Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 699 ggr
Norrskenets
0

Tassavtryck tatto

Jag har allvarliga funderingar att tattuera in tre illertassar efter jul men vet inte hur jag ska få till tass avtrycken..alla tre tassar ska vara i samma storlek, rampdynor och klotopparna ska synas. Har försökt rita av genom att titta på mina illrars trampdynor men det är så svårtRynkar på näsan

Tacksam för all hjälp=)

Aviendha
0

Det jag gjorde var att ta ett avtryck av tassen (kladd är ett faktum, badrumet är din vän) för att tattueraren skulle få storleken och strukturen på ett ungefär. Sen hade jag foton på tassen så han såg hur den såg ut. Sen när han skissat så fick jag tycka till och redigera lite.

Vet att ceciliaolucifer använde en lite annorlunda metod, men hon kan nog svara själv ;)

tantan
0

Jag tog en stämpeldyna och en trött elliott och satte igång….

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

HannaM
0

Fast #2 var jag=) Missade att logga ut och logga in mig

skrollan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill göra min katts tass, men han finns tyvärr inte längre, så det ända jag har är ett par sådnan foton, så jag hoppas tatuerarern an ta hjälp av detta :)

Sarah
0
Jenahbella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha jag hade fotat och styrt i datorn men i sista stund när ja skulle skriva ut de la skrivaren av!
så jag doppade tassarna i vatten och duttade på lite svart ögonskugga och gjorde tryck :) de gick de med ;)

Satmaran
0

Jag körde samma metod som Sarah. Foto på tassen och mät den  noggrannt.

Ida var ju avliden men jag älskade hennes små små tassar och visste att de var lika stora som yttersta leden på mitt pekfinger.

Planerna på tatueringen hade jag haft länge så foto var tagna med mobilen, just för att jag hade varit runt och frågat olika tatuerare. Behändigt att ha bilden med sig i mobilen.

Jag ville inte ha ett sedvanligt avtryck så som det blir när tassen trampar ner på en yta. Jag ville ha hennes tassar så som jag såg dem när hon låg och sov i min famn, små, söta och avslappnade.

En annan idè är att lägga sig under ett glasbord, ställa illern ovanpå och plåta underifrån, då bör man ju få tassen så som den ser ut när den trampar ner.

Lycka till Emma!!!

Norrskenets
0

Vill helst slippa kladdet;)

#6 Det skulle vara nått med lite ögonskugga, lätt att torka bort=)

#7 Jag har faktiskt ett glasbord=) kanske ska testa det också, värsta att man inte kan ha blixten på.

tänkte först mäta alla tre´s tassar men då skulle det se för konstigt ut med två små tassar och en björntass hehe

Jenahbella
0

#8 japp de blev inte kladdigt alls av ögonskuggan, de blev ett svagt tryck på pappret som jag sedan fyllde i själv med pennan :)

HannaM
0

Stämpeldynan gav inget kladd men man får vara noga med att tvätta av tassen efter varje försök till avtryck eftersom det fastnar på tassen annars.

Aviendha
0

Oljefärg - Don't do it. Chade klev i ett kladdpapper av misstag, det hade trillat ner på golvet, och herre min dag vad svårt det är att få bort!

Norrskenets
0

#9 Okej=)

#10 Jaha, okej. trodde det va kladdigt att pyssla med hehe

#11 hehe det förstår ja;) lovar att ja inte ska använda oljefärg;)