Illermat i Skåne
Hej! Var köper jag bäst och billigast illerfoder i Skåne?
Vitalin finns vad jag vet inte i butik, men går att beställa på www.amhs-illertorg.se eller på www.hungryferrets.se
När det gäller andra illerfoder är jag rent ut sagt usel. Inte haft större intresse av att kolla upp vart de finns att köpa faktiskt.
Paulina
I Skåne är väl dom bästa ställena www.teba.se och www.zoobutiq.se , onödigt att frakta längre bortifrån, dom här kan du t o m åka och hämta ifrån. TEBA finns i Höör och Illerbutiq i Landskrona.

Totally Ferret finns i Höör på Teba.se, ANF finns i Lund och ZooCity i Malmö ska ha ett stort utbud, dom har dock stängt fram till den 12:e
Kommer inte in på www.illerbutiq.se antingen så felar där någon bokstav eller så är det något annat som inte stämmer. www.teba.se gick bra att komma in på, men inte den andra.
Sorry, det blev lite fel i hastigheten, ska vara www.zoobutiq.se
Jag ändrar i förra inlägget också.

Var bor du? Vi är några stycken som går ihop och köper mycket på en gång från Teba så blir det lite billigare. Zoobutiq säljer inte mat längre i sin butik, men däremot tar hon hem om många är intresserad på träffar.
Jag bor i Harlösatrakten ( Hammarlunda..). Skulle beställa från nätet, men upptäckte att en 2kg påse för 80kr fick 145kr frakt. Heltokigt! Var och köpte ANF i Lund igår och Irma älskade det!
Hon gillar inte Totally Ferret och vägrar äta kattmat. Jag undrar vad hon åt innan jag hittade henne…. Möss kanske.
Jag beställer gärna ihop med er nästa gång. Snälla säg till mig bara! Tack för all hjälp!
Ah, såg just att Teba säljer Totally ferret. Så var det med det.
Mao, såvida Irma inte ändrar uppfattning om vad som är god mat behöver ni inte höra av er när ni beställer mat! 

Vi pratade om att ha en träff i januari eller kanske en nyårsillern. Totally Ferret har ju fått väldigt bra reviews, finns andra bra foder men det verkar som om man inte importerar dessa i Sverige (för liten marknad?). ANF använder jag själv för att det var det enda jag hittade i närområdet men kommer att gå över till Totally Ferret. TF blir ju billigare i längden om man köper en stor säck, har bara hittat ANF i små påsar.
Håll koll på våra träffar, det är kul för dom små pälsarna och trevligt få prata illrar med likasinnande, alltid lär man sig något nytt.
Kommer gärna med på någon träff! Vilka är "Ni"? Speciell grupp eller?

Hehehe, det var nog bara lite dåligt val av ord, det är knappast min grupp :) Har själv bara varit med på två träffar sen jag skaffade mina små odjur i september, så jag är ju ingen veteran.
Det börjar med att någon är vill träffa andra illerägare och utlyser en träff :) Dom två träffar jag har varit på så har man tagit en promenad med illrarna och sen en liten fika. Har varit mycket trevligt. Tyvärr har jag insett att jag har nog dom minsta illrarna i Skåne, dom flesta illrarna är stora som en pony, tror nog dom bor lite för nära Barsebäck (gammalt kärnkraftsverk) 
Var glad för att dom är små! Min förra iller Merlin var en jaktiller som blevnästan SEX KILO tung. Han var riktigt kraftig i käken dessutom, så när han for upp i byxbenet och lekte var det inte kul. Lilla Irma är inte större än en stor bratwurst när hon är blöt. Mycket lagom. Kanske väger hon 600g… Lite skillnad!
Jag följer gärna med på illerpromenad! Ska bara lära henne att man ska ha selen på sig och inte i munnen. 

Var det så att du köpte den sista ANF påsen häromdagen :) Var där igår och skulle köpa mat, men då hade dom sålt sista påsen för två dagar sedan. Argh.. skulle aldrig ha berättat 

Japp. Det var jag. Fast det gjorde jag innan jag läst inlägget! hihi! 
# 10.. Hejsan
Jag är en av dom som brukar fixa med träffarna här nere. Vi är ett gäng som kallar oss Illercafe, där är alla välkomna och det krävs inget medlemsskap. Våran hemsida är www.illercafe.com Tyvärr har jag haft lite krångel med den det senaste året och inte kunnat uppdatera men jag tror att vi har hittat lösningen på problemet. Jag brukar skriva ut träffarna här och på vårt egna forum.