Blir snart galen...
Snart blir jag galen på Tyson. Varenda gång vi har vänner här så biter han dom. Idag va det en här som satte sig och lät tyson lukta på han och då högg tyson sig fast i handen så det börja blöda.
Problemet e nog att dom inte säger till men jag förstår ju att de blir rädda. Oss biter han ALDRIG, kan bli lite hårt vid lek ibland men då säger man bara nej så släpper han.
Det e så tråkigt att behöva låsa in han varje gång man ska ha folk =o( Nån annan som har samma problem?
Får ha nån illerträff i närheten av lund nån gång så kan nån illervan hålla honom, hade vatt intressant att se hur det går.
Jag har ibland samma problem. Med vissa går det bra, men vissa personer ska bara ha! Bra idé att låta honom träffa illervana som kan säga ifrån.
De lär sig snabbt att det är husse/matte som säger ifrån, och mina kan göra tjuvnyp när jag inte är i närheten, för de vet att de absolut blir tilsagda på skarpen om de biter så jag ser det..
Paulina
Samma här, speciellt om det kommer in någon som dom inte har träffat förut. Men jag säger alltid till personen/erna att dom MÅSTE alltid säga till ordentligt på skarpen om dom visar tendeser att bita. Säger att det liksom inte hjälper att jag säger till då dom aldrig biter mig. Brukar säga att dom ska ta ett ordentligt tag i nackskinnet säga ett skarp nej eller fy samt väsa som en katt på dom. Detta brukar normalt hjälpa, men vissa är för tama när dom säger till, och det är oftast dom som blir ordenligt bitna med blodvite som följd.

chippen testar alla som kommer innanför dörren med typ en till tio bit. kan vara jobbigt :( mina vänner och bekanta tar inte illa upp och dom som vet att jag har honom och är rädda ber mig sätta honom i ett rum när dom kommer. de har löst sig bra för oss. han biter ju dock oss fortfarande men han är ju i trotsåldern och de blir bättre och bättre för varje dag. :)

Jag låser alltid in dom om det kommer främmande. Tänker på illrarna… Ovana kan lätt sätta eller trampa på dom. Men dom har ett stort rum, som tur e :)