Nedräkning till Änglaillern
Idag är det 14 dagar kvar till Änglaillern.
Sara
ahhhh nu blev jag stressad!! IGEN :)
men det ska bli sååååå kul!
Hurra hurra hurra hurrraaaa!
Jonas har börjat med sina rastaflätor på theo, självklart ska han ha änglalockigt hår till änglaillern..
Skulle ønske det var til helgen:-) Mine julebur er ferdige så nå kan jeg bare vente på at det blir dags for angle illern:-)

Räknar ner dagarna för fullt här också, längtar så oerhört och få träffa alla igen=´D Kommer bli så otroligt kul!
Är också klar med min julutställningsbur så jag sitter och skriver upp allt som ska med, så nervöst att man glömmer nått.
Illrarna och vaccinationskorten är viktigast.
Sara

#5 GPS är viktigare =)
# 6 Näää…. Man kan alltid fråga efter vägen. 
Sara

#5 hehe ja det är klart men mat och allt är också viktigt;) Illrarna är självklara och skulle aldrig glömma dem.=)
Fniss.. Jag har faktiskt hållt på att åka från mina illrar 2 gånger när jag har varit hos vänner.
Jag har gjort mig klar och ska gå när vännen säger att "Men illrarna då?"
Den andra gången hade jag stoppan in dem i transporten men var på väg ut utan dem iaf.
Det är f*n ett under att jag kommer ihåg vad jag heter ibland. När någon frågar hur gammal jag är så har det hänt att jag fått tänka efter.
Sara

#9 hrrm…haha! ursäkta att jag skrattar sara..kanske du skulle få senilsnören i julklapp?;D Näe nu va ja dum. Men kan tänka mig att ni som angagerar utställningar har en massa tankar att bolla med och har säkert lätt att glömma ett och annat sånna gånger. Du får sätta en lapp på dörren "Glöm ej illrarna!" för säkerhets skull

Brukar också få tänka efter hur gammal jag är om någon undrar hehe
Haha, tror du inte jag skrattat åt mig själv många gånger.. Jisset vilka idiotgrejer jag har gjort som har med minnet att göra.
Senast var igår när jag skulle boka tvättid. För att komma in i tvättstugan måste man låsa upp dörren med hemnyckeln.
Men när jag ska flytta tidlåset så hittar jag inte nycklarna, jag letar och letar och börjar få den där hysterikänslan av att ha tappat nycklarna. Tusen tankar går genom huvudet på var jag tappat dem och hur jag ska komma in hemma.
Så kommer jag ju på att om jag tappat nycklarna så skulle jag ju inte ha kommit in i tvättstugan. Så jag kollar i dörren och visst, där sitter nycklarna.
Då skrattade jag faktiskt gott åt mig själv. 
En annan gång hade jag stoppat ner hemtelefonen (bärbar) i väskan istället för mobilen. Blev lite dumt när jag skulle ringa mitt i affären.
Sara

#11 haha ja då kan man gott skratta åt sig själv;) Haha ser det framför mig*pinsamt* Själv är jag expert på att glömma bilnyckeln med alla nycklar i samma knippa i bilen om jag är väldigt stressad
hehe tacka vet ja extranycklar;)
13 dagar kvar.
Sara

Weee!

Haha, så fin han är!
Sara

Han fick till tomte skägget ganska så bra också. Ja han är mammas charmknutte.
By the way så somnade han sådär och sen övergick det till illersömn=P Inte det lättaste att försöka ta av tröjan på en lerlös illerkropp hehe;D

Jag är stressad eftersom jag inte har fått tag i Sölves vaccinationskort och jag får inte tag i tidigare ägare heller
Carpe Diem

#18 Vad irriterande, hoppas du får tag i dom innan=)
#18 vet du var han är vaccinerad någonstanns? ring dit och säg att du har tappat bort det.
Men det funkar ju bara om du vet vart :)

#20 I småland :P
Carpe Diem

#21, det är väl bara att ringa runt då ;)

