Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 726 ggr
se7en
0

Valpar 11:e dagen(bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst är de söta!

Och rätt olika i nyans….

se7en
0

En till bild…

se7en
0

Duktiga Ammi med ungarna…

[Cute]
0

Ja dom är verkligen söta och likaså lilla mamma Ammi :)

se7en
0

Ja, hon är duktig, men man får inte peta för mycket, då blir hon lite orolig.

Norrskenets
0

Vilka sötisar! Ska bli spännande att se om det bara blir viltfärgade eller om dom som inte mörknat blir nån annan färg. Det är nog viltfärgat som är dominerande men det är bara att vänta och se=)

se7en
0

Ja, de börjar bli riktigt söta nu, pälsen kommer mer och mer, och de är helt galna på att vara med mamma hela tiden. Och skriker högt bara man petar på dem:)

werner
0

Skulle vara kul att se en sån där liten plutt någon gång.. bara sätt vuxnavalpar om ni förstår vad jag menar :)

[Cute]
0

Jag har sett några små pluttar, när vi hämtade Mynta den 10 Maj 08 så fick jag titta på Mayas små valpar. Jättesöta!

Norrskenets
0

Åhh kan du inte skicka lite valpdoft till mig..saknar den så, luktar ju så otroligt gott. Kanske nån liten tyg trase bit som dom haft*blinkblink*

dima
0

Åhh vikka sötnosar!!Oskyldig Blir inte nå sugen!!!!

Satmaran
0

Såååå underbara!!! 5 vackra viltisar och 2 fina pasteller.

Kan man önska sig mer???

Grattis till en fin kull, och en duktig mamma.

Kram.

Lenore
0

Så söta små valpisar! Vill ha! Fast det får väl räcka med dem tre vi har nu. :P

#11 Hur kan man se om det bli pastell eller albino när dem är så små? Är albino ännu ljusare?

se7en
0

Jag tror man ser det på ögonen direkt, alla valparna har mörka ögon, albino har rosa(?)

HannaM
0

Det finns ju i alla fall anlag för albino, på valparnas mormors sida är hälften albino och hälften viltfägade av det som finns i stamtavlan. Men har dom mörka ögon så är dom väl inte det=)

Har pappan pastell i sina linjer?

se7en
0

Ja, hans syster var ljus, uppfödaren kallade den "gul" och hon var åt det gula hållet, men jag vet inte den korrekta benämningen. Hon hade mörka ögon i alla fall. Hon såg inte riktigt ut som pastell, men jag är ju bara van vid viltfärg, trodde nog att alla skulle bli viltfärgade:)

Men jag trodde även att jag bara skulle få viltfärgade somali, och plötsligt ploppade det fram två blå!

Det är visst lite lotteriSkrattande

HannaM
0

Pastell finns i så många nyanser så det kan det ju ha varit då. Annars är jag lite nyfiken på varifrån det skulle komma pastell.

Norrskenets
0

#15 Påminner hans syster min hona Saga?(titta i mitt fotoalbum)

se7en
0

Inte riktigt, hon hade inte mörka markeringar på benen, utan samma nyans över hela kroppen…. Men sen är det ju som det är med minnen, granskade inte så noga. Men det var ingen albino i alla fall.

Fina illrar du har!

Bild: dag 12

se7en
0

Här ser man skillnaden i färg tydligt…och äkta syskonkärlek:)

Norrskenets
0

#18 Jaha..men va det samma färg på ett ungefär som Sagas ben..alltså samma färg men kanske en annan nyans? Eller hade hon inte mörka ben, svans och ev nån mask? Kan vara avgörande vad hon är för färg vad dom ljusa valparna gömmer för färg. För om det va en pastell så kan det mycket väl va pastell men om det va en DEW alltså en vit/(gul som hon va) med mörka ögon så kanske det finns chans att valparna är DEW i färgen. Ska bli spännande att få se. Är nu väldigt säker att dom två valparna inte är viltfärgade iaf.

Huga nu börjar dom verkligen bli duniga och mjuka små gny troll, har du ingen bild på hela valpkullen? eller blir hon för orolig då?

Töserna och grabben tackar så mycket förresten=)

Faxlin
0

Ohh, de är underbara. Så man saknar den där underbara lukten av små valpisar. Den tiden går alldeles for fort, passa på att njuta av varje sekund.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

idisen95
0

åh va söta kommer fler bilder snart`?

skrollan
0

söta! har dem alla fått hem ännu?

annaLi
0

Hej

Söta valpar. undrar om det finns någon kvar till salu? vart finns dom och pris? Mvh Anna