Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1029 ggr
polecats
0

LETAR NU EFTER EN ILLER BEBIS / FLICKA / DAM

Hej nu letar jag efter en iller bebis / flicka / dam att köpa innan jul! Undrar om det är någon som har en iller till salu!?

polecats
0

P.s det ska bli till en julklapp att hon ska få en iller  och hon har illervana sen tidigare!D.s

MimmieM
0

Men vad hände med illern du skulle hämta?
Jag skulle aldrig ge bort ett djur i julklapp.

Carpe Diem

MimmieM
0

Och hur ska du få hem den till dig hade du tänkt, du kan ju inte ens tänka dig att åka 5 mil för din egen. Nu blir jag faktiskt upprörd på allvar.

Carpe Diem

polecats
0

Illern som jag skulle hämta fick jag lov att tacka nej till..

Det är min syster som ska få illern. så jag tycker det är roligt ifall hon oxå får en iller!

MimmieM
0

Snälla, säg att det är ett försenat 1 april-skämt!

Carpe Diem

polecats
0

Jo om illern bor i Uppsala,Stockholm,Sala,Heby,Västerås,Avesta,Hedemora,Falun. Så kan jag hämta den.

MimmieM
0

Men hur tänker du? Om din syster vill ha en iller, så får hon skaffa den själv. Vilket man också gör om man är intresserad av ett djur. Man behandlar dem inte som saker som man kan ge bort!!

Carpe Diem

polecats
0

Men det var inte ens bestämt att jag skulle köpa den andra illern. Jag kolla upp först ifall nån ville hämta den åt mig. men ingen hade tid och lust så jag fick lov att tacka nej. så är det ibland.

polecats
0

Meh.. fyfan vilken jävla sajt det här . om man gör det lilla minsta fel så är det som att åskan slår ner….

MimmieM
0

Om du vill ha någonting här i världen så får du faktiskt se till att skaffa de själv. Hur gammal är du egentligen?

Carpe Diem

MimmieM
0

Vilken jävla djurägare ger BORT DJUR I PRESENT och vill ha dem hemskickade till dörren? Och varför byter du Nick hela tiden?

Carpe Diem

polecats
0

jaha jag ska avsluta mitt konto här.. så bry dig inte hur gammal jag är lilla du..

Aviendha
0

Om du nu ska ge bort en iller i julklapp skulle jag föreslå att du ger bort ett "presentkort" där du säger att du ska hjälpa henne leta ut en iller och att du betalar. För personkemi är viktigt. Tänk om du köper en och så passar den inte med din syster? Och hon kanske har planer som gör att hon inte kan ha iller just nu, och då har ingen iller köpts i onödan.

polecats
0

NI KAN LÅSA DET HÄR FORUMET OCH TACK FÖR MIG! HEJDÅ…………..

MimmieM
0

Jag försöker bara förstå hur du tänker, eftersom det är så avsevärt långt ifrån mitt eget.

Carpe Diem

Aviendha
0

Låsa forumet? Du menar väl tråden, men trådar låses bara när det verkligen behövs pga att en annons ej är aktuell eller att tråden spårar ur.

Du ber om hjälp men direkt någon undrar så vill du låsa tråden. Jag tyckte jag gav ett hyfsat förslag som inte innebär att man behandlar en levande varelse som en leksak och ändå gör att du kan ge bort en iller, fast på bättre villkor för både din syster och ev. iller.

skrollan
0

men snälla du, tänk om din syster inte har råd då? Ska du försäka, vaccinera, cippa, betala mat m.m. eller?
varför byter du använderare hela tiden? =/

UlrikaD
0

Om du ska ändra ditt nick och låtsas vara någon annan så får du ju starta annorlunda trådar. Om du under ditt ena nick söker iller gång, på gång, på gång. Sen byter nick och gör exakt samma sak så förstår iallafall jag inte vitsen med det hela. Håll dig till ETT nick och håll dig till EN tråd. Eller vill du kapa hela forumet? Du är på god väg tycker jag.

werner
0

Jag tycker också du ska ge ett present kort på en iller så att hon får bestämma själv när det är bäst läge och att det är illern som hon vill ha som kommer till henne det är min åsikt. Varför bli så arg när folk säger vad dom tycker?

