Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 320 ggr
emoflickan
0

Illerträff i lilla Blecktornsparken (stockholm)

Hej o hå på er! Nu är det dags för ännu en Illervänner träff, denna gången träffas vi inne på söder i lilla Blecktornsparken, datum är den 23:e september och klockslaget är vid 13:00 som vanligt! =) Vi hoppas att så många som möjligt kan komma och att vi fortfarande få ha detta fina väder, kanske den sista träffen med fint väder? Vem vet :) Hur som helst är ju detta ett tillfälle att umgås med andra illerägare om ni missade aktivitetsträffen som var nu i lördags =)

Som vanligt så kan ni kontakta mig om ni skulle få problem med att hitta eller dylikt =) Nummer är: 0737-148418

Jag hoppas vi ses där! Jag kommer ha med mig mitt lilla bitmonster Bilbo, det får ni ju inte bara missa ;)

/Hanna

sofie
0

Vi kommer kanske komma. Vi är ändå i sthlm i andra ärenden så då skulle man ju kunna kika förbi. Hur många illrar vi har med oss får vi se.

emoflickan
0

Det vore kanonkul! Ni är hjärtligt välkomna! Skrattande

emoflickan
0

ah Sofie, det är ju du som har Örjan eller hur! Han e så lik min albin, SÖT!! det vore grymt kul o få se honom "live" ;)

Tina-A
0

Meeeeeeen… !! Varför just på en LÖRDAG?! :( Jobbar juuuuu….. blää!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sofie
0

Japp det är det :) Får se om han följer med. Ska tjata lite på Manfred att alla illrar ska få följa med :)

emoflickan
0

Tina, haha vi brukar faktiskt variera mellan lördag o söndag hehe, men nu har det blivit mest lördag faktiskt =) du får helt enkelt ta ledigt! en illerträff får man bara inte missa ;))

emoflickan
0

Sofie, hehe tjata från mig oxo, vill verkligen se Örjan! ;)

Madde
0

åh örjan den godingen. Förstår att du vill träffa honom emoflickan. =) Oj vilken fin iller han är. Stor och dan.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

emoflickan
0

#8: Madde jo han verkar vara en riktig snygging, o så lik min Albin, förutom att albin är mkt mindre då ;) men färgen o teckningen, snygg!!!! :)

sofie
0

Hihi det ska jag göra.

Det ser ut som jag får hålla koll på Örjan också på IT eller vad säger du Madde?;)

emoflickan
0

Jaa, vad säger ni? det är inte lätt att ha så åtråvärda illrar haha ;) jag får kolla extra varje gång att Gimli är med mig hem o inte har flyttat hem till nån annan :P

sofie
0

Hahaha Ja jag får hålla koll på Tara Örjan och Bianca på IT. Bianca har ju redan blivit kidnappad en gång hahaha.

[Luna]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  1. Oskyldig

SkrikandesHemlisjp

emoflickan
0

#12, Sofie, du har det inte lätt du haha. jag behöver mest oroa mig för Gimli…iofs var det många som kastade lystna blickar på Frodo i lördags..särskilt när han vann stort i illerbowling..*skratta*

sofie
0

#14 Åhh Frodo. Han ser ju så fin ut på kort. Ska verkligen bli kul att se han i verkligheten. Och ja självklart Albin och dom andra pojkarna:)

emoflickan
0

#15, meh, jag orkar inte släpa med mig alla 5 hoho ;) nej men skämt o sido, Albin följer inte med på träffar längre, dels för att han går ovaccinerad och så oxo för att han är ganska sjuk. han orkar inte med all uppståndelse, han har ju ett flertal tumörer i kroppen min älskling :( men han trivs bra här hemma när han slipper träffa nya illrar hehe. på träffen följer bilbo o gimli med, eventuellt ngn mer, dvs Tjabo eller Frodo. Båda två tycker ju det är kul med illerträff så det är svårt att välja hehe. 3 är lättast att ha med så brukar jag lämpa över Gimli i närmaste illertomma famn så kan han sitta där medans jag o Joel har varsin till ;)

DG
0

Annars hade jag kommit men min kompis har tyvärr sin födelsedagskalas samtidigt :(

sofie
0

#16 Åhh stackars gubben.  Om Örjan följer med blir det alla fem som kommer. Men iofs så är  Örjan och Göris ganska lugna av sig.

