Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 476 ggr
Sevendays
0

Försäkringsfråga :)

Hejsan allesammans!

Jag en liten fråga.. täcker Agria avgiften för en sterilisering av iller? När man precis tecknar försäkringen så måste man ju vänta i någon vecka för att veterinärsutgifter skall kunna täckas. Har ni någon erfarenhet av detta?

TottsiGirl
0

Nej det täcker inte en kastrering det får man betala för själv. Försäkringen täcker endast sjukdom eller olycka.

Tror det är 20 dagar eller något man ska vänta va innan försäkringen täcker sjukdom, olyckor täcker den från start. Är lite osäker på antalet dagar så rätta mig gärna..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Tusss
0

vad räknas som sjukdom och olycka? Olycka är typ skada pga. den har fastnat eller så antar jag? sjukdom gäller det även förstoppningar o dy.?

TottsiGirl
0

#2 Tror förstoppning gäller som olycka men jag är inte säker där..

Sjukdom är väl annars om dom får cancer eller förkyldningar tex.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Sevendays
0

#1 Hej! Tack för ditt snabba svar, vad bra, då vet jag det :) Skall nämligen kika på en iller som inte är steriliserad, hon hittats övergiven på Hisingen i Göteborg och bor just nu på ett jourhem/Djurhem. Det är en hona, cirka 7 månader gammal, inte steriliserad. Hade 100 fästingar över ryggen när hon hittades. Om jag får henne, så skall jag först göra en hälsokontroll så allt ligger rätt till.

TottsiGirl
0

#4 Ja en hälsokoll är ju alltid bra att göra, kan ju även vara så att hon kanske har skabb om hon nu hade så mycket fästingar och man inte riktigt vet vart den stackars lilla tjejen varit.

Tusss
0

#3hehe okej då vet jag :)

#4Hoppas du finner henne vid gott skick :) förlåt att jag snodde din tråd för en fråga..

Sevendays
0

#5 nej, man vet ju inte riktigt i vilka buskar hon har busat omkring i. Hon var även mycket mager och törstig när de hittade henne den 14 oktober. Men nu säger jourhemmet att hon har gått upp i vikt, äter och dricker som vanligt. Men jag vill ju helst göra en hälsokontroll innan jag sätter ihop henne med mina andra två illrar.

#6 Hehe, det är ingen fara, det är väl det trådar e till för ;)

Manfred2
0

förstoppning ingick sa hon jag pratade med iaf hon sa att de räknades som främmande föremål.. :/

Sara
0

# Tänk bara på att det är kastreras hon ska göras, inte steriliseras.

Sara

MimmieM
0

Oj, hoppas hon rymt så ingen människa väljer att släppa ut sin iller så nära mina hemtrakter.

Carpe Diem