Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 581 ggr
Musiken
0

Aktivera uttrakad iller

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte hur jag ska aktivera Lotta! Hon ligger allt som oftast pa golvet och tittar uttrakat ut i tomma intet (se bild). Hon leker med Nisse ibland, men de har olika dygnsrytmer, sa nar hon ar vaken sjalv har hon jattetrakigt. Hon vill inte leka med mig annat om hon ar riktigt uttrakad, hon tycker inte om bollar, hon tycker inte om prassliga pasar eller gravlador, hon agnar inte hjarngympan jag ger henne med gomda godisbitar manga minuter och hon vill bara trana tricks 3-4 ganger, och sedan gar hon ivag. Det enda hon verkligen tycker om ar att reta Nisse nar hon har fatt tag pa en bit kott, sova i knat och ga pa skogspromenad.

Nisse ar sa enkel, han kan roa sig sjalv med en kork i en halvtimme, for att sedan ga och leka med en papperstuss. Kanner mig sa taskig mot Lotta som ar sa uttrakad! Och nu i november/december har jag sa sjukt mycket att gora pa universitetet att det inte blir promenad mer an varannan/var tredje dag, och da nar det ar morkt, och ingen av dem verkar gilla att vara ute nar det ar morkt :(

Sa tips pa hur man aktiverar en uttrakad iller som inte tycker om nanting mottages tacksamt!

Tusss
0

tycker hon om rör? Kanske bygga en enkel "hinderbana" eller labyrint med godsaker i?

Musiken
0

Jag har ett langt ror (ca 10 meter) som hon springer i ibland, men mest ligger hon och krafsar i det. Roret ar numera mest en metallspiral, for hon har krafsat iallafall 5 hal langsmed roret. Visserligen valdigt praktiskt eftersom hon kan hoppa in och ut ur roret som hon behagar :P Har funderat pa att sy en tyglabyrint. Ar det nagon som har nagon erfarenhet av sana, eller labyrinter oht? Sag att en tjej hade gjort sadana at sina rattor namligen och de sag ju roliga ut :) Maste bara fa tag pa en symaskin forst :P

JossanH
0

vattenbad med saker i?? papperspåsar? En hög med tvätt med gömda godisar i? kartonger med hål i? Plingbollar insydda i fleece bollar i gummiband?

Ja, gud vet vad jag fick tänka för att få pegasus att sluta gräva på dörren i början när man skulle sova och han inte var trött..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Trist. Min Avi (Phoenix för den delenmed) leker inte med leksaker alls. Hon samlar pennor och enstaka skosulor, har man tur så springer hon någon minut efter pingisbollen, men det är allt. Inte heller kul att leka med matte. Känns som jag testat det mesta, det enda som är riktigt kul är att gå ut hos min pappa, och jag bor nu 50 mil bört.

Tyglabyrint ja, det kan vara en idé, jag inspirerades av busyblanket och sydde en filt med lite fickor och en tunnel på. Inte svårt. Sy hejvildt bara ;)

Fruttisen
0

Mina två är oerhört kräsna när det gäller leksaker också, promenader är väl det enda som som släcker deras aktiveringstörst ordentligt. Precis som JossanH hade jag också problem med nattvakna illrar i början och eftersom mina två är 'samlare' började jag alltid kvällen med att dra fram alla deras leksaker, placera ut dom på olika ställen…jag satte fram lite skor som dom kunde dra i (någorlunda bitsäkra), tomma toarullar, vantar, pennor- ja allt som var illersäkert egentligen :) Jag har också två aktiveringsbollar, sånna man lägger godis i och dom måste rulla bollen rätt för att få ut godiset! Det är mina tips för dagen!

skrollan
0

låter som groggie ibalnd =/

Musiken
0

Tack for tipsen! :)
Vattenbad ar inte populart dock, hon kuttrar bara hon rakar stoppa tassen i vattenskalen Obestämd Och hon intresserar sig varken for papperspasar, andra prassliga pasar, leta godis eller bollar…

Hon leker med Nisse nu iaf, sa det kanns ju bra iaf :) Igar lag de mest och sov i omgangar efter vetrinarbesoket.

Undersoka saker verkar kul iaf. Har en ny sand till dem nu, och den var tydligen valdigt spannande, sa ska ta med henne ner i badrummet nu nar jag ska duscha sa att hon har ett nytt rum att utforska utan att hon kan rymma :)