Faxlin
0

Jga tänker itne låsa tråden och inte forumet heller :-) Ingen har varit otrevlig här i tråden eller i de andra jag läst. De har funderingar och frågor. Men detta är ett diskusionsforum, det betyder att man får ställa frågor. Det är liksom själva poängen med ett forum. Annars hade vi kunnat starta en enda stor gästbok eller något.
Så ställer man frågor själv så får man räkna med att folk kan ha frågor på de frågor man ställer. Så enkelt är det.

Det gör inte forumet dåligt, utan snarare tvärsemot ett väldigt bra forum där jag har glädjen att ha engagerade medlemmar.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Johan-
0

Man blir ju lite fundersam när du skriver att du inte kan hämta en iller som finns 5,5 mil bort, sen sätter du ut en annons på ridsport och skriver "Jag bor i Harbo men kan åka till ställen ifall det skulle behövas" det är väll klart at folk undrar?

Norrskenets
0

Tycker det va en bra idé som Aviendha kom med

JossanH
0

#8 Du måste menat- "Men jag hade inte tid o lust"
För hur skulle det kunna hänga på någon/några andra om du får hem en iller inte som bor 5,5 mil ifrån dig!?
Hoppas du på att grannen på gatan ska lägga ut en annos här så din syster kan få en "julklapp"?

Sajtvärd på Iller.ifokus

MimmieM
0

#23 Ja, om det våre så väl ändå! *ironi*

Carpe Diem

polecats
0

ursäkta men mina grannar är fullon. så hur skulle det gå till? hehe

UlrikaD
0

Om du anser att en iller inte ska kosta mer än 500kr och du inte har råd att ta dig någonstans att hämta den. Betyder det du att du anser att den som ska hämta den åt dig ska betala för din resa? Det lär nog ingen gå med på. Dessutom tror jag knappast du kan hitta någon som bor närmare den här illern än just du själv. Så du kanske ska låta denna illern gå vidare till någon annan med lite mer tid och engagemang och framför allt LUST att ta hem en ny vän till familjen. De kan ju kanske be dig om transporthjälp. Ställer du upp gratis eller vill du ha betalt?

polecats
0

nu fatta jag inte..

UlrikaD
0

Och jag förstår verkligen inte vad det är du inte förstår.

Tzatu
0

Jag måste erkänna att jag inte heller riktigt fattar vad du vill ha sagt :P

UlrikaD
0

Förklaring: Hon har inte "tid och lust" att ta sig 5.5 mil för att hämta en iller. Vill att någon annan ska hämta den åt henne. Hon vill inte betala massa pengar för en illler, hon vill inte betala för transport. Vem ska betala transporten för HENNES iller? Den som åker och hämtar den åt henne? Och dessutom finns det nog antagligen ingen som bor närmare denna illern än just hon själv ändå. Seriöst, 5.5 mil. Det kan man väl cykla om man vill nåt tillräckligt mycket. Men om man vill ha allt så lätt som möjligt och dessutom gratis så förstår jag att det inte är något alternativ att göra någonting själv, eller betala för det.

polecats
0

UlrikaD asså sluta skriv du känner fan inte mig och det är jag glad över…. hahaha stoooooooooooort lol

UlrikaD
0

Be då för i h-vete inte mig att förklara mig då om du inte vill ha mitt svar. Väx upp nån gång och ta eget ansvar för omväxlings skull! Du är inte heller någon jag drömmer om att få in i bekantskapskretsen precis.

polecats
0

HEJ DÅ.

elinn
0

#31 Om det bara skulle vara de som kände dig som fick skriva i dina trådar så gissar jag på att du inte skulle få så många svar.

Själv förstår jag inte riktigt hur man, i ett fall, inte kan ha möjlighet att ens kunna ta sig 5 mil medan man i nästa verkar kunna ta sig hur långt som helst.

Hur hade du tänkt fixa det med tanke på att du varken har körkort eller känner någon som har det, inte kan ta bussen för att du inte hittar och det tar för lång tid?