12 dagar kvar

#22 Positiva klubben 
Carpe Diem

undrar lite när mina sju ska vara klara med pälsbytet… de har hållt på hur länge som helst nu. håller tummar att de ska vara klara nästa helg ;)
I morgon ska utställningskatalogen börja tryckas och på torsdag är de sista inköpen planerade.
Allt börjar kännas verkligen verkligt nu. 
Sara

#25 Håll tummarna för mina också! Jag plockar å plockar, å dammsuger å dammsuger…hur mkt hår har en iller egentligen?? =)

#26 Va kul! Har ni fullt upp efter det eller hinner ni ta det lungt innan utställnigen?=)

Hoppas Bosse FÅR päls annars får han väl gå hem efter bilen den 14. Kan inte någon vänlig själ sopa ihop lite päls i ett kuvert och märka det med "Pälsbyte- 08 Göteborg"
Carpe Diem

#27 sex illrar fyller en icakasse…

#30 Jag slänger in Bosse, en hink lim och din påse med päls i en tombola strax innan tävlingen då. Borde bara vara att spraylacka sedan. Fast, då får han väl gå under multicolor med röda ögon! Någonting att avla på kanske rent utav ^^
Carpe Diem
Kommer det att vara obligatorisk kontroll av vaccination kort?

#31 hehe, det var mest viltfärgat så han kanske passar i det utan att bli multicolour… lite silver får man dock räkna med, men iris är inte så stor. såg ngt om ögontatuering härmodagen, det kanske du skulle överväga för honom då…
blir det skabbkoll? glömt…
#32: Vaccinationskort kollas alltid vid en utställning.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Oki så bra då vet jag, tack

#32 Vaccinationskorten visas upp när du anmäler din iller/dina illrar.
#33 Ingen skabbkontroll vad jag har fattat det som.

#33 Ögontattoo? Jag satsar på en halvt silver- viltfärgad iller med gröna ögon och vit svans.
Min första iller var en mörk pastell med lila fläckar. Han kom smygandes och skrämde mig medan jag färgade håret och sedan var han den coolaste illern i västsverige. Pastell med purpur-dotts.
Det är väl alltid obligatorisk vetkoll (skabb) och kontroll utav vaccinationskort.. Det är väl även skabbkontroll utav sällskapsillrar om jag inte minns helt tokigt?!
Carpe Diem

skabbkoll är ngt som man börjat ta bort…

Jaha, varför då! Jag ser inget argument till det alls.
Carpe Diem

man tog bort det i norge då det gick tuberkulos och man ville ha så lite kontakt mellan illrar som möjligt och så få so mmöjligt som höll på med dem. nu anser man att hygienen ändå är så bra att det inte bör spridas. om inte magsjukor och dyl sprid så bör inte heller skabb spridas.

Jag tror skabb sprider sig bara man råkar viska ordet "skabb" vid fel tillfälle. Det tycks iaf vara så här hemma.
Carpe Diem

Som Sarah skriver så började man ta bort det i Norge då det var misstänkta TBC-fall. I England har det aldrig förekommit skabbkontroll, i alla fall inte om man får tro på engelskadommare.
Dessutom är det onödigt med skabbkontroll.
Varför? Öronskabb sprid inte så lätt som folk tror. Det krävs att illrarna lever tätt ihop eller umgås med varandra (tex på illerträff) för att öronskabb skall spridas. Klappar jag en iller med öronskabb väntar ett tag och klappar sedan en annan iller är det väldigt liten risk att jag för över öronskabb till den andra illern. Detta är vad jag har hört av veterinärer i alla fall. Dessutom är det noga med hygienen på en utställning, domare, frambärare och även utställarna (ägarna) spritar sina händer eller vill att människor skall sprita sina händer innan de rör illrarna. Så risken för spridning av öronskabb är minimal. Då är risken större att illrarna smittas av infektioner som är luftburen som tex förkylning.

Mjo, poäng där kanske. Speciellt med tanke på att de var sträng skabbkontroll i Landskrona och att de engelska domarna sedan startade upp en tävling där alla som ville skulle låta sina illrar springa igenom rör på kortast tid.
Carpe Diem
Läängtar! Bara inredningen blev så bra som jag såg den för mitt inre öga när jag sydde utan att ha burmåtten, men det får gå ;)
Ang. skabbkoll. Ska det vara en frivillig sådan? Min lärare frågade om jag visste av utställningen, då hon hörde talas om den för att djursjukvårdarna (studenterna/utbildningen) hade blivit förfrågade om att ställa upp med lite hjälp.
Paulina
Jag har alltid hållit mina illrar från andras illrar på utställning pga att minimera risken för sjukdomar och då framförallt magsjukan..
Jag har haft med mina illrar på minst 7 utställningar och det har inte varit skabbkontroll på alla.. Men har iaf aldrig haft skabb på mina illrar under dessa 5 år! Tar inte med dom på illerträff sedan några år tillbaka förutom 1 undantag för ett par år sedan..
*peppar peppar*
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det är väl lika mycket ägarens ansvar att se till att inte föra med sig smittan. Vet man med sig att man har en sjuk iller så hoppas jag att man inte tar med sig den på en utställning.
Zeke höll ju på att stryka med i magsjukan efter en illerträff, jag tror inte stressmage håller i sig så länge som jag blev tillrättavisad med.
Carpe Diem
#46 Jag håller helt med dig! Det jag inte förstår är hur blinda en del var när dem fick reda på att en eller flera illrar insjuknade efter en stor illerträff. Jag har själv haft magsjukan hemma för länge sedan och höll mina i karantän i 9 månader. Jag såg hur hårt det drabbade lucifer och jag skulle aldrig vilja ha möjligheten att smitta ngn annans iller.
Att dem har avskaffat skabbkontrollen är på gott och ont. En del illerägare som inte ens visste att öronskabb existrerade fick information om det och ett recept med sig hem.
En annan grej dem införde på viking ildern iår var att illrar med sjukdomar såsom cancer inte fick införas i lokalen. Det var ett jätte bra intiativ utav arrangörerna då en del släpar med sig sina stackars sjuka djur.
Så det får väl lite andra proportioner när man jämnför skabb med cancer,tb och allt vad som finns :)
Vaccinationskorten kommer att kontrolleras vid incheckningen, det är obligatoriskt.
Vad gäller öronskabbskontroll hade vi planerat att ha en veterinär på plats för frivillig öronkontroll men hon har ett svårt sjukt barn hemma som hon ogärna vill lämna av förståliga skäl.
Så därför har vi tillfrågat djurvårdstudenter om de vill komma och hjälpa oss. Vi tycker det är en bra service att ge för det är inte alla som kollar hemma själv. Personligen tycker jag det är äckligt att se krypen så jag kollar bara själv inför träffar odyl.
Sara
Förresten, 11 dagar kvar!
Sara
#48 Har de svarat ja? Det tycker jag är bra service om det finns. Jag är 99% säker på att mina inte har, kollat i microskopet fler gånger än jag kan komma ihåg, men finns de på utställningen så svänger jag gärna förbi där med mina, just för att vara säker, har inte själv sett skabb i microskop, har man tur så kanske man kan se det från någon annan, just för eget lärosyfte.
Dessutom så måste det vara en bra övning för dem, de flesta har inte sett illrar, eller bara sett dem på håll, och det är ju rätt frustrerande när man kommer till vetten och ingen ens har sett ett sådant djur, men det lär vi råda bot på isf =)
Vad fort tiden går! Tycker det var nyss jag anmälde mig och det var jättelångt kvar.
Paulina
# 50 Vi har inte fått svar än faktiskt. 
Jag tycker oxå det är en bra träning för dem, det är inte så ofta man får chans att träffa illrar.
Sara

#49 11dagar kvar men åker ner om 10dagar
#50 Snart kommer vi

Fast, hur kan man angöra om en iller har canser eller inte? Ska man lita på att människor ska tala sanning eller ska man ta med protokoll där med?
Carpe Diem

Nu var jag inte på VI i år utan bara läst info fått muntlig info. De illrar som med tumör eller kronisksjukdom som ställdes på VI skulle ha med sig vet.intyg på att illern var i ett sådant skick att den skulle klara en utställning. Vad jag förstod det som skulle det visas upp i incheckningen.

