Varför äter inte min iller kött ???
Varför äter inte min lilla tös kött?? Har provat allt från kykling till nötkött o fisk hon vill inte ha det jag har tillagat det och prövat get hene rå kött.
Många illrar måste man lära att äta kött. Visst de är rovdjur, och kött deras naturliga diet, men om en iller går på torrfoder under en längre tid så glöms de bort, och de kan bli oerhört kinkiga med allt som inte är torrfoder.
Envishet envishet och mer envishet är vad som gäller. Här hemma har det tagit vissa upp till 2 år att lära sig äta kött.
Däremot ska du inte ge tillagat kött, enbart rått.
testat kyklinghjärta?
Det finns en hel del tips härinne på hur man kan försöka överlista illrarna, för att få dem att äta kött. Kika in under foder fliken.
Håller med #1# där, du kan också prova att droppa ett par droppar vetegroddolja och se om hon äter det med det på. Jag har lärt 2 av mina på detta viset, jag har Miller som har fått BARF-mat från början hos sin uppfödare, när han kom hem hit, så lärde han 2 av valparna jag hade kvar (Otto och My) att äta BARF-mat. Men sen har jag själv fått Tilly och Agnez att prova att äta av den maten med hjälp av lite vetegroddolja. Sen tog jag sakta bort den, så nu äter dom maten som den är.
Jag ska prova att droppa lite vetegroddolja på köttet och kolla om hon äter de då. Tack för hjälpen

min lille tok äter bara rå kyckling. inget annat duger. och han äter inget godis utom typ groddolja då och då.
mina små odjur har firat jul hos mor min o blivit bortskämda med fläskfilé o vägrar nu återgå till ngt annat. tack kära mor liksom. :)
#5 hehe, min morsa gjorde samma sak men dom fatsnade ej som tur var för det---nu vill dom inte ha fläskfilé alls när jag gav dom det sist utan föredrog kycklingen (dom fick bara små bitar av vårat kött innan tilllagning)