Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 1421 ggr
Faxlin
0

Husdjursmässan 2009

2009 blir den stora husdjursmässan i Kista inte i Sollentuna som det brukat vara. Nu har jag lite funderingar på att ha en iller.ifokus monter där. Om det går att genomföra hur många av er skulle vara intresserad av att hjälpa till som funktionärer dessa dagar?
Kanske kan ni bara en av dagarna? Det vore bra om ni kunde skriva i tråden vilka dagar ni kan och om ni hariller eller inte som ni kan ta med er. Mässan är den 3-6 januari.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Qviq
0

Ja kanske kan hjälpa till, brukar ju åka upp till sthlm runt nyår om jag inte jobbar förstås vilket jag inte vet om jag gör just nu….

"Chaos is a friend of mine."

Faxlin
0

#1: Men då kan man vänta med att boka in dig om tills du vet. Ja om det blir av förståss. Men man bör vara ute i tid med att fråga om sådnat här .hihi

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Nu är det klart. Det kommer att bli en monter för iller.ifokus på husdjursmässan.
Så alla ni underbara medlemmar som finns här inne. Vill ni ta chansen att visa upp erat husdjur? Att prata om de för och nackdelar som finns med dem? Att få hjälpa till att sprida kunskapen om dem?
Jag kommer ha stor hage uppställd så det är inte snack om att illrarna ska sitta i små burar hela dagen.

Själv hoppas jag få knoppa hos Kerstin och Kent dessa dagar :-)

Audiatur et altera pars

tokage
0

Hmm.. Så roligt att det är i kista! Själv bor man ju i spånga så det är bara en buss dit :).

Om det finns något o hjälpa till med så kan jag nog ställa upp! Nu är det ett bra tag dit så jag vet inte om något kommer ivägen, men jag tror inte det. Är ju jullov då så :)

zickan
0

för min del är det svårt att säga redan nu men jag kan dyka upp nån timme med 1-4 illrar eventuellt. beror på jobb och sånt de månaden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Faxlin
0

Förstår att det är svårt att boka till 100% så långt i förväg. Men ni kan ju sätta upp er som troliga i alla fall. Bara ni säger troliga datum-. hihi

Audiatur et altera pars

Cakado
0

Jag vet inte om jag kan hjälpa till så mycket. Har ju varken iller eller erfarenhet. Men dit och kolla ska jag i alla fall Glad Och suckta ännu mer!

Faxlin
0

#7: Du kanske har en iller innan dess :-)

Audiatur et altera pars

Cakado
0

Haha ;) Man kan ju alltid hoppas att mina föräldrar någon jätte konstig inpuls att jag ska få precis vad jag vill. Jag fråga på skoj om jag kunde få ett marsvin. Då sa mamma att: -Det ända djuret som kommer in är det här huset är den hunden som du grät och tjatade i två år på, och lovade att du skulle gå ut med VARJE dag med alla gånger om det skulle behövas. ;-D Det var sex år sedan och jag har inte riktigt hållt (jag går nästan aldrig ut med henne) mitt löfte Oskyldig

Iller blir det när jag flyttar hemifrån! :D

mumrikan
0

Om jag räknat rätt så kommer 3/1-09 vara en lördag ojämn vecka.Om så är fallet så skulle jag nog kunna komma den dagen och hjälpa till.

Jag har dock ingen egen iller,ännu.

LiindaLarsson
0

jag kan tänka mig att komma med iller :) men jag skreiver i ett pm mer om det sen :)

Eelin
0

Vi skulle nog kunna komma. Som ni skrev innan är det förståss svårt att boka så här lång i förväg, men vi brukar inte vara så upptagna av oss ;)

Osäkert hur många illrar vi har med oss, vet ju aldrig när man får fler, men garanterat vår illerdam Myran.

Ceciliaolucifer
0

Jag kommer gärna! Jag har 5 boys!