Theres
0

varför kan vi inte ha en illerträff i nybro eller kalmar eller någonstans nära? :D

golf.ifokus.se

emoflickan
0

Jag ska ansvara för en träff i småland i höst är det bestämt iaf, har dock inte planerat datum. men den lär ju bli runt tranåstrakterna, närmare än så komme nog inte vi iår iaf =)

FummelFia
0

Jag kanske tittar förbi, även fast jag inte har nån iller. Lite trevligt å träffa dom som har iller runt om mig. Bor nästan granne med parken ;)

emoflickan
0

#21: Du är välkommen! Alla med eller utan iller är välkommna :) Och kom fram till mig så ska du få hålla min gosepojke Gimli :)

Tina-A
0

Meeeh.. Jag är danslärare, och vi har ett visst antal lektioner innan uppvisning, och redan missat 2 :O Mina stackars elever :P Kan inte skippa mer. MEN VILL JU VISA UPP MITT LILA MONSTER =D suuuuck :P Fixa en till illerträff strax, på en söndag!! Men milton är inte vaccinerad? Men det kanske är okej ändå?

Tina-A
0

lilla monster ska det såklart stå:P Lila är han inte ;)

Theres
0

#20, hehe, bara 19 mil eller vad det är :O men i höst? han lär ju inte vara vaccinerad då =/

golf.ifokus.se

sofie
0

Vi kommer med alla fem, nu är det bestämt :)

Madde
0

#26: Ni far verkligen runt på en massa träffar Sofie. I november tycker jag att ni kan ordna en träff så att vi får besöka er. =) Eller så kommer vi bara ner och hälsar på ändå om det går för sig. =) hihi

Mvh madde och chrille med mullrar.

Faxlin
0

#21: Skojigt, ska du på iller träff igen. Sedan får du inte glömma att komma hit och gosa med mina töser igen. Vi saknar dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Velsan
0

ska försöka komma jag med :)

FummelFia
0

#28 Hmm, nu blev de ju så taskigt att när jag tittade i min almenacka så såg jag att det blir nog ingen iller träff för mig denhär gången.
Ska vara medhjälpare åt en kompis på tävling.

Självklart kommer jag upp och gosar med dina töser om några veckor.

Faxlin
0

Ser jag fram emot, de också. ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

#27 Hihi ja. Man får ju passa på när det är nära och vi ändå är i sthlm då :) Ja det ska vi väl kunna trycka in ;) Blir det inte en träff så är ni och mullrarna så välkommna. Men jag tycker att en träff vore trevligt.

Madde
0

#32: Visst vore en träff riktigt skoj. =) Vi får se om vi kan få till något om ni har tid och så förstås. =)

sofie
0

#33 Ja tid det har vi gott om annars får vi ta oss tid.Hum pratanyss med manne på telefonen han tyckte en träff va en jätte bra ide. Han sa att vi skulle komma fram till nått datum. Nått förslag?

Madde
0

Hmm någon gång i mitten av november låter väl bra. =)

sofie
0

Kanske den 25:e november?

Madde
0

ja ska kolla upp hur chrille jobbar. =)

Men jag ska genast boka i så fall. =)

sofie
0

Ja annars får du säga till när ni annars kan :)

Tina-A
0

Ska det vara en illerträff den 25e? ÄNNU en lördag? vad är det för fel på söndagarna?

Madde
0

Lördag tycker jag är bäst då man jobbar på måndagen och blir fruktansvärt trött. Tro mig efter illerträffen i gävle var vi helt slut.

Jag fick stanna efter vägen och ta en tupplur på 30 minuter för jag var 100 på att jag skulle somna. Så vi var hemma runt 01.00 på natten till måndagen.

sofie
0

Ja lördagar är faktiskt bäst. Då kan man vara kvar en stund utan att tänka på klockan. Men Tina det tar ju bara knappt en timme från dig hit ner så du kan ju komma efter träningen :)

Tina-A
0

Det känns så sent? Slutar halv 3, hemma 3, dusha och fixa till 4 sen är jag framme kanske 5? Känns så sent :P Som om man missar hela dagen

Madde
0

Men som de säger kan man stanna länge. Vem vet de kanske har en plats så du kan sova över.

Jag föredrar lördagen då som sofie säger så kan man stanna längre och behöver inte tänka på att det är dags och åka hem och sen börja jobba måndag morgon.

