Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1251 ggr
Norrskenets
0

Så härligt snöväder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va ut en liten stund med alla tre då det har snöat hela dan och fortsätter fortfarande i samma takt=)

Man tog med kameran men det vart inte så mycket fotat som jag trodde att det skulle bli men nåra vat det iaf och en rejäl men kort promenad. vi gick inte samma väg hem men ändå spurtade vi den sista biten=)

Första bilden: Saffi och Saga pölsar i snön

ferretgirl
0

Vilken tur du har, här nere i Skåne är det grått grått och åter grått. Man blir helt ner tryckt i skorna för att det är så tråkigt väder som det är här. Julstämningen är som bortblåst, känner inte alls för att ha jul i år.

Norrskenets
0

Rasmus undersökte grannen och spaden bredvid honom. Grannen är gammal och ja tror han trodde att det va katter. Försökte förklara men han har dålig hörsel och syn..så det fick vara hehe…huvudsaken är att han tyckte dom va fina hehe

Norrskenets
0

#1 Usch va tråkigt=( har haft några vintrar utan sån här snö och det har verkligen inte vart kul..det är som du säger att julkännslorna försvinner..

Rasmus, kunde till och med ploga och försvinna, tror han hade roligast av alla hehe. Synd bara att jag inte fick det på kort..=/

Norrskenets
0

Saga hmm..nånstannFlört och Saffi

ferretgirl
0

Dom verkar ha kul i snön iallafall. Vi hade lite snö här för ca 10-14 dagar sedan, hade då ute några av mina, och det gillade dom skarpt. Tyvärr så var det bara ett par cm, så dom kunde inte göra ordentliga plogspår. Kan ju hoppas att det kommer lite mera snö även här nere så även illrarna här nere får ha lite kul i snön.

Norrskenets
0

#5 Ja så otroligt och inte så kallt är det heller=) hehe alltid nått, hade jag kunnat så hade jag skickat en påse snö=) *håller tummar och tassar att snön kommer neröver också*=)

Rasmus springer mot sin mormor=´)

Norrskenets
0

Saga och Saffi bergsklättrar eller leker dom herren på täppan?=)

Norrskenets
0

Stolt Saga på "bergets" topp=)

ferretgirl
0

Tar gärna emot om du kan hålla det kallt nog hahaha :-) Här nere blir det oftast till slask innan det hinner komma ner på marken. Men någon gång då och då så får vi även snö som lägger sig här nere, men det är några år sedan sist, iallafall att det låg kvar mer än i en veckas tid. Fotot här är på Nanooq och Kahn när (Nanooq är ca 7-8 månader och Kahn är nästan 2 år) , nu är Nanooq snart 4 år och Kahn är snart 5 år gammal. Så så länge sedan är det sedan som snön låg kvar länge nog för att illrarna skulle ha kul. Men som du nog ser så har snön redan börjat att smälta, fotot är taget i mitten av januari 05.

Norrskenets
0

#9 eller så får ni göra en tripp över jul och fira jul med snö;) hehe

Sista bilden på en snöig Rasmus

Norrskenets
0

Såhär trött vart man en stund efter promenaden=)

Mamma Saga och sonen Rasmus*Saga ser ut som en valp jämnfört med Rasmus* Tyst

Norrskenets
0

Fortfarande deckadTungan ute killen som älskar att sova på rygg helt öppet

Norrskenets
0

Sååå tlött

Faxlin
0

Underbara bilder på ditt gäng.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Tack Åsa, dom är mina ögonstenarSkrattande

PatrikF
0

Vilka söta illrar! Illrar är så roliga.. Dom har sån energi när dom leker och så bara trillar dom ihop i en hög o sover som om det inte fanns en morgondag.

Mysigt i alla fall, önskar att det kunde snöa här nere igen så mina fick lite mer bus i snön.

Norrskenets
0

#16 Tack=). hehe ja det är precis som dom är valpar hela deras liv, leker och ger gärnet för att i nästa stund bara decka ihop hehe. får hålla tummar och tassar för er också då;)

Vattunalle
0

En sååån kopia av bror sin *s* och på fredag får dom sällskap av mina pälsbollar… gud vad jag kommer att sakna dom Gråter

Norrskenets
0

Visst är dom lika varannSkrattande Det kommer gå så bra så=)

Satmaran
0

Så avundsjuk jag blir ;) Det ser verkligen härligt ut med all snö och illrarna njuter ju verkligen av att få gräva och skutta i allt mjukt och vitt :)

Hoppas att vi också får lite snö att skutta i till jul.

Tills dess får vi njuta av Emmas fina bilder.

Norrskenets
0

Ja vi hade så mysigt, man hade kunnat vart ute längre men ja är just nu för nojjig för Rasmus ena öra (behandlas för svamp).

Hoppas det blir en riktig jul med snö över hela sverige=)

hehe ja det lär bli mer av den varan=) och på fredag får man två inne boende så då ska jag ta ut en av töserna och Devil så jag kan försöka få dom att acceptera varann=)

Saga85
0

Underbara små pälsar! Och lite avundsjuk är Maja allt. Hon säger att matte bor på en tråkig plats utan snö. Blev uttagen på promenad för första gången för några timmar sedan - och det enda som gick att grävrulla sig i var leriga gräsmattor och blöta löv. Det funkade, men matte rynkade lite på ögonbrynen när jag sedan var trött på promenad och ville in i den varma jackan (och nya tröjan) med mina leriga tassar.

Norrskenets
0

Tack, tur dom inte kan läsa för då hade dom nog blivit mallig av alla komplimanger;)

Jasså hehe funkar ju också i och för sig men förstår att din matte rynkade på ögonbrynen, fick du komma in i jackan förresten?;)

Saga85
0

Självklart, jag lurar henne med min charm och kröp runt under jackan. In i ärmen, bak på ryggen, för att sedan lägga mig på magen och kika ut. Matte var vänlig nog att ha ett par knappar uppknäppta så jag kunde ligga bekvämt. Dessutom var hon extra blödig eftersom det var hennes första promenad med mig och jag varit lite nysig. Idag fick jag dock stanna hemma eftersom det blivit lite kallare ute och hon inte vill att jag ska börja nysa och snora direkt igen ;)

Norrskenets
0

hehe vilken snäll matte du har=) det kan du kanske använda till din fördel nångång;) tex om du vill ha godis så vet du ju hur och har du "råkat" rivit ner något så går hon nog på att det inte va du;) krya på dig Maja=)