DET SOM INTE FÅR HÄNDA HÄNDER
**Imorse vakna jag av att det var fullt av blod på mitt täcke.. Jag tittar ifall det är min iller Sammy som har gjort illa sig men sen när jag tittar på min iller curry så ser jag att hon har gjort illa sig så att hon förblöder hon hade tappat sin nagel.. Jag går och tar på papper där för att det ska sluta och så tar jag på deras djur pulver på hennes nagel. Men nu undrar jag, kommer hon få en nagel på hennes fot sen?
**
Oj då, men om hon hade rivit bort nageln "så hon förblöder" så borde du väl ta henne till vetten? Såret kan ju gå upp igen om inte annat.
Har hela klon försvunnit, så vet jag inte hur det blir sen. Kanske kommer den ut men missbidlad, kanske hel, kanske inte alls. Det vet jag inte. Men är det "bara" pulpan som skadats av att klon flisat sig så stor del av klon är borta borde den växa ut.
Paulina

Vad var det som hade hänt med Currys klo då? Var den för lång så hon fastnat i någonting och slitit sig låss?
Carpe Diem

Vad är djurpulver? Om hon nu verkar riskera att förblöda av att klon gått av så är nog inte det viktigaste att veta ifall klon växer ut eller inte?
Jo curry hade fastnat med sin klo i en transportbur som stod brevid sängen. Jo men hon mår sådär nu och äter och dricker vatten nu så jag tror inte det är nånting allvarligt med henne. Men hon får inte vara ute och gå promenader på några dagar hon får stanna inne och ta det lungt.
Våran ena iller hade brutigt klon för två månder sedan, vi märkte plötsligt bara att hon blödde och den växte ut missbildad men den blir finare för varje dag.
Pulvret är för att stoppa blödningar.
Du bör ta Curry till vetten, för h*n kommer med största sannolikhet behöva antibotika mot infektioner. Det fick min Athlaz när han fastnade med sin klo i ett gångjärn och slet loss den
Mvh Jenny

#5 vad heter pulvret och vars kan man köpa det?
#7 Stop bleeding. Finns på djuraffärer.
Mvh Jenny
Sägs även att det ska funka lika bra med potatismjöl men jag har aldrig testat någon av alternativen själv så ja har ingen aning om de stämmer
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Man kan använda Alun oxå, finns på apoteket.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag tror jag skulle föredra apotek grejset före potatismjöl :)

Jag föredrar potatismjölet faktiskt. Det är naturligt och fungerar enligt mig mycket bättre.
Dock har jag aldrig använt det på illerklor. Men däremot på hundklor.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Xander bröt av sin klo för ett par år sen inne vid pulpan. Det slutade med att vi fick åk in til veterinären pga infektion.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
testat potatismjöl på mig själv när jag bröt en nagel för långt in, bara gegga..