Då handlar det väl om ärlighet i så fall.
Carpe Diem

någon som vet om man kommer kunna köpa totally ferret på utstälningen?
#52 Japp. Längtar =)
Paulina
10 dagar kvar!
# 56 Amhs kommer att ha med TF.
Sara
Endelig begynner tiden og nærme seg og jeg gleder meg som en liten unge.Blir artig med en svensk utstilling igjen da jeg kun har deltatt på en før.Siden det kun er 10 dager til betyr det at det er kun 9 dager til vi reiser:-)
Exakt såhär skrev dem i informationsbrevet ang cancer!
Ildere med realtivt alvorlige sykdommer:
Alle ildere som har fått en relativt alvorlig diagnose som for eksempel en kreftdiagnose, får ikke lov til å delta på utstillingen med mindre eier kan fremvise en veterinærattest som bekrefter at ilderen har godt nok immunforsvar og er i generelt god nok form til og tåle et slikt arrangement.
Just det, glömde svara på vad som gäller för sjuka illrar.
Vi litar på att ägarna tar med de djur som är friska nog. En iller som har cancer kan mycket väl vara pigg och kry i övrigt.
Dessutom finns det inget att vinna på att ställa ut ett sjukt djur. Ser domarna att djuret är för sjukt så reagerar de.
Sara

va jobbigt, dagarna går sååå sakta=p

#62 Tur att det går så sakta, mina inredning blev ju totalkraschad av två illrar från helvetet!! GAH! Dom har verkligen ingen julkänsla alls! :) Får börja sy imorn igen…grr.

#63 jag antar att du inte tänker använda filttyg igen :)
Carpe Diem

#63 hehe tänkte samma sak som MimmieM, du ska vell inte använda samma tyg va?;) kan rekomendera fleese, det är billigt och kraffsvänligt=)

#64 #65 Nej, jag hade mer tänkt mig mer åt ringbrynjehållet den här gången…lite mer, metalliskt :) Närå, men ska försöka ta mig till butiken imorn å se ifall de har nå vitt fleecetyg! Hehe

#66 Haha hållbart och juligt;) okej, hoppas du hittar nått=)

Tror mina tre känner på sig att nått kul ska hända, dom har vart och är helt tokiga..busar och Saffi går och poppar för fullt hehe. eller så känner dom vibbarna från mig att jag är så glad och förväntansfull som ett barn på julafton
Haha, visst blir de smittade av matte/husses humör. 
Här hemma springer alla illrar runt och poppar "Skynda, skynda!" 
Sara
#46 Visst är det upp till ägaren!… Men jag har sett så otroligt många som blundar för magsjukan att jag har slutat lita på att folk tar sitt ansvar helt enkelt..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#70 Hur kan man blunda för det? Nu har jag inte haft det på mina, så jag vet inte men jag förutsätter att illern spyr och är riktigt hängig.
Paulina

#69 hehe det är underbart och när man ser dom så glada så smittar det tillbax ännu mer mot mig. hehe har du dukiga hjälpredor
#71 Det finns dem som bara är smittbärare och inte insjuknar själva.
Det var en illerträff för några år sedan, det var 17 illrar på träffen, alla var lösa tillsammans. Dagen efter insjuknade 2 av dessa illrar i magsjukan och var riktigt dåliga. Tyvärr var övervägande illerägare helt på det klara med att deras illrar inte var sjuka eller smittbärare.
Sen åkte dessa illerägare på en ytterligare träff, och en ytterligare - och smittspridningen är igång..
#73 Aha, då blev det genast mycket knivigare. Det är ju inte enkelt att avgöra om ens iller bara bär på smittan. Hur länge kan de bära på den? De två träffar jag vart på så har jag inte hört något sådant efter, så jag tror då inte att risken är så stor, men ändå.
Paulina
Siden jeg kun har vært på en svensk utstilling før så lurer jeg på har man beste farger og alder på svenske utstillinger som feks beste viltfarget,beste junior osv?

Det jag blev så upprörd över var att alla hävdade att ingen utav dera bar på smittan och förklarade för mig att Zeke enkart led utav "stressmage". Och där satt jag och gav honom risavkok, uppblött foder allt medan han tynade bort allt mer och bajsade slem och algbajs dag efter dag. Efter det fick Oliver en lätt variant också. Mina fick stanna hemma utan kontakt med andra illrar i 10 månader efter den gången. Jag litar inte alls på människors ärlighet när det kommer till sjukdomar.
Haha, det är lite som att köra bil, man ger sig ut i trafiken med tanken att alla är vårdslösa och hänsynslösa och att det finns inga rättigheter, enbart skyldigheter.
Carpe Diem
#74 Jag anser att alla som varit på en träff med insjuknande illrar tar sitt eget ansvar och håller sina illrar hemma från kontakt med andra illrar i 8 månader.
Visst kan illrar få "stressmage" men får inte illern det i vanliga fall kanske man kan misstänka något annat.
#76 precis. Hört det så många gånger förut- Mina illrar är inte sjuka så dom har det inte. Någonstans måste den komma ifrån.
Det är underligt hur flera illrar från samma träff plötsligt blir akut lidande av stressmage när de aldrig haft något sådant tidigare…
Jättebra att hålla illrarna ifrån andra då under 10 månader!
Det finns en anledning till att jag slutade ta mina illrar på illerträff och kräver extrem hygien för att ta med dom på utställning..
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 75 Vi kommer att dela ut bästa färger och bästa veteran/senior/junior.
Sara
#75 det beror på hur de som håller i utställningen har bestämt det. Har varit på en svensk utställning där det delats ut pris för bästa i varje åldersgrupp, men aldrig bästa för varje färg.. Det har jag bara varit med om på Viking Ildern.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#78 Åhh va kul=D*spännande*
9 dagar kvar!
Sara
Oj oj glömt av utställningen totalt då vi haft fullt upp med flytten dom senaste dagarna.. Har inte börjat göra iordning utställninsburen ännu.. lite smått panik hehe…Nej men ska nog börja pyssla med det snart, plocka fram lite juligt och göra en burskylt åt Mynta också!

Det där med julig inredning har jag lagt ner :) Jag satsar på att få med mig allting till Skara istället! På den nivån ligger vi här hemma. Så hoppas jag att Bosse och Sölve kommer klaraav att vara så nära varandra under dagen
Carpe Diem
#83 Hehe ja det där med julig inredning blir nog bara lite glitter/ rött band eller nått runt själv buren och burskylten som jag ska göra hehe :)

jag ska åkaoch köpa filtar idag. snålajag åker till ikea och köper dem för 15 kr stycket :)
Carpe Diem
Hade jag haft ikea i närheten hae jag gjort samma sak, men denna gång fick ÖoB funka bra ;)
Burskylten däremot.. Den får bli en trist utsrift bara, blir riktigt gölad om jag kan laminera ens..
Paulina
Ojojoj.. Idag har vi storshoppat till Ängla, Nettan och jag! 
När vi hämtade katalagon upptäcker vi att jag gjort 3! stavfel.
Men men, det överlever vi väl.
Sara
Jo, stavfel går väl att överleva med, så länge som det inte är direkta namnfel ;)
Paulina
Haha, nä, de vi har upptäckt är i välkomstbrevet, ett glömt f och ett r för mkt.
Sara
Aha, det kommer säkert många inte ens att märka =)
Ojoj vad jag längtar!
Paulina

Skrev nu något roligt istället? :)
Carpe Diem

sara då är det ingen fara, hade vart värre om det va som Aviendha skrev. Måste ha det mesta klart och kan ta det lungt tills ängla?=)
# 91 Nope.. Tyvärr inte. 
# 92 Japp, jag har bara välkomstkuverten kvar och de ska jag göra på lördag. Sedan ska buren fixas nästa vecka.
Sara
#93 Jag fattar inte hur du kan verka så lugn. Iofs så är detta ett forum, dvs så ser jag inte om du sitter och sliter ditt hår ;) Men jag hade vart helt hyper om jag var du. JAG stressar till utställningen, och jag ska bara få med mig, två illrar, bur o vaccinationskort ;)
Paulina
# 94 Jag har gjort mina grejer så jag är nästan färdig. Vilket är jätteskönt!
Däremot kommer jag vara ett yrthöns på själva dagen så har jag sagt nått eller lovat nått så påminn mig om jag inte kommer ihåg det själv.
Sara

