Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 321 ggr
Gilla
0

OT- nu börjar ångesten

I morgon är det dax för den årliga Salemsmarschen.
Min lilla stad kommer att invaderas av den ena idioten värre än de andra.

Vet inte om ni vet vad det är för något men år 2000 blev en rasist mördad av ett invandrargäng.
Detta tog rasisterna som ett strålande tillfälle till att samla folk från hela europa till ett tåg i hans ära.
Detta kan inte antirasisterna tåla utan de vill ju oxå häva upp sin röst.

Mao…två demonstrationer kommer i morgon att hållas.
Hela Salem stängs o poliserna kommer att ha fullt sjå med att hålla någorlunda ställning.

*ryser*

JossanH
0

Förstår din ångest!

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Det är hemskt, och jag är livrädd, kommer inte sätta mig på pendel förbi rönninge då, sitter lappar om det överallt!

Aviendha
0

Jag förstår inte hur folk är funtade. Visst, jag har inte ett öre till övers för rasister, men de antirasisterna är inte så mycket bättre när det kommer till vissa saker. Om de vore utrustade med sunt förnuft skulle de intehålla varsin demonstration, i samma samhälle!

Ceciliaolucifer
0

Vattenkanon säger jag bara. Må den fulaste fisken simma…

Gilla
0

#3 håller helt med dig där.
De är inte kloka.
Men de som är värst denna dagen är antirasisterna som kommer BARA för att bråka.

Kommunen lämnar ju in protester varje år men polisen beviljar iaf manifestationerna.
I år har de tänkt sig att det ska bli lite lugnare då antirasisterna inte får marschera utan bara stå på en fotbollsplan.
Undrar om de kommer att flaxa med armarna o flyga dit.

Förra året minns jag att jag skulle försöka ta mig från jobbet som ligger mitt i centrum.
Från våra fönster såg vi hela vägen smockad med piketbussar o hörde vrålen.
Hästarna klopprade förbi o helikoptrarna hovrade över området.
Men jag måste hem.
Bussarna var indragna så jag började gå mot gångtunneln.
Möttes av folket som kom emot mig med halsdukar så högt uppdragna så de inte skulle kunna kännas igen.
I händerna olika påkar o tillhyggen.

Tänkte ta en annan tunnel men det var lika där.
Ringde min pappa som kunde komma o plocka upp mig på en skola en bit därifrån.

Ibland känner man sig bra liten :S