Har det gått för långt?
Jag är ofta rätt så skeptisk till vissa sätt att hålla på med sina djur. Kläder till viss del, om det behövs, visst. Bära runt djur i väska, visst till vissa varelser som inte orkar med alltför länge. Men nu har gränsen nåtts och överskridits. Barnvagn till hund?! Är det bara jag som tycker det är VÄLDIGT överdrivet?
_No way! Yes way!

om man har en gammal hund som inte orkar, visst… men hur många kommer inte att ta detta till "diva-nivå" ?!
Hundar har väl ben och muskler för att använda dom? Liksom luktsinnet, synen och hörseln?
Men hur mycket kan hunden det i en vagn som den puttas fram i?? Förstår inte riktigt detta med produkten hundvagn..
Hundväska är väl okej för mindre hundar m.m en kort stund när den blir trött eller så.. men att dra omkring på en vagn skulle jag nog aldrig göra.
Förstår mer om det är en sådan vagn man har efter cykeln på sommaren men inte nått annat..
:)

#2 En sån till cykeln har jag faktiskt funderat på! Skulle bli skojj att åka på iller/picknickutflykter lite längre bort på sommaren, utan att behöva ta bilen! :)
#3 Jasså?! Det har jag missat helt hehe.. Kanske en annan sak att putta runt iller i vagn.. Men nej jag skulle nog inte göra det heller ;)
Vet att det finns en som brukar ha sina illrar i en illervagn på utställningen.. Jag, personligen, tycker det är pinsamt..
Jag förstår om djur fryser och behöver täcken.. men jag är inte helt för att förmänskliga sina djur..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, exakt. Det känns lite väl förmänskligande. Som att man skaffar en hund/katt/iller i brist på barn? Mina tankar förs lite grann till folk i USA som betalar tusentals dollar för att få specialdesignade dockor som de sedan går runt med i barnvagnar. Detta är VUXNA människor som gör det som ett substitut för barn…
Nej, har man ett litet djur som lätt blir trött är det väl behändigare med en väska och stoppa ner vid behov.
_No way! Yes way!
kan man inte se dessa barnvagnar som ett alternativ till transportburar? nu menar jag givetvis inte hundvagnen, den är i mina ögon absurd.
Men för illrar ex, vore det inte väldigt skönt att ha ngt smidigt att putta framför sig om man har tex 5 tjocka illerhanar och man ska iväg? att dra en eller två altas 40 efter sig är ganska saftigt.
Men, jag tycker att det är lite larvigt att det ska se ut som barnvagnar.
En vagn för illrar kan jag tycka är ok, när det är så många illrar som inte vill gå, eller som ceciliaolucifer sade, som en enkel transport. Efter en kilometer är även mina på totala 2kg blir tunga att bära.
För långt gick det väl när de började pierca öronen på chiuauor för att sätta i diamantörhängen. Antropomorfismen kan faktiskt vara bra, i vissa fall, men jag ser den faktiskt som mestadels negativ.
Paulina

de är idioti. punkt slut :P
Hundvagnar tycker jag är knäppt, men illervagnar som transportmedel är ju bra som helst, oavsätt om det är en stroller eller ett hemmabygge.
Sara

Jag skulle vilja ha en nätad skrinda…det skulel vara perfekt =P ska fan funta lite på det till sommaren.
Ja en sån som man kan dra efter cykeln hade ju varit perfekt. 
Sara
Det finns ju cykelvagnar för barn, kanske skulle vara något?
_No way! Yes way!
Ang transportbur så är ju vagnen för iller inte praktisk och inte totalt rymningssäker heller. Skulle man göra en vagn av praktiska skäl så vore det en annan femma. Denna är bara till för att det ska se puttinuttigt ut..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#16 Hehe, antar att puttinutt-känslan skulle försvinna när man har en cykelkärra som har dubbla lager minknät ikring sig ;)
Paulina
Den själva "praktiska" grejen har jag inget problem med. Däremot är jag rädd att den här trenden förvrider synen på djur… I många fall känns det som om t.ex. chihuahua-hundar är accessoarer mer än husdjur.

Åh! De har valphagar också!
Har någon beställt från drsfostersmith och vet hur det funkar?
Fattade så långt att hagen inte kan skickas per flyg, kunde inte heller hitta fraktavgifter eller aktuell kurs. 49$ låter billigt, men frågan är vad slutsumman blir när den verkligen är här?
Någon som har erfarenhet av denna sajten?
#19 vet att jag försökte beställa burar därifrån men efter att dom strulat mycket fram och tillbaka fick vi ett fraktpris som blev så sjukt dyrt så det gick bara inte.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Attans också!!! :(

hihi… en illervagn.
Man har börjat kika lite på barnvagnar till i sommar och då man fick syn på iller vagnen så tänkte jag direkt "vad bra då har min sambo också något att dra" =P
Men nej jag tror inte på något av dom där, hund/katt/iller/gnagare/fågel vagn.
Förvriden syn på djur finns väl redan. I Japan är hunden det nya barnet, där finns det sk. latte-mattar (ist för våra latte-morsor) och man piercar djur och tattuerar dem. Tom fiskar är utsatta för detta.
Paulina
Och nu till alla iller ägare (inklusive mig) iller modet osv har falligt över oss här på länken en Iller"barn"vagn
haha var en tjej som lagt in det längre upp missade det den var tillochmed mer lik en barnvagn en den jag la in.
En fråga hur i helvete tänker folk som köper sånt? Illern vill troligen inte sitta där när den kan gå runt och sniffa och hur många kommer inte kolla snett när ens iller blir runt skjusad :S
#25 Som sagt ja tycker en illervagn hade kunnat vara en bra ide om den var praktiskt.. Tänkte på alla med lite fler illrar eller ja tycker det räcker bara med mina 2 när man ska bära en otymplig transportbur en längre sträcka, så mycket enklare det hade varit om man hade kunnat ha den som en kärra ..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#26 Köp en så där billig paraplyvagn (liten hopfällbar barnvagn) för nåra hundra och modifiera så du kan fästa transportburen i den istället. Borde funka bra om man är lite händig och vara betydligt billigare än de där specialgjorda.
______
Bogey

Håller med TottsiG. Jag har dålig rygg med ständig värk. Det är både tungt och bökigt att transportera illrar när man ska iväg med fler än en. Ofta har man annat att bära och det är bökigt på tåg och buss.
Alla har inte bil och körkort.
En typ av vagn som man kan ställa sin ordinarie transportbur på, gärna med extra lastutrymme, skulle vara fantastiskt bra för mig.
Alla är inte unga och friska här inne! Tanken är väl inte att illern ska få sin promenad i vagnen, utan att den ska underlätta när man ska iväg till illerträffar eller till skogen, parken.
Så Werner… Jag tänker att mina pälsar skulle få större möjligheter att komma ut till mer spännande platser att utforska än vårt eget kvarter.

Jag håller med Satmaran där. Inte alla är friska i ryggen. Jag skulle bli väldigt hjälpt av att ha en vagn där jag kunde köra mina illrar då de blir trötta och inte orkar gå.
I sommar vet jag att jag måste hitta på en lösning. Tidigare har sanna varit så liten att vi haft vagn med till henne och då har illrarna haft en korg i hennes korg. Men nu försvinner det då hon inte behöver vagnen längre. Kanske skulle man göra om den vagnen till en enbart illervagn :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#29 Hmmm. Mycket bra idé :)
Har själv funderat på hur man ska kunna bygga om en stroller på ett vettigt och illersäkert sätt.
Om du hittar ett smart sätt, hoppas jag att du lägger in en bild med begriplig förklaring ;)
Det kommer att bli fler illerträffar om jag slipper kånka transportburar av och på bussar och tåg.
En gammal stroller borde inte vara så svår att hitta billigt på nätet :)
Lycka till med ditt bygge! Jag väntar spänt på resultatet ;)
Jo om det vart en vagn för en eller flera transport burar hade jag förstått det mera än detta som jag ser på länkarna och bilderna för det anser jag vara mera ut och glansa med illern vagnar.
Jag transporterar ju illrarna jämt med tåg och buss och det blir tungt bara för en som ej har dålig rygg eller axlar efter en stund så en hopfällbar transportsbur pirra (så dom kommer upp en bit och ej behöver vara tippade) skulle vara en idé men tycker dessa vagnar inte liknar det jag tänker på alls.. sen är jag väldigt skeptiskt mot tyg-transportsbur våra skulle rymma på två sekunder :S

#30: Klart jag dokumenterar hur jaggör sedan när bygget sätter fart. Ska vara noga och fota allt så det blir lättbegripligt. För en ombyggnation kommer det bli helt klart.
Audiatur et altera pars

Litar på dig Åsa!! Du fixar det så klart =))

haha, tur någon litar på mig i det avseendet. Själv har jag mina tvivel om hur det kommer bli :-)
Audiatur et altera pars