Om du vill :)

AlbaStiffler
0

Jag kommer vara höggravid då och tror tyvärr inte mässor är lämpliga för mig då… *mutter* Trååååååkigt. *tröstäter praliner*

Faxlin
0

Vad roligt att fler vill vara med. Lite trist om det är bara jag som står där med mina ligister liksom. Inte det att jag inte har tillräckligt många för att titta på. Men det är lite skönt om jag kan göra något annat någon gång under helgen än att stå vid montern. Typ äta och kissa och sådant ni vet :-)
Nej, men skämt och sido. All hjälp är välkommen.

Och cilla, klart jag vill se dig där. Skulle bli väldigt besviken om du inte kom om du är ledig.

Audiatur et altera pars

KerstinL
0

I´m coming!!! // Tyresöterroristen… hehe

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Ceciliaolucifer
0

#15 Ledig vet jag inte ;) men allt går att ordna.

Lissi08
0

jag kommer om jag inte är i usa då :/
annars så kan jag ju alltid skicka mamma eller någon dit med min bebis :D

Faxlin
0

#17: Låter bra det :-)

#18: Då hopaps jag att du inte är i USA då så kan du och din mamma komma ihop :-)

Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0
Faxlin
0

#20: Super :-)

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Jag kan nog komma upp den 3-4 alltså på lördagen och söndagen. Men det är under förutsättning att jag hittar någonstans att bo i närheten av utställningslokalen. Är det någon som vet om det finns ett Scandic Hotell i närheten, så jag slipper att bära på tunga grejer som transport och sånt. Tar med Miller och Agnez isåfall.

Madde
0

Hade varit skoj och dyka upp på lördagen i alla fall. Får se om jag kan få med mig några till. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jenahbella
0

jag e ledig alla dom dagarna :D skulle va kul att komma dit! :D

Faxlin
0

Ohh, ni anara inte vad glad jag blir att så många är intresserade av att hjälpa till. Nu är det dags för mig att förbereda vad jag ska sätta upp inne i montern för att vi ska få den mysig också :-)

Har ni förslag på saker att ha i montern? Kom då med dem :-)

Audiatur et altera pars

Lissi08
0

#19 hehe jupp vi får hoppas på det :D

KerstinL
0

Men Åsa, om jag kommer så behövs det ju inget mer i montern.. Menar du att min skönhet inte räcker??? Förvånad

Cool

Faxlin
0

haha, klart det räcker med den. Men jag tänkte att du kanske vill ha sällskap :-)

Audiatur et altera pars

kent
0

#25 en bardisk ett kylskåp en eller 10 plattar och en säng då kan jag va där hela helgen. jag vi har sovplads Cool

Faxlin
0

#29: Men jag som trodde det skulle räcka med mitt trevliga sällskap. Ack vad jag bedrog mig. Har räknat stenhårt på att få sova hos er denna helg. ;-)

Audiatur et altera pars

KerstinL
0

Det är väl klart att du ska sova här.. din sängplats är ju redan inbokad!! hehe

Cool

Faxlin
0

Tack för det Kerstin. ;-)

Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

#25, jadu, har har en tiotal bilder på alla bett jag har fått ;)
Kanske biler på saker dem har ställt till med. Det skulle väcka uppmärksamhet..

eller kanske söta illerbilder, det funkar ju alltid :)

[IsabelleA]
0

Jag kommer vara där som besökare iallafall, vet inte om mitt pälsmonster skulle tycka det var kul att vara där bland 100-tals folk och andra pälsar, kanske mäst skulle vara stressigt?

Själv bor jag också i spånga och behöver bara ta en liten blå buss till kista på 20 minuter så räkna med mig!

Faxlin
0

#34: Du kanske kan stanna till i montern och hjälpa till att tala om pälsarna i alla fall. Ofta är det fler som frågar än vad man hinner med att tala med.

#35: Smart, man skulle kunna ha en del på väggen med just avskräckande saker. Typ sattyg och bitsår. I lite fina ramar så det blir ja snyggt ändå. Vi måste prata vidare om det :-)

Audiatur et altera pars

[IsabelleA]
0

#35 Ja såklart jag kan hjälpa till :) Kommer ändå stanna till ett tag och mysa med alla pälsar <3

Aviendha
0

Hehe, idén om bitssår och sattyg kan faktiskt vara bra. Det är ju en vanlig sak till omplaceringar, just att de inte får bukt med uppfostran och inte inser hur mycket jobb det är med ett djur som inte är högre än 30 cm, vilket borde (!) hålla sig på marknivå ;)

[IsabelleA]
0

Håller med dig Aviendha! ;D Ingen som kan sminka på lite hemska sår på armen och visa? haha.