Jag får inte ihop det, kan du förklara skillnaden mellan illern du ville ha som fanns 5 mil bort och den du är villig att åka längre för att hämta (som dessutom inte är till dig)?

MimmieM
0

Lata och snåla människor är någonting ingen iller önskar sig i julklapp!

Peace and love!

Carpe Diem

werner
0

stort lol te dig polecats som inte ens kan ge ett svar på vissa frågor utan att balla ur totalt.. Att ingen känner dig här spelar fan ingen roll för en del som inte ens har kanon ekonomi tar sig till andra länder för en iller.. jag åkte från örebro te skara till en rolig illertokig tjej för två illrar (då gav jag cash och lånade en bil så en kompis som bor 7mil ifrån mig kunde skjusa mig och sambon dit och hem + bensin pengar för hennes egna resor) och en tjej (som blivigt en bra vän) åkte omvägen gbg-karlstad sen på hemvägen svängde förbi örebro för att lämna en iller hos oss, vill man ha den typen av transport hjälp får man vara schysst och skaffa sig antingen kontakter eller kompisar eller ge cash för det (eller lägga ihop flera av dom). Hur orkar du sätta dig och skriva så jävla mycket om att vi inte har tid eller lust när du inte ens kan ta dig den biten jag åkte TILL skolan varje dag med buss, tar ungefär högst 70 min och 140 min tur och retur borträcknat tiden du är med den som säljer/omplacerar illern för att klara ut kontrakt m.m

Om du lirar wow så kan du tänka dig det här scenariot; en snubbe skriver LFW [Enchanting] no fee your mats (kan förklara ytterligare för dom som ej spelar om ni vill) och du svarar på det och vill ha en enchant på din off hand på 50+ i spellpower skulle du då kräva personen i fråga att komma till dig (du står i Dalaran och han i Orgrimmar) och sedan tar du inte med dig några grejer för enchants eller pengar för det du tvingar honom lägga ut.

Okej för er som ej spelar ska jag ta ett realistiskt exempel (hade lite lättare att förklara ett spel som går ut på teamwork) Du ber inte affären komma till dig gratis, du går ej till affären och prutar på en mjölk, du åker till köpcentret för att köpa kläder som kostar lika mycket som du tycker en iller ska kosta och det tar samma tid och samma pengar och tycker inte det är lite bakvänt?

Kom jag fram eller är det fortfarande aktuellt med guldfisk skålen?

Vattunalle
0

En fet block vore på plats nu va eller?

werner
0

#37 för mig eller henne? ^^

Saga85
0

#35 Snålheten bryr sig nog inte illern om (så länge den får rätt skötsel och vård vid behov - man ska inte vara alltför fördomsfull). Men denna brist på engagemang är väl inget en iller vill ha. Det är väl mycket roligare (och säkrare) med en matte/husse som är påhittig (vare sig det gäller att lösa problem eller till lek).

Och när det gäller att köpa djur i julklapp är jag inne på Avienhdas linje. Gör ett fint presentkort eller skaffa ett gosedjur/leksak av djuret "i väntan på den äkta varan".

Vattunalle
0

#38 ja inte för dig…

Zandra---83
0

#39 Jag gillar din idé om att tills vidare köpa ett gosedjur, vill man sen så kan ju illern få den om man inte vill ha den själv och ett presentkort.

Att köpa djur i present är något jag verkligen hatar då det inte är säkert att den nya ägaren vill ha det just nu. Jag vet ej hur många som köper ex hundar och katter i present till sina barn, något jag inte tycker om.

TottsiGirl
0

Håller med er till fullo sedan tycker jag man missar en mycket viktig detalj när man köper djur till någon annan (vilket jag förövrigt tycker är helt fel) det är ju inte säkert att personen som ska få djuret klickar och har rätt personkemi med just det djuret därför tycker jag att man ALLTID ska välja djuret själv! Gosedjur eller "presentkort" tycker jag låter som mycket bättre alternativ

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Ni är bara för gulliga med varandra. Och det båda sidorna. Jag låser den här tråden nu då det känns som om det är färdig diskuterat här.

Mvh ÅsaFaxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Inlägget är låst för nya kommentarer