Iller iFokus

Iller

Etikett: medlemmars-illrar
Läst 844 ggr
Saga85
0

Maja, min Maja, min bitska lilla piraya...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast det stämmer ju inte så bra. Fick mig ett nafs när jag träffade henne första gången i onsdags, och min syster fick sig ett litet nyp igår. Men damen Maja är så go så.

Så, min första dag som illerägare: Visst har man fått torka bajs. Ena toalådan funkar, men den andra mindre (transporttoan) gillar hon ej. Sätter sig därför demonstrativt bredvid den, men nu är föräldrarna och köper en ny. Och vattenskålen SKA stå under flyttkartongen, inte där dumma matte ställt den. Hade först tänkt ta ut den (kartongen, inte vattenskålen), men hon tycker om att krypa runt under den så den får stå kvar ett tag. Hon har dessutom kommit på att om man går bakom byrån och knuffar kan man få ut understa lådan och få tag i mattes långkalsonger. Jätteroligt tycker Maja.

Så, hur gick det med övriga inneboende? Katterna var väldigt nyfikna, och de fick nosa lite på varann - först genom galler, sedan i famnar. Inget fräsande eller något, men tänker skynda långsamt trots allt. Föräldrarna och bror min och systrarna som varit på besök blev alla charmade av det lilla livet. Min far blev dock måttligt road när han försökte prata med mor min vid 12-kaffet, och det enda hon uppmärksammade var Maja som låg i mitt knä/smög runt i soffan.

Måste ju bli ett par bilder från den stolta matten! Lite suddigt, foto är inte min starka sida.

Saga85
0

Nyfikna Maja. Och den lurviga mysiga tunneln som var en av alla de saker hon hade sen innan.

Saga85
0

Och ett sista. Vitalin är extra gott när matte har det i handen.

HannaM
0

Söttjejen! Så kul att hon fått ett hem.

Saga85
0

…och självklart kunde jag inte låta bli att hämta ner henne för lite mys. Känner mig som en äkta nybliven mamma - jag har svårt att skiljas ifrån henne. Även om det bara blir till att sitta och iaktta henne när hon nosar runt.

Det är nästan så att jag önskar att hon biter mig. Bara för att det var det jag var inställd på. Men nejdå. Maja bara gäspar stort, suckar till så det låter som om luften går ur henne och fortsätter vila.

Saga85
0

Och ännu mer mamma-poäng. Ställde in nya toalådan efter förra mysstunden - och nu låg det bajs där. Att man kan bli så glad av bajs.

#3 Ja, jag har svårt att förstå hur man kunnat lämna ifrån sig en sådan söt dam.

Aviendha
0

Haha, det äkta beviset på att du kommer bli en bra illermamma; du gläds åt illerbajs på rätt ställe =)

Grattis! Så kul att damen fått ett varaktigt hem!

Satmaran
0

Grattis till nya familjemedlemmen :)

Söt tös!

Elen
0

Vad söt hon är, grattis vad roligt :)

ferretgirl
0

Grattis grattis till det lilla knyttet, hoppas det fortsätter att gå bra med kisarna.

Norrskenets
0

#4 Ser ut som hon säger, "det här är min mamma/matte och hon är bara MIIIN"=)

PatrikF
0

Vad söt! Grattis!

Saga85
0

Tack alla, nu är jag äntligen en av er *moahaha* *jag vet inte, jag ska väl föreställa ond eller något, jag vet inte*

Fick smaka på ett första försök (?) till bett här hemma för en stund sedan. Maja låg på rygg i min famn och halvsov. Helt plötsligt slog hon upp ögonen och högg mot min arm (den hon låg längsmed). Fast bara i luften, sekunden senare var det som om det aldrig hänt och hon la sig till rätta igen. Fattar inte riktigt vad det betydde. Jag satt stilla och det var inget plötsligt ljud.

#6 Hihi, vi får väl hoppas det. Bajsmanin började redan igår då hon kom hem och jag tyckte det såg "fel" ut. Bättre idag, så jag antar det berodde på flyttstress. Fina bajsar i lådan *asgarv*

Saga85
0

Och jag är SÅÅ hönsmammig. Min katt la sig precis till rätta på gitarrfodralet bredvid mig och min första tanke var "Har Maja smitit ner hit?" Snart kommer jag säkert gå upp och kolla så att hon är kvar.

Aviendha
0

Phoenix får ibland sådana där ryck, mitt ur ingenstans kommer et "lufthugg". Vette tusan varför. Men hon är inte så hemma än, och hon kan ju ha drömt något ;) Eller bara ville visa att hon är farlig ;)

Sara
0

Skrattande

Låter som om du tänker precis som vilken iller ägare som helst. Bajs, bajs, bajs. Skrattande

Sara