Manfred2
0

Räkna med mig och chippen åsa :) vi hjälper till!!

kan jag ju ta med mig lite av mina puffar och prylar och sälja i montern Oskyldig hihi

Aviendha
0

#38 Hehe, om inte annat har jag en bitbild, då senskidan vart skadad, och minst 2 jävelskapsbilder. Misstänker att jag inte är ensammen, så de skulle nog kunna tapetsera en hel vägg med alla bilder om man körde en ihopsamling av dessa ;)

[IsabelleA]
0

#40 Tror ingen skulle våga komma till II's monter då. haha. Flört

Faxlin
0

haha, men meningen med en monter är inte att framhäva att illrar är de underbaraste och mysigaste djur man kan ha. utan att påvisa att de kan bli de mest underbara djuren med en hel del tid och envishet från ägare. Många gånger så tror folk för att de träffar väluppfostrade trevliga illrar att de automatiskt får hem en sådan när de köper en söt iller.
Så det där med skrämande bilder låter bra. Man kan självklart göra med både avskräckande och fina bilder. Vi vill ju inte helelr få dem att framstå som monster. ;-)

#39: Låter suveränt tycker jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

haha, men meningen med en monter är inte att framhäva att illrar är de underbaraste och mysigaste djur man kan ha. utan att påvisa att de kan bli de mest underbara djuren med en hel del tid och envishet från ägare. Många gånger så tror folk för att de träffar väluppfostrade trevliga illrar att de automatiskt får hem en sådan när de köper en söt iller.
Så det där med skrämande bilder låter bra. Man kan självklart göra med både avskräckande och fina bilder. Vi vill ju inte helelr få dem att framstå som monster. ;-)

#39: Låter suveränt tycker jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Manfred2
0

#43 Wihii! :)

Alwyn
0

Åsa har du folk vad du behöver? Jag bor ju i Kista  :oP

Har ingen iller längre men erfarenhet har jag  :o)

Sophia

Faxlin
0

#45: Jag tar gärna emot så många som möjligt som är intresserade. Av erfarenhet vet jag att många kan få förhinder i sista minuten så står man där ensam. ;-)
Och många kan itne båda dagarna och sådant.

Audiatur et altera pars

[IsabelleA]
0

Jag funderar fortfarande på om min Hulda ska med och få träffa folk men eftersom att hon aldrig träffat andra illrar är det nog ett hinder?

Hickey
0

Jag kan vara med alla dagar med Iset och Nefertiti.

Faxlin
0

#47: Du kan ju ta med dig henne ändå. Vi behöver inte låta illrarna från olika familjer träffa varandra. Eller så får du komma och bara besöka oss och prata iller :-)

Audiatur et altera pars

[IsabelleA]
0

#49 ska fundera på om jag ska ta med henne ;D måste nog till vetrinären först och undersöka om hon har skabb eller liknande men det får bli runt jul, iallafall är det inte aktuellt ännu. Måste köpa en transportbur också och inreda lite ;D Men jag kommer komma iallfall, antagligen alla dagarna, med eller utan päls. Flört

Faxlin
0

**Nu är det dags för mig att verkligen börja att ordna upp detta med dessa dagar. Så jag vill nu be alla som är intresserade av att komma på husdjursmässan och hjälpa till att skicka pm eller mail till mig och berätta följande:
Vilka av dagarna ni kan vara där.
Hur många illrar ni har.
Vad ni heter i verkligheten. (för och efternamn, det behöver jag lämna för att få in er i mässhallen)
Smeknamet här på iFokus ( det är roligt att ha med för andra medlemmar som kommer dit)
eran mailadress och telefonnummer så jag kan nå er även om det är strul med iFokus.

Ser fram emot era pm eller mail.

Mvh Åsa Faxlin Sajtvärd på iller.ifokus

Mail:** faxlin@hotmail.com

Audiatur et altera pars