Vad kan man ge för kött???
Vad kan man ge en iller för kött? Kan man ge leverpastej som godis ? Och kan man ge dom blodpuddig som man köper på affären? Eller är det farligt?? Min tös fick leverpastej och blodpudding hos sin uppfödare 

Du kan ge henne kyckling. Brukar vara en höjdare.
Men jag skall låta någon annan prata mer om BARF för att jag är inte helt inne på det utom att lite kyckling och lite gris funkar. =)

Ge sa mycket kott med ben du kan, t.ex kycklingvigar. Du kan aven ge kottfars, aggula (ungefar en gang i veckan), lever, njurar, hjarta, spack och annat kott. I princip kan de ata allt som ar ICKE TILLAGAT. Leverpastej och blodpudding lar nog ine skada om hon far en LITEN bit da och da, men det ska absolut inte vara en del av basfodan!
// Amanda
#2 okej tyvärr äter inte våran tjej något kött vi har testat allt men inget som duger.
ta bort torrfodret så kommer hon att äta tillslut. Men detta kan du bara göra om du vet att ditt djur är helt friskt.
du kan ge möss, kanin, insekter, kyckling, nöt, fläsk, lamm, vilt och kalkon,- ja egentligen allt kött som innehåller ben, fett, senor, brosk.
Det ultimata är att ge så mkt hela foderdjur som möjligt i varierade åldrar och arter.

Kycklingvingar och kycklinghjärta är riktiga höjdare till mina Asti och Cereza

Melwin är ingen kyckligätare iallafall… han äter gris :P
golf.ifokus.se

Men så man kan ge i princip allt rått kött egentligen?
#7 ja, men inte för mycket rent muskelkött i proportion till ben. Ju mer ben, senor och brosk desstå bättre.

Ja, om du bara halv barfar dom så kan du ge nästan allt. Jag ger mina nöt eller gris kött varje kväll vid 20.30 när jag stänger in dom på rummet. Och sen har jag kyckilng hjärta oxo som dom får 2 ggr i veckan i stället för kött. Men om dom ska enbart leva på kött o inälvor är det lite mer komplicerat med rätt matlistor o dyligt. Mina har alltid Royal kitten framme oxo.

#9 "halv barfar"?

Ja, man ger dom inte bara kött utan man har torr foder oxo i kosten. Halv barfar man ger man dom typ kött 1 ggr per dag o resten får dom torr foder :) .
Mitt problem e bara att dom inte får i sig så mkt ben. Men jag använder ben mjöl 2 ggr i veckan i stället.

Aha ok, nu är jag med:)