På kanal 5 nu
Jamie Oliver granskar: Kycklingmarknaden Blir så arg att se hur dom behandlar djuren >=´( På varje bord stog en bunke med små fjuniga söta kycklingar och Oliver bad dom att sortera kycklingarna, hanar i en bunke och honorna i en, sen fick dom komma upp med dom på scenen och då va det några från nån "kyckling fabrik" eftersom kycklingtupparna inte värper ägg så behövs dom inte så dom kycklingtupparna satte dom i en genomskinlig låda där nån sorts gas sprutades in och kycklingarna började få svårt att andas och efter 1-2minuter va alla kycklingarna döda.. hade jag vart nån av dom i publiken så hade jag börjat skrika åt dem och säkert misshandlat dem*så arg* Visst Oliver vill visa vad som händer men måste dom avliva bara sådär?!
dom döda kycklingarna frys sen ner och säljs till ormägare och djuraffärer, zoon osv.
Ville bara skriva av mig, känner mig så lessen..
Antagligen koldioxid. Det tränger ut all syre, så eg kvävs de. Så avlivar man många djur idag, mink bla. Ko och gris gör man så med, och när de är medvetslösa så skär man halspulsådern av dem.
Tycker det är bra att han tar upp det, så folk kan tänka till lite. Vet inte hur djurskyddslagarna ser ut där han är, men när något uppmärksammas så kan det ju leda till bättre lagar på sikt.
Paulina

#1 Ja absolut,det hoppas jag att det blir men tog bara så illa vid mig just att dom satt och gullade med kycklingarna och sen få se dem kvävas ihjäl..=´(
Jag håller med Aviendha - det är bra att han tar upp det. Så länge människor äter kött och håller djur som äter kött är ju avlivning av djur ett nödvändigt ont. Jag tycker att det är bra att man är medveten om hur saker och ting går till i vår omgivning. Vare sig det gäller hur det går till att ta fram diverse "produkter", samhället styrs eller dylikt.
_No way! Yes way!