Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 379 ggr
Alwyn
0

Vad ska hon väga?

Har letet fibrilt efter valparnad vikt och utveckling…va det inte en sån tråd här nånstans?

Vägde Tindra idag….650g och hon e 13veckor! E det bra?

Madde
0

Jag är inte så insatt i vad en hona bör väga vid den åldern då jag själv bara har haft hanar. Men det låter ju inte allt för lite.

Här hemma har vi en hane som vägde 1027g igår på 13 snart 14 veckor. Det kanske är mycket det istället. =) Men som sagt man kan inte jämföra en hona med en hane och det är ju olika från kull till kull.

Hoppas vi kan få någon uppfödare som har lite mer koll på siffrorna. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

min tös är två år och väger ca 570gr och är fullt frisk (men liten) så jag tycker att det låter som om din hona ligger bra till i vikt

Madde
0

Vad bra att du kunde svara Sarae. =) Lite svårt och svara när man själv inte äger en hona. hehe

sarae
0

hihihi…nej, du har ju en hel hög med goa pojkar du ;)

Madde
0

Jo precis. =) Och den minsta väger 1036g (Xac) och största 1750g (Benjamin) Sen är xander och criss 14g över Xac. =)

Alwyn
0

ok, jag behöver inte oroa mig då antagligen. individuellt detdär.

Madde
0

Så länge det inte är för lite så är det lugnt. =) Hon kommer nog växa lite till innan hon stannar av. =)

ThereseBergqvist
0

Min lilla tös på 12 veckor vägde idag 568g… Ganska normalt tror jag!

[tiiia]
0

hur mkt brukar det skilja i vikt på hanar och honor nu när de är så unga egentligen. för Dior är ju bror till din tjejja o väger lite över 650gram (vägd idag).

ThereseBergqvist
0

Har ingen aning… Skorpan vägde idag 610g! Han kanske är större för att han är kille? Men det här är ju min första iller så jag har ingen aning?!

Theres
0

jag borde skaffa en våg :D

golf.ifokus.se

anetka
0

Min tjej vägdes hos vetrinären igår (har ingen våg själv) när vi skulle vaccinera henne. Hon är född 20 april, alltså ca 18v gammal. Hon vägde ca 880g, vilket enligt veterinären var precis lagom.

Hur mycket brukar en vuxen hona väga? Och när har de vuxit färdigt?

Alwyn
0

Det e tydligen väldigt olika! Hoppas min tjej blir stor…tycker hon växer för var dag som går! =P

Faxlin
0

Det är väldigt individuellt. mycket får man gå efter storleken på benstommen liksom. är det en storväxt hona eller en modell mindre hona.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Min Hapsis är lite över ett år och hon väger runt 700g så det är alldeles lagom :)

ab0o
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla iller-tös som är 9veckor vägdes idag, 600gram :)

Faxlin
0

Här hemma ligger vikterna på töserna på:
Crazy 700g (hon är yngst och fortfarande en liten skrutt valp)
Ambra 736g
Bella 650g
Nikita 1038g
Ingen av mina töser har förberett sig för vintern än. Så deras inter vikt lär bli lite mer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars