Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 1028 ggr
Vintage
0

Jönköpings Djursjukhus - Erfarenheter?

Tet blir 6 månader gammal idag (jippie!, så jag går i kastrerings tankar för den stackars pojken.

Så jag undrar om det är någon som varit med sin iller/illrar på djursjukhuset i jönköping och hur de var där etc .. :)

skrollan
0

Vad jag märkt verkar det inte finnas så mycket illermänniskor nere i småland, men kan ju alltid hoppas på att dem gömmer sig och det finns fler än vad man tror :)

skrollan
0

kom på att jag tror att Smex bor i jönköping :)

sarae
0

har en kompis som jobbar där.. ett hett tips är att INTE låta henne utföra operationen. I övrigt vet jag faktiskt inget om dem.

Nea
0

Jag har ingen direkt erfarenhet heller. Ringde en gång när en av mina blev sjuka men vi slapp åka in då hon piggade på sig, de verkade dock ganska kunniga i telefonen. Vet inte om TanjaS är här inne så mycket längre, men jag tror hon gick dit med sina illrar då hon bodde i Jönköping. Ser hon detta kanske hon kan tala om hur de är.

Annars kan jag rekomendera Växjö djursjukhus, är i och för sig en bra bit att åka men de har illerkunniga veterinärer.

Smex
0

Vilken koll du har SkrollanFlört

ja jag bor i Jönköping. har fått tips att inte lita helt på dom. Men en kastrering brukar ju funka hos de flesta veterinärer. Men tro mig låt inte din iller gå hungrig i 10 timmar innan kastreringen, fast veterinären säger det.

Jag kommer antagligen försöka ta mig till Skara, blå stjärnan om någon av mina illrar blir sjuka. Har hört mycket posetivt om dom.

sarae
0

#5 yup, jag kan faktiskt varm rekommendera blå stjärnan i skara. Hittills har det varit så positiva erfarenheter. och de har under de senaste 4 månaderna iaf räddat ivet på två av mina illrar, och hjälpt till med en hel del annat :)

fridaas
0

Mstar här inne har Banditen och bor i Mullsjö, fråga henne hon vet nog :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

skrollan
0

#5 bara turen att jag precis hade kollat in sin sida när du skrivit på gravid.ifokus ;)

Vintage
0

1# Nej jag tycker jag känns som den enda Flört

Tack för alla svar, ska ringa till dom i jkpg nästa vecka tänkte jag och höra lite.

#5 nej att låta honom gå utan mat i 10 timmar låter inte helt rätt, har en kompis som är djurvårdare ska se om hon kan nåt om det för det låter konstigt ..

TottsiGirl
0

#9 Är han brunstig nu? Annars hade ja nog väntat så länge som möjligt med att kastera så att han hinner bli lite äldre. Jag har själv en grabb som nu är snart 8 månader och ja tänker vänta tills våren och då ska han förhoppningsvis chippas istället för vanlig kastrering. Nu är ju snart brunstsäsongen över för denna gången så att såvida han inte är jättepestig hade jag valt att vänta.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TanjaS
0

Jag har bott i Jönköping och har varit akut med min Lilla Nora där men tyvärr var hon i sådant dåligt skick att hon somna in men jag upplevde personalen som mycket BRA och tillmötesgående….

Men jag hade innan ej hört så goda ordförråd om illrar och Jönköpings djursjukhus så jag besökte smådjurskliniken där de hade god erfarenhet av illrar. Men idialet är Collins klinik vid Biltema. De har kunskap om illrar både i Sverige och England.

Lycka till! :0)

TanjaS
0

Collins kan även ställa upp privat om de skulle vara…

Smådjurskliniken har bara öppet dagtid och är det akut får du gå till Jönköpings djurklinik men jag antar att kastreringen som ska ske är inte URAKUT så :0)