Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 417 ggr
Therese-jhfd
0

Illertidning från USA?

Som jag har förstått det så finns det speciella tidningar i USA om illrar, på samma sätt som det finns tidningar om tex hundar och hästar här i sverige.

Något som jag funderat ett tag på är om man inte på något sätt skulle kunna "mass"importera en illertidning från usa till de som är intresserade.

Riktigt hur det skulle gå till, ev kostnader, vem som skulle hålla i det osv osv vet jag inte än, men tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp av alla er här inne på forumet i "spånandet" omkring den här ideén…

såååå… Shoot!

Alla ideér, tankar, funderingar är varmt välkommna.

Therese-jhfd
0

Mycket av det som snurrar i huvudet på mig är tex.

Är det någon här inne som någon gång läst någon av dessa tidningar och vet hur inehållet är?

Har någon kanske haft den här funderingen uppe innan, men det belv inget av det hela? Varför isåfall?

Finns intresset för en sådan tidning här i Sverige?

Faxlin
0

Hmm, ja det finns ju en del bra tidningar over there. Det mest trista är ju att vi inte har en riktig svensk upplaga av dessa tidningar. Men vi är väl för få för att det ska sattsas på oss.
Men hur man ska kunna få in dem till Sverige har jag inte så bra hum om. :-)
Men spåna på gott folk, hoppas någon har en bra idé.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

ferret magazine finns i england och en års prenumeration (6 nr) inom europa kostar 21 pund dvs ca 282-290 kr….

här har ni länken Flört

http://www.ferretsrus.co.uk/ferretsabout/acatalog/Ferrets_Magazines.html

sarae
0

här kan man även sätta upp sig på en mailing lista och få "ferret first" en E-tidning gratis, när den kommer igång….tydligen ca en gång i månaden…

http://groups.msn.com/friendlyferretuk/ferretsfirstmagazine.msnw

DG
0

Jag beställde en tidning från USA förra året som heter Ferrets. Jag betalade 400kr ungefär för års prenumeration som är 6 tidningar.

http://www.ferretsmagazine.com

Riktigt nöjd med tidningen faktiskt :)

DG
0

Den engelska Ferrets verkar vara väldigt lik med den från USA. Samma design och liknande artiklar.

sarae
0

yup…england å Usa brukar ju haa liknande saker…tänk bara på ex. cosmopolitan Usa, och cosmopolitan Uk…samma innehåll ;)

Men det blir ju billigare att beställa från England….den från Usa; handlar inte den mycket om Marshall illrar?

Smeagol
0

ÅÅååå…detta har jag tänkt på!! Varