OT Stoor Sköldpadda!
Finns det verkligen så stora sköldpaddor? Eller är det en retucherad bild?
länken funkar inte för mig

Kan jag mycket väl tänka mig att det finns! När jag bodde på Hawaii så såg jag flertalet sköldpaddor som hade skal som var 1-1½ meter i diameter :)
gick in på crazyshit.com och sökte mig fram till den. Eftersom den största havssköldpaddan var ungefär 60 inches - 122.5 centimeter och vägde ungefär 200 pounds. Det blir inte en så stor sköldpadda som är på bilden av dom måtten (trots att det låter mycket) jag säger photoshopad.

Letherback Sea Turtle kan bli upp till 200 cm och väga upp till 900 kg. Det fanns en gång en stor sköldpadda som kunde bli upp till 5 meter.
Vet inte om bilden är riktig, men den ser lite photoshoppad ut… plus att dom borde inte stå så nära huvudet :) En liten sköldpadda kan lätt bita av ett finger.
Se om denna funkar, för den funkade inte för mig hellre, så jag testar att göra en länk själv, fick upp "tom sida" när jag försökte att gå in där.
Kom in på länken nu, men du får gå en bit ner bland fotona för att se sköldpaddan, och den var stor. Ser dock inte om det är en hona eller hane, men jag tror att hanarna blir störrst av dom 2. Resten av fotona är på en massa "Shit" som dom beskriver sin sida på.
Btw kom på en sak, snörena som ska gå runt halsen slutar innan halsen och ser "datoravklippta" ut

Phoootoshop 
yep

Photoshop. Havslädersköldpaddan kan absolut bli sådär stor men det där ser ut som en vanlig soppsköldpadda. Det är iaf ingen havslädersköldpadda =)
//Joe, Spårvagnsförare