sara Va skönt att du hunnit med så du får lite chans att vila inför utställningen=)
om 7dagar åker vi ner och 8 dagar kvar till Ängla!
Ni som är färdiga med utställningsburarna och gud vet allt ;) kan väl visa upp något?
Lääängtar till utställningen!
#97 Jag har inredningen klar, men har nätningen av buren kvar. Dock har jag inte testat hur inredningen går in i buren, lite riskabelt kanske, men jag har lovat mig själv att inte sätta ihop det hela förän vid utställningen. Vet inte varför, lite som en present till mig själv eller något =)
Paulina

#97 Är klar men har packat ner allt, har inte själv testat inredningen men har testat varje inredningsdel i taget allt eftersom en del blivit klar. håller med Avi, det blir som en liten present till mig själv att få se den helt klar=)

MimmieM, kortet är skickat. Så du lär få det i början av veckan. :D

Jag vet nu hur jag ska knåpa ihop min lilla bur, det jobbiga är bara att jag måste fixa till det på utställningsdagen också…vi sover ju över i Mariestad (?) fre-lör och illrarna måste du vara i buren över natten…typiskt! Annars kunde man ju bara packa ihop allt och låtitt det bara så.

#100 Du är en pärla 
Carpe Diem
7 dagar kvar!
Sara

Om 6dagar åker vi!
Dagarna går sååå sakta=p
Nu är min bur nätad och klar! =) Eller ja.. En dörr ska nätas, tog slut på mina 200 buntband.
En liten undran bara. Hur kan man få en blåsa på en del av handen som inte används alls under nätningen? Värdelösa kropp ;)
Paulina

#105 hehe jadu inte en blekaste aning
snart snart är det 5dagar kvar innan vi åker er och 6dagar kvar till ängla, räknar ner minutrarna allt eftersom
…är jag otålig inför ängla?INTE DÅ
6 dagar kvar!
Ni har väl inte missat att köpa en liten julklapp för ca 25:- till det stora julklappsbytet mellan oss människor?!
Glöm för all del inte att slå in den! 
Sara

#107 Det är redan ordnat här=)
#107 Gjort =)
Paulina

#109 Du hittade nått tillslut=)
#110 Jap. Av en ren slump. Då var det bara att inhandla =) Brukar funka bäst att hitta saker när man inte letar efter dem, men det tar man ju aldrig med i beräkningarna innan jul *suck*
Paulina

#111 hehe ja konstigt nog=)
Jo, Sara.. Jag vet ju vart axvalla travbana ligger, det går inte att missa när man åker till Skövde. Men kommer man hitta ingången lätt? Jag vill ju inte fastna på parkeringen och hetsa upp mig tills jag får nervsammanbrott över att jag kanske är på fel ställe ;)
Paulina
# 113 Det är stora ingången på framsidan som gäller. Det kommer att synas + att det sitter en skylt på dörren. 
Sara
Uppspelt och nipprig? Jag?! Aaaldrig
Kommer vara så uppspelt och ha så mycket i huvudet att jag antagligen glömmer buren, illrar eler bil ;)
Paulina
5 dagar kvar!
Sara
Gleder meg kjempe masse og synes dagene bare sniker avgårde:-(
Eftersom utställningen är så julig så har jag redan fått en massa julkänslor.
Igår lyssnade jag på första julskivorna när jag pysslade.
Sara

Om 3dagar åker vi ner och 4dagar kvar till ängla
samme her gleder meg masse:-)
3 dagar kvar! 
Sara

MimmieM - Har du fått det?

#122 Ja, det kom här för ett tag sedan. Tack så hemskt mycket :) Jag ska försöka skicka över lite fler bilder på Affe/Sölve i dagarna.. Han är så fin lillkillen.
Carpe Diem

Jösses, att man alltid skall vänta in till sista dagen….
Jag har sjukt mycket att göra på fredag, och inte komemr det bli gjort under dagen heller……det får bli på kvällen efter jobbet…..

#124 Haha, ska vi ha utställningsburs-vaka tillsammans under fredag kväll?
Carpe Diem

Tänkte fråga ifall det finns möjlighet att ställa upp buren redan på fredagskvällen, men sen kom jag ju att tänka på att monstrena måste ju inhysas i bur under natten…hahaha. Dumt. Fy sjutton vad jag har att göra imorgon, allt från illermat till glitter till buren =(
Wohoo! Min bur har nu uppgraderats till säkerhetsnivå: Aviendha! =D Hon tar sig inte ut, fastän hon väl försökt och har vart där i 20 min. Pretty nöjd ;)
Paulina

#127 Jag hejar på buren!!
Carpe Diem

Sådär… klor klippta och burinredning tvättad. Hoppas nu bara att jag får buren ;)

Har ni någon aning om hur lång den här dagen kommer att bli?
Vi hoppas att prisutdelningen kan börja senast kl 18 men som alltid kan tiderna ändras.
Nu är det 2 dagar kvar till Änglaillern och idag åker jag upp till Skövde. Så ni som är utställare/försäljare har fått ett mail med mitt mobilnr ifall det är något.
Ha det bra och kör försiktigt!
Sara

#129 Klippta klor som gäller? :) Minas är väl 1 ½ veckas långa….

#127 Va skönt att det vart lyckat tillslut=D
Åker ner imorn och 2dagar kvar till ängla
håller på att packa för fullt, ska packas in allt i bilen i eftermiddag=D
Nu börjar jag bli nervös. En massa "tänk om". ex tänk om det blir för kallt åt illrarna? Nej, det är ju klart det inte blir, de har ju päls. Tänk om Avi besegrar buren? Ingen fara jag får ha henne i transporten isf och laga. Tänk om jag blir kass i magen? Det finns toaletter. Tänk om jag blir biten? Va tusan, det har jag ju blivit förr och inte dött av.
Ni får ha överseende med en rookie ;)
Paulina

#134 Jag placerar mig bredvid dig så får vi se panikslagna ut bredvid varandra. Jag ska dessutom plocka med mig 1 kilometer ståltråd så illersäkrar jag på plats ;)
Idag har jag våldgästat IKEA och köpt snål-filtar (15 kr stycket) och juldekorationer. Burarna kommer bli en NK-julskyltning! Undrar vart illrarna ska bo?!
Carpe Diem
Tycker tiden går för fort nu hur ska ja hinna med allt?!? och sen förstår ja inte hur ja ska komma ihåg allt jag ska ha med mig, kommer komma fram te utställnngen men byxorna på huvudet, vantarna på fötterna och tröjan som kjol, väl framme kommer ja inse hmm de känns konstigt måste glömt nått och inse FAN illrarna är kvar hemma.. litre stressat nu alltså-..
Nästa problem blir oxå hehe hur f..n ska ja få plats i bilen.. gulp
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#135 Låter som en plan! Själv kör jag på "less is moore". Nån hängmatta, filt, låda, vatten och mat får mina klara sig med. Räknar inte med att vinna bäst pyntade bur mao ;)
Snålfiltar? Varför lägga en massa pengar på tyg som våra djur snabbt gräver nopprigt och skunkar ner ;)
#136 Haha, ja, som det känns kommer jag sätta bilnycklarna i tassen på Phoenix. "Här, du är en man, ut och backa släp med dig, här kan du inte stå och vela, hur ska du komma till utställningen då?" ;)
Paulina

#137 Vid vidare eftertanke såblir nog också det min plan. Jag är värdelös på att dekorera saker.
Carpe Diem

snålfiltar är bra ;) ligger överallt hemma, men till utställningar lyxar jag till det med de röda 39 kronors filtarna :)

#139 borgarfiltarna :P
Carpe Diem

mmm, men jag har alltid haft rött… och det är ju en socialistisk färg…

#141 Rött är fint. Jag stod också och lurade på om man skulle lyxa till det, men nja.. Kanske tar med min rosa Hello Kitty som support :)
Carpe Diem

Nu har man packat bilen så imorn bitti är det bara att ta med mig själv och illrarna när vi far
Kommer åka härifrån förhoppningsvis 6 på morgonen=) Så nu ska man fortsätta att städa, skönt att komma hem och slippa städa när man kommer hem=)

Jag har gjort det igen. I´ve overdone it!
Burarna ser ut som en upphottad folkpark med allt krimskrams. Jag skyller på mina gipsy-gener.
Carpe Diem

Mina fisar har häckat i transportburen hela eftermiddagen :) Varje gång man går förbi tittar dom med bedjande ögon som säger "matte, vi är klara för att åka Nu"…dom missförstod nog när jag sa att vi skulle åka Imorgon, inte Idag, hehe.
#145 Haha, tror inte mina är lika eantusiastiska ;) Phoenix har hittills inte brytt sig i någon annan iller han träffat, och Avi har blivit rädd för andra sedan hon förlorade ögat, var hos Sarae och skrapade tandste, och då skrek hon i högan sky på den som kom nära..
Paulina
Finns det så man kan chippa på utställningen?

Läste under fliken "tysk bedömning" på Änglaillerns hemsida, där står det att domarna kollar ifall illern är under.- eller överviktig bland annat…är inte övervikt lite svårt att avgöra vid den här årstiden då de flesta äter upp sig inför vintern?
En iller ska inte vara överviktig eller underviktig. En iller ska vara atletisk och man ser vad som är överviktigt och vad som är vinterhull.

#149 Bara jag som blir nojjig, min Lakrits är en liten buffis nu faktiskt fast hon har myyycket päls också :) Har nog aldrig sett en överviktig heller för den delen så…

Nu åker vi snart från Timrå
Det känns som att det kommer bli en lååång dag iaf bilfärden hehe.
Ses om några timmar Aviendha
Har knappt sovit nått inatt, bara somnat, vaknat, somnat och vaknat hela tiden…man ligger och går igenom allt automatiskt hehe
gahhh kan vi flytta utställningen till nästa helg? :s
Listan på allt som ska göras går att vira 3 varv runt huset och det e betyligt mer kvar att göra än vad vi bockat av.
Burarna är iaf klara,,,även om jag funderar på att göra helt om, och slänga in en hög med smutstvätt istället. När 3 av 4 burar stod uppställda häromkvällen såg det ut som om my little pony skulle komma på kalas :s … till och med JAG var svagt illamående av det brutala överskottet av en viss hrm färg….. trodde jag var immun
Så vill ni undvika akut illamående, åksjuka eller förvirring, så undvik ferret love bordet under utställningsdagen, alternativt håll er på trygga 70 meters avstånd. Vi ansvarar inte för konsekvensern!
Hehe det blir sikkert flott Sarae.Jeg kan jo ikke stå 70 meter unna deg når jeg skal hilse på deg og de små.Isåfall må jeg rope meget høyt

Sarae, Jag kommer dit med dina 120 kronormed en klänypa på näsan då ;)

#152 Jag kan ställa mig intill och parera med mina burar som går helt i blått och vitt och ser ut som en klatchig folkpark i dubbel upplaga.
Jag är helt okey med att flytta det till nästa helg, inga problem alls!
Carpe Diem
#152 Hahaha! =´D *skrattar så jag grinar* Själv är vi just nu klara med alla fem illrar, hela lägenheten luktar nybadade illrar
så nu ska jag sätta upp mitt eget hår i en inbakad fläta=) Det är Norrskenets som skriver by the way
Paulina

Lycka till alla ni som ska iväg och ställa ut!
Det har varit ett nöje att läsa om all hysteri och tosiga prilligheter.
Nu väntar jag spänt på att ni ska komma hem och skryta lite om era priser :)
Självklart vill jag se fina bilder på de stiliga vinnarna.
Lycka till hela högen!
Lillan
Strax åker vi! Jag, Malin och lilla Mynta!! Hihi ska bli roligt