Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 475 ggr
aztech
0

Massa pengar senare ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då va han hemma igen då … 2:a gången på 2 månader.
Efter en långweekend på Blå Stjärnan och 17000 kronor fattigare, så är Malte hemma och är som tur är, hur pigg som helst.

För 2 månader sedan åkte han helt plötsligt på en kraftig inflammation i tarmen. 2 dygn på BS och en vecka med Procolin och Vetrimox (eller nåt) var han "frisk", men ännu ej återställd.

Också i torsdags kväll var det dax igen, men denna gången var det något helt annat. Puckot hade satt i sig nån gummibit som hade satt sig i tunntarmen.
I fredag eftermiddags kommer beskedet om att man hittat "ett främmande föremål" i magen. Enda alternativet är att öppna upp honom och jag blir genast orolig.

För det första med tanke på hans tillstånd som då riktigt uttorkat och apatisk gjorde det svårt för mig att tro att han skulle klara en operation och sen kostnaden ….

Jag fick genom ett par samtal loss en del pengar och gav vetrinären klartecken att köra på med operationen. Jag fick ett kostnadsförslag på då totalt 12500:- och inkl ett par dagars övervakning ca 14000:- och tyckte okay, det får lösa sig. Han är ju trots allt oförsäkrad …

Idag när det var dags att stämma av ang hemgång igen, fick jag information om att man "tydligen missat" att uppdatera mig …
Det visade sig att denna historian hade en kostnad på strax över 17000:- !!

Det är inte så lite pengar det och dessutom över 3000:- MER än det jag blivit informerad om från början.
Hur som helst …. nu är hen hemma och han verkar faktiskt redan nu må bättre och är avsevärt piggare än efter första svängen med tarminflammation.

Så .. kortfattat ..
En iller, 2 månader, 2 vetrinärs vistelser och strax över 22000:- fattigare, så mår han bra igen och DET känns riktigt skönt.

Så snart försäkringsbolaget tycker det är OK, så skall han försäkras och det gäller även Greta.

Aviendha
0

Huvva, stackars liten. Ännu ett bevis på att en försäkring verkligen lönar sig ;) Hoppas han piggnar på snabbt.

sarae
0

Skönt att höra att det gått bra iaf! Men jag känne rigen det där… Molles öronpropp gick på 7000 i första omgången och sedan 17.000 i andra omgången…. som tur är så tog ju försäkringen iaf 10.000

Men det är aldrig kul med sånna enorma smällar! Känner med dig

Norrskenets
0

Vad han har vart med om, skönt att han hade dig så han fick det han behövde för att bli återställd=)

Ceciliaolucifer
0

Jag hoppas att han heter pucko för annars var det elakt sagt. Den här gummibiten är ditt ansvar att den inte hamnar i hans mage.

Ja, jag vet att man skriver saker när man är frustrerad, och det är inte hela världen. Men det är trots allt vi som illerägare som ska se till att illersäkra så att det här inte händer.

Men glad är jag för din skull att han mår bra :) pengar är en färskvara, eller hur? ;)

Madde
0

Jag känner oxå ingen det där allt för väl.

Benjamins veterinärbesök och operation gick på 24000 + alla mediciner och resor fram och tillbaka.

Allt som allt så betalade jag 14000 själv för försäkringen täckte ju 10,000 tack och lov.

Men självklart är det aldrig skoj när man får reda på att det kostar mer än vad de sagt från början.

Skönt att han är på bättringsväg i alla fall. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.