Chippens första snö =)

Så sött när dom plogar haha!
fina vinterbilder=)

#4 tack :)
jaa supergulliga :) speciellt när dom dyker upp efter att ha plogat när dom har ett snöberg på nosen :)

#6 haha ja så otroligt scharmigt. Roligt att han tycker om snön iaf, så slipper du ha en tuss innanför jackan hela tiden

Vad sött! Vi Väsby fick också massor av snö över kväll/natt så illrarna släpptes ut på baksidan här imorse, dom pöljde runt så man inte ens såg dom :) Hehe, stoooora blev dom också- burrisarna!

Idag har uppsala på vissa ställen 5dm snö och drivor upp till 2 meter (ickeplogade). Jag fick vada upp över knäna i snö fram till bilen idag. Över vår väg in till stan (bor en mil söder om Ua) låg det drivor som på sina ställen var 1m över vägen. Så det var bara att ta fart (körde typ 70km/h) för att ta mig igenom drivorna med min, som tur är, 4-hjulsdrivna bil. Hade man kört långsamt ahde man kört fast, som de 5 bilar min man passerade igår morse gjort efter vägen. Mitt på vägen stod även en övergiven skolbuss som kört fast och givit upp. Läste även i tidnignen igår om en annan buss som kört i diket ute vid oss och en bärgare som kört i diket hos oss.. .hahahaha…
Igår stod jag även 30 min i trafikstopp då en lokalbuss inte kunde ta sig upp för en minimal backe ute på landet, och därmed blockade för alla andra bilar då bussen gled sidledes nedför backen. Tilslut gav den upp och lyckades backa så långt att vi andra kunde ta oss förbi efter 30 min. Kaos!!!
Men oj så härligt. Hela huset är insnöat och alla fönster täckta av snö så man knappt ser ut. Sååååå mysigt! :-)

#8 Nuss :) dom är ju för söta när dom plöjer :)
#9 Här från gottsunda går bara var femte buss typ.. :( känns som dehär vädret kommer hålla i sig. :( urch å blä.
hoppas de smälter snart.

Ska töa imorrn vad jag förstått… Så njut medans det varar!

Så sött… och nu har snön töat och regnat bort här nere
Men dom fick leka i några timmar i alla fall.

#12 De är kul så länge de varar :P här är de också påväg bort.
vilken fin kille! själv har man bara tjejer så dom är ju små pluttar jämfört med hanar ;)

#14 åh, tack :)
sen är min chip en liten tjockis också :P hihi