Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 3011 ggr
Theres
0

Riktigt namn...

Nyss kom det upp en tråd där man skulle lägga in foto på sig själv så alla vet hur man ser ut.

Här kommer en ny tråd där jag vill veta erat riktiga namn.

(Vet att jag redan har jag en tråd som är liknande. Den hette "Det verkar vara många med samma namn..", men lika bra att göra en ny).

golf.ifokus.se

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter alltså Therés Nordström, men jag kallas för Tess, Tessan och TH (det sistnämnda är inte lika förekommande längre).

golf.ifokus.se

Ferret.YinniZ
0

Och jag Heter Helena Åkesson kallas ibland för YinniZ=)

sarae
0

Sara Edsler heter jag å sarae på alla iller forum

Tina-A
0

.. Jag heter faktiskt Christina.. :) Christina Åström, men alla har kallat mig Tina hela livet

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Thyne
0

Jag heter Anna Åkerlund och kallas inte för något annat :)
(Iaf inte som tilltalsnamn ^^)

-eM-
0

Emelie Christenbrunn, men kallas för eM av allt och alla.

Theres
0

shit vad många med efternamn på Å :P

golf.ifokus.se

sofie
0

Jag heter Sofie Bäckström kallas Fie. Och Manfred Mattsson kallas Manne.

[Falo]
0

Carl Rahme heter jag, kallas för calle och diverse öknamn.

floppy
0

Erika Humell heter jag…

Nettan
0

Anette Mäkisalo, lystrar mest till Nettan. Annars går det jättebra att ropa "Ack du allsmäktige" Jag lyssnar på det också ;-)

klarsferrets
0

jag heter Anna-Carin

jag heter nästan alltid klarsferrets men kan oxå heta ac.klar ex på msn så har jag ac.klar@telia.com 

Tycker att det är bästa att det namn man har så sliper man fundera på vem som är vem

[Luna]
0

Therese Petersen. Född Nilsson :)

Hatar att bli kallas smeknamn IRL
Therese heter jag PUNKT SLUT :)

Men på nätet kallar jag mig Queentizzan, Tizzan eller hobbyflata.
Här Luna, jag vet inte varför de blev så.
Sen kallar jag mig visst Ebba på iller sverige. hehe.

Velsan
0

Vanja Persson heter jag, har hört otaliga anja pärsson skämt :P

Mitt namn är inte så lätt att ge smeknamn till, men folk har försökt å de har resulterat i : Vanjus, Vanjis, Velsa och Velsan ( Velsa är ett traktorsläp, och de va några kompisar till mitt ex som började kalla mig det, för de kom inte ihåg mitt riktiga namn, och Velsa började också på V å de va tillräckligt nära tyckte de, de utvecklades sen till Velsan)

Faxlin
0

Jg heter Åsa Faxlin fast det efternamnet är taget. När jag var riktigt liten hette vi Mattikainen.
Men sedan jag var lill liten har det varit Faxlin. Ett orginellt namn som togs för att vi barn skulle slippa stava våra namn jämt. Vilket vi i alla fall får göra ska tilläggas. ;-)
Kan inte förstå, men det är tydligen svår stavat.
Har inga smeknamn av mina vänner faktiskt. Men gubben har ett par åt mig;- )
Sedan har jag öken namn ett par stycken. Argbiggan, pitbullterriern, bitch, ragata ;-) Kärt barn har många namn. Hatat ännu fler. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

Jag heter Emelie Andersson rakt upp och ner…=) Brukar kallas för emme för det mästa annars kallas jag inget speciellt!

DG
0

Jag heter Sanna Hietanen, för nått konstigt anledning får jag nästan alltid stava mitt efternamn. Svenska verkar ha problem att skilja på ie och ei…
jag har inga smeknamn IRL men på nätet brukar jag gå under namnet DG.

holtz
0

Heter Sanna Bergenholtz, därav holtz på nätet. Brukar få hjälpa folk med att stava just den biten. Kallas mest för klyvs brud, då hela mitt gäng består av killar :P

Sinja
0

Jag heter Sandra Kronqvist.

Mandysan
0

Hehe jag heter Amanda Ahlin och kallas Amanda, Manda eller Mandis oftast.:o)

NinaS
0

Jag heter Nina Strömbom (född Welander), gifte mig i augusti och är fortfarande lite ovan vid mitt nya efternamn.

JossanH
0

Heter Josefin Hall men har kallats för Jossan hela mitt liv!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Shelby
0

Jag heter Andréa Utbult…..

Johannah
0

Jag heter Johannah Rissanen. Stolt finne och stolt över mitt efternamn som jag aldrig kommer byta bort. Båda min systrar har bytt efternamn. En till "pappans namn"dotter och den andra tog sin frugas efternamn.

I min närhet kallar folk mig inte för någonting annat än Johannah.

;)

Heter Johannah på alla djurforum jag är medlem i. 

När jag var 7-8 insisterade två av mina vänner på att kalla mig för Jojjo. Avskydde det. En lite period kallade en annan vän mig för Hanna då det var så långt att säga Johannah, hehe…

JossanH
0

vad många med finska efternamn här finns!

Sajtvärd på Iller.ifokus

domiino
0

heter Emelie Klaar. kallas för Domiino ( efter kiss sången), baby face eller bara helt enkelt - Öh tjejjen! haha

oh just det, en del av mina "killlar" (kill delen av polarna) kallar mig ofta för kimberly, fråga mig inte varför..det har bara blivit så

Theres
0

Haha, pappa bytte namn till Norström när han hade bott här några år, och mamma är född Nilsson, tänk om jag hade hetat Therés Lahtela, det hade varit coolt :P (finskt)

golf.ifokus.se

Thaijna
0

Jag heter Cristina Andersson, men alla kallar mig Tina och har kallat mig Tina hela mitt liv. Det är bara läkare och vissa lärare som säger Cristina :P 3 av mina kompisar kallar mig Winy. Först var det Tiny Winy, men nu är det bara Winy :P

Weazel
0

Mitt navn er Anne-Berit Rudshaug, Anne etter farmors mor Anna og Berit etter min mormors mor, Berit-Martha. Vurderer å ta Draxen som mellomnavn siden det er et eldgammelt slektsnavn som nesten ingen andre har. Ellers har jeg blitt kalt Bibbi, Bejja og Bebbita.

[tiiia]
0

Mitt namn är Matilda Fredriksson, jag kallas antingen Tilda eller Tia. fast min syster har ovanan att kalla mig för Tulda också så jag antar att det räknas det också.

lite avdankade smeknamn är: mattis, räkan, smurfen, dellen och sparrisen. haha

Nea
0

Heter Linnéa Hellström men överallt på forum kallar jag mig Nea vilket även mina vänner och kallar mig för. Så numera när jag ringer så blir det oftast att jag presenterar mig som Nea om det inte är formella samtal.