JossanH
0

#20 ja!!! En illerträff i närheten av där jag bor!! Räkna med mig (men illrarna får nog stanna hemma)! jag tar med en väska, sen busar jag med Frodo under hela träffen… När han är så trött att han somnar så ska jag gömma honom i min väska och sen ska han få bo hos mig istället!!! MOUHAHAHAH!!! *skrattar galet maktgarv*

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#44: Fick en AHA upplevelse där. Är det alltså så man ska göra för att öka ut sin iller skara. ;-)

Audiatur et altera pars

emoflickan
0

Jossan hahah! Vi får bestämma nåt bra datum sen, vi kan ju ha dne ute hos mig så kan vi vara både utomhus o inomhus om vädret inte vill sig ;) haha o just nu kan du få frodo på köpet, inatt drev han mig till vansinne!!!! ;) varför ska han alltid sätta igång bråk vid 3 på natten så tjabo o han vrålar ikapp?! *sucka* ;) jävla iller är allt ja har att säga ;)

Faxlin
0

Nej men, låt lilla Frodo komma hit, inga problem. Här kan han få sitta i knä på mig vid datorn vid den tiden:-)
Elaka matte som sover vid den tid när grabben vill hålla igång. hihi

Audiatur et altera pars

emoflickan
0

sitta i knät? mohahaha ;) lycka till du, den killen sitter endast i knät om man tar upp honom när han har sin komasömn ;) förhoppningsvis blir han litekeligare sen när han ska kastreras o så hehe. den enda som sitter i knät mkt här är min gosegris gimli ;)

Faxlin
0

#48: hmm, tänk om han skulle chocka dig om du klev upp tre på natten och satte dig då?. hihi
De kan vara lite små konstiga så där mitt i natten. :-)

Audiatur et altera pars

nasse36
0

hej

emoflickan
0

Åsa, han är alltid småkonstig men aldrig knäsjuk haha ;) nee, får nog acceptera att han kommer bli mer "Tjabo stuk" dvs, lite självständig och "jag har absolut aldrig tid att sitta i mattes knä" ;) tur att dom alla är olika hehe, ett par knägrisar och ett par som avskyr det =)

emoflickan
0

#23, Tina men jag tänkte oxo, du bor ju inte så långt från oss så ifall du vill att din lille kille ska få träffa lite illrar så behöver du ju bara hojta till så kan vi ju träffas en stund o låta dom leka av sig lite, det behöver ju inte vara en arrangerad träff :)

Theres
0

jag vill att min mellepelle ska få leka av sig, men det är ju ingen som bor här :(

golf.ifokus.se

JossanH
0

jadu, hanna… Jag skulle så gärna ta din Frodo, men det finns ju iof en viss risk att pegasus skulle hata mig för alltid då.. Han är nog fortfarande sur för att jag tog hem triton!! =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Jossan haha. Pegasus är lite långsint den killen, men tänk såhär. fatta vad arg han skulle bli om du skulle släpa hem Tjabo *garv* ;)

emoflickan
0

Nu måste jag putta upp tråden lite eftersom det inte är många dagar kvar. hoppas det blir många som kommer, jag älskar att få prata bort ett par timmar med trevligt illerfolk, och det ser ut som vädret kommer vara på våran sida än en gång! dom har utlovat fint väder hela helgen!! =)

sofie
0

Ja vad skoj det ska bli :)

ixid
0

jag kommer också… med en…två…tre….fyra…sju…nio…tolv!

emoflickan
0

#58, ixid vad kul att du oxo kan komma!! ska bli jättetrevligt o träffa er som man inte fått chansen o träffa förut! (och givetvis er som jag träffat förut oxo) ;)

emoflickan
0

imorgon imorgon! shit, är det lika fint väder sin idag så blir det ju kanon! yeaaj :) ska bli så kul! sitter o väljer vilka som ska med. men det blir nog bilbo, gimli och frodo, eller frodo utbytt mot tjabo, vad tycker ni? ;)

Theres
0

varför inte alla? taskigt om nån får stanna hemma ju :P

golf.ifokus.se

emoflickan
0

för att albin är sjuk? och för att han inte ska behöva sitta ensam hemma så lämnar jag en till?

Theres
0

vad är han för sjuk då?

golf.ifokus.se

Velsan
0

Helt otroligt, min mamma vill följa med :D Så vi kommer med tom å pirjo imorrn vi :D vi syns!

emoflickan
0

#63, tumörer i bukspottkörteln.

emoflickan
0

Vanja, kanonkul! =) så kan vi diskutera spångamässan oxo ;))

Roxanne
0

Har träffen varit? :P Håller inte reda på datumet, men den borde ha varit enlig mig *smaaajl* :P

smurfb
0

Nu är det snart dags. Fint väder verkar vi få oxå!

Madde
0

Ta massa kort nu så att vi får se hur eran träff varit. =)