precis.

Vilken fin bild och så söt han är :)

sarae
0

hmmm… ja nu får ni allt se upp på IT annars flyttar Bianca med mig till göteborg hihhihihi jag e stört förälskad!

sofie
0

Hihi vi får sätta ett larm på henne *ler* Så den varnar när Sarae kommer för nära ;)

leeanlej
0

ser att det är fler som har imsdalflaska som leksak=)..

måste lägga in lite bilder på nisse snart..

JossanH
0

#57 leksak och leksak… han försökte bara göra som matte när hon varit ute och flåsat en runda i skogen… =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Flisa
0

Dom är så fina era pälsar *avundsjuk* Räcka ut tungan Själv längtar jag ihjäl mig, det är ju hela 2 månader kvar tills jag ska hämta min första päls någonsin :P

elinn
0

#59 Den som väntar på nåt gott….. Räcka ut tungan

Nädå, men du ska se att tiden går fort. Rätt vad det är så kommer han/hon vara hos dig och då kommer ni få många härliga stunder tillsammans =)

sarae
0

hehehe….ja… bäst att ni investerari ett sara larm Flört men ni får se det positiva…när jag är upptagen med att sno Bianca så kan ni välja fritt bland mina pälsar hihi

sofie
0

Bianca blir bara ljusare och ljusare i ansiktet.

sofie
0

En till bild.

Ceciliaochlucifer
0

OJOJOJ! Jisses vad fet hon är!!!!!

Väldigt lik Bernard faktiskt! Hon var ursöt som valp och defenitivt silver när jag såg henne. Bernz är fortfarande mörk silver och fet som bara den, hans lilla lilla kropp väger 1,6 kg! Måste locka hit ngn med kamera!

ursöt : )

sofie
0

Hahaha ja hon är en kompakt tös ;)

Men i Enköping va hon ju viltfärgad. Men på valpkortet vi såg ser hon mörk silver ut. Men hon och Bernad är väldigt lika.

Faxlin
0

Men Cecilia, Nettan brukar väl hälsa på dig? Hon har ju en jättebra kamera. Locka henne med kaffe och kaka och lite skitsnack så kommer hon nog ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

Tss Åsa, jag försöker ju undvika Cilla så mycket som det bara går. Vi har ju "bara" umgåtts typ varje vecka sedan i juli.

Jag var hos henne i lördags men erkänner skamset att jag glömde min underbara kamera hemma. Jaaa, jag är klantig .. men jag är över 30 och får vara senil.

Cilla; jag ska ha med kameran på IT så då ska vi nog få till vackra kort på dina sötnosar. Hugo tänker jag inte ta kort på eftersom jag fortfarande har ett sår ovanför munnen !

Ceciliaochlucifer
0

*SUCK*

Nettan är en riktig stalker och henne blir jag inte av med! Jag har till och med köpt en bur så att jag kan ha någon kontroll på vart jag har henne.  Hon terroriserar mig varje dag, och så tvingar hon sig in hemma hos mig och plågar mina älskade djur! Inte nog med att hon försökte äta upp Hugo, hon försökte/er även göda upp mig ordentligt genom att lämna en chokladask efter sig.

Ve & fasa…

[Falo]
0

Sanningen är att Cilla inte släpper in någon som inte kan visa upp någon form av godis i dörren.  Och om jag inte minns fel så var det Hugo som tog en rejäl tugga av Nettans överläppFundersam

Faxlin
0

#43: Ja visst var hon stilig min Kiara. Sedan att hon efterlämnade sådana sötnosar som hon gjorde gör ju inte saken sämre;-)
Här kommer ett kort på mamma Kiara i alla fall.

Audiatur et altera pars

leeanlej
0

kiara har likadan leksak som nisse har ser jag. har klippt hål mellan våningarna så han kan klättra.

Faxlin
0

#71: Jag har också klippt hål i röret så de kan gå emellan våningarna liksom ;-)

Audiatur et altera pars