Hane eller hona ?
Vad är igentligen bäst, om nu det finns…? Men ex. Binjure grej är ju vanligt hos kastrerade hanar, osv osv….
och jag visste inte vilken katigori jag skulle sätta denna på… Så ni FÅR skrika på mig.
hihihi…personligen e jag mer för killar….utav den anledningen att det räcker med min egen pms….behöver ingen hjälp på den fronten ;) Nej skoja bar….har ju själv en av varje…båda könen har ju sina hälsoproblem så att säga…men hanar brukar vara lugnare å mer keliga än tjejer, som kan vara mer osociala eller snarare självständiga….men dett e ju ingen regel, utan mina erfarenheter… finns ju hur många iller tjejer som e underbart mysiga….

#1 Tack för svaret :) och så är dte väl olika från individ till individ?
väldigt olika…alla har ju olika personligheter… sen beror ju mkt på uppfostran etc…
det skiljer jättemycket på individer, men som sara skriver så brukar honorna i regel vara lite mer bitchiga och ha en bestämd åsikt om saker och ting medans hanarna oftare är coolare och tar det hela med ro..
Så det är vad man själv faller för! jag som älskar stora hanar (har ju 3 grabbar själv) har börjat fundera lite på hur det skulle va att ha en hona… skulle vilja ha den där bestämda åsikten som honorna ofta har! men nu blir det ingen mer iller på ett braaaa tag!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vi har ju våran grabb tjabo som mer känns som han är här och bor på hotell än bor med oss. Han vägrar sitta i knät och uppför sig allmänt muppigt.
Gimli är precis tvärt om, svansar (utan svans då) runt benen på morgonen för att man ska ta upp honom. Sitter gärna i knät nån timme.
Så jag skulle säga att det varierar rätt kraftigt.
absolut….mina 2 är bara allmänt osociala mot mig…. men stitch är hur gosig som helst med viltfrämande människor…med dem kan man gosa hur mycket som helst, men matte duger inte 
Så här blir det en timmes tvångsgos per dag ;) ….jag måste ju tillfredställa mitt gos behov ;)

Måste nog säga att jag tycker det hänger mer på individen än könet. Har ju töser som är gudomligt söt och gosiga till sättet, likadant som jag har honor som är riktiga bitcher. Så det är nog individuellt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Humla är ju världens ängel, rätt lugn av sig, kan ligga i knät å gosa och är inte såå lätt att busa upp riktigt ordentligt. hon kelar mycket med hunden. Gillar att honor är lite mindre än hanar (lättare att bära, hehe) och att de e lite livligare å busigare. Så kommer snart hem en till hona hit. Sen vill jag också slippa brunstbeteendena hos hanar, släpa runt på honan å lukta illa :P Humla verkar dessutom gilla andra honor lite bättre än hanar.. hanar e så stora å dumma tycker hon :P

#8nähä du, inte pälsen, emn det är nog bara för att han är lite feminin :p Men Humla är verkligen hur snäll som helst och faktiskt väldigt svårt att busa upp, det tog typ två dagar tills hon faktiskt lekte med mig i fem minuter :P
Jag har ingeting att jämföra med,har ju bara pälsen förtillfället, men det jag har upplevt är att jag gillar mer hanar, för det är mer att ta i, pälsen är ju hur mysig som helst. Den enda honan jag har varit med, alltså under en längre tid är ju Humla, och hon var ju änglabarn, pälsen älskar att mysa och pussas mycket mer än vad hon gör, det är liksom allt jag har att jämföra med. Sen är det ju olika från iller till iller, men hanar är nog mer min grej, stooora pussiga hanar, en variant av pälsen fast silvertomte hade jag nog betalat tiotusen för. Sen så får vi ju se hur den nya sötbollen blir (;
jag skulle nog tycka de va så tråkigt med en tjockis hane som bara rulta runt :P hehe.. jag vill ha lite fart :P
#9 och #10 visst är det olika för vad man faller för!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10 nja, fast det är ju fart i honom också.. när han väl kommer igång, det får du ju se sen när du är vakt ;) , men grejen är att jag äääääälskar att gosa med mina djur, du är ju mer aktiv eller vad man ska säga, jag ska alltid hålla på pussas och kramas, hihi.
#11 Jamen precis, jag är lite lat och då passar pälsen perfekt in med mig eftersom vi båda gillar att ligga framför tv:n och lata oss ;P

#4 citat: "så brukar honorna i regel vara lite mer bitchiga och ha en bestämd åsikt om saker och ting medans hanarna oftare är coolare och tar det hela med ro.."
Hahahah…då måste smeagol vara en tjej!! hm…men jag var ju med när veterinären tog bort kulorna. fast de är ju inte så duktiga så de kanske bara tog bort en hårklut…hihi=)
Både Örjan och Göris är ganska lugna av sig. Medans Tara är lekfull och ändå väldigt kelig. Samma sak med Bianca full fart men gosig, Kola är ganska lugn, men är bestämd och bitchig. Hon gillar att gosa. Alla våra illrar är ganska runda. Tara är väl "normal" stor och Kola blir väldigt liten på sommaren men på vintern lägger hon på sig och blir lite fylligare. Bianca är så kompakt så hon blir ganska stor. Men Göris är störst av honorna. Men ingen av dom slår Örjan ;)