Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 840 ggr
myhex
0

iller som gnager på kablar

Hej…har just skaffat mej en ny iller. En söt liten Bus, som verligen gör skäl för sitt namn…Har ej haft problem med min förra iller vad gäller gnagande på kablar…Dessvärre gör denna krabat det. Tips om hur jag får henna att sluta!?!?

Sara
0

Å, vad det du som köpte Bus tösen från Alingsås?

Sara

Aviendha
0

Jag har aldrig stött på det, förutom Chade som till alla pris skulle dra ut mus-kabeln ur datorn, och enbart den kabeln..

Kanske skulle man kunna testa sådans som man testar på andra djur för att förhindra sådant? Som vinäger på kablar osv? Det kanske behöver användas några gånger, om det tappar den äckloiga smaken, men å andra sidan kanske illern bara behöver vänja sig av med beteendet.

Musiken
0

Bitter apple spray!

Finns i de flesta djuraffarer har iaf. Det ar en spray som ar framtagen for att fa hundar att sluta slicka pa sar osv, men funkar utmarkt pa illrar och mobler och annat ocksa!

Smakar fruktansvart, men ar ofarligt! Korde en omgang sant med Nisse nar han bet pa allt han kom over. Annars kanske du kan kopa sana dar "sladdfodral" pa IKEA?

myhex
0

Tack för tipsen   Glad

Och Bus har blivit norrlänning uppe hos mej nuGlad

Aviendha
0

Norrlänning? Vart då? *nyfiken i en strut* Jag är väl fusknorrlänning, men i ögonen på folk här nere är jag tvättäkta, från Härjedalen dvs i mitten av Sverige ;)

Norrskenets
0

#4 jasså bor du här uppe?=) bor själv i Timrå med mina tre=D

Smex
0

Smörj på med citron saft på kablarna. Och gör det ofta. Min hona bet också först på kablerna sen slöt hon med det.

Men kom ihåg att torka av dom sen för dom blir väääldigt gladdiga, och grattis till illern =)

myhex
0

här är man riktig norrlänning Glad Kalix….finns de några illerburna medlemmar i närheten så hör gärna av er så kanske våra illrar kan dejta Glad

Norrskenets
0

#8 Oj då hehe det va en liiiten bit=) Har ev en valpköpare till våren som bor i Koler som redan har en illerhane=)

Satmaran
0

#9 Aha! Var det tjejen som jag skickade till dig?

Har hon hört av sig då?

Fruttisen
0

Haha, biter hon på tvsladden? Vår lilla Socker biter på tvsladden, men bara när vi tittar på tv :) Hon har på något myssko sätt upptäckt att matte/husses ignorans beror på den där manicken som leder från sladden…

Norrskenets
0

#10 Vet inte om det är samma, deras iller heter John.

myhex
0

#9koler? det är typ piteå området va?!

myhex
0

#11,,,Hon biter på alla sladdar----och självklart så sker detta bitandes när matte är upptagen med annat….Glad Men surt om djuret skulle få värsta elchocken då matte ej är hemma någon dag och hon är uttråkad….Men nu har jag köpt ett Bit-ej Spray---hoppas det hjälper.

Norrskenets
0

#3 Det ligger innanför piteå=)