OT- Byggt fågelbur =)
Ja, jag vet. Detta är ett illerforum, men jag är så förbaskat stolt över mig själv att jag håller på att spricka!
Jag har, helt själv, ritat en fågelbur och i fredags köpte vi grejer. Killen var här nere då och agerade hålla-i-hjälp medan den snickrades ihop. Nu har nymfomanparasiten en fin bur =) Den gamla började bli lite väl skraltig, och denna känns rätt bra tilltagen.
Tycker själv att den ser rätt snygg ut med. På bilderna är den inte helt inredd, bara det vesäntliga, så därför ser den lite tom ut.
Bygget gick bra, förutom att killen sågade sig i fingret och lckades slicka på kontakten till borrmaskinen. ;)
Paulina
Okej, jag kan ta på mig att jag räknade liite fel på taket, så det blev 4 cm för kort, men det gör inget, för det blev ingen glipa eller så och det går att fixa enkelt. Sen har jag ingen benställning, de hade inte de plank jag ville ha så det får fixas sen, men ändå ;)
Paulina
Den lyckliga innevånaren Nala. Hon verkade jätteglad. Klättrade runt och åt inom 2 minuter, Hon som annars är ganska försiktig på ny mark. Tar det som ett bra tecken ;)
Paulina
Phoenix var med en sväng under bygget, men han tyckte vi var tråkiga som puttade bort honom, han som oxå ville borra! Minen säger väl allt..
Paulina

Åååh, vad fint! Jag har alltid velat ha en fågel…tror dock inte sambon går med på det…men försöker förhandla mig till ett akvarium nu… :)
#4 Hehe. Samma här, jag satte gräns vid max 10 bilar, annars skaffar jag en nymfparakit sade jag. Resten är historia ;) Men ett akvarium är en bra start. De låter inte (om du inte har knorrmalar eller så förstås) och är rätt enkelt att hålla igång när väl balansen finns. Mycket avstressande och vackert, och en guldfisk kan bli "tam" så man kan klappa den ;)
Paulina
så fin bur du byggt!! Väldigt stor o fin!
Vi hade stort akvarie när jag bodde hemma.. Hade ett på 475 liter och där bodde det en gång några guldfiskar.. Den ena blev utmobbad så den hade jag i ett eget litet akvarie på mitt um.. Tyvärr så dog den.. Men det är mysigt om inga fiskar mobbas ut!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#6 Tack =)
Jo, det är sant. Kan vara svårt att veta vilka som funkar, och även om de är fiskar som "ska" fungera ihop på den ytan och antalet så kan det ju fortfarande hända. Jag fick adoptera bort en guldfisk pga det. De andra jagade juste denna och bet sönder fenorna. Men när den flyttade blev det lugnt igen.
Paulina

Va snygg den blev=D sen kan du ju kanske färga träet med nån djurvänlig lack/färg/bets om du inte vill ha ljust trä förståss=)
Gick det att bygga den så du kan "packa ihop" den?=)
Vad Nala ser otroligt nöjd ut=D
#8 Det blev måttändringar, de hade inte den grovlek på stommen jag ville ha, utan en tunnare, så jag fick överge min lösning om att ta isär den enkelt. Men den siter ihop med tre träskruvar i varje sida bara så dessa går ju att dra ut och sätta i igen så det är rätt enklet ändå. Måste ju, med tanke på att den inte går att få igenom dörren ;)
Paulina

#9 Jaha okej. Men det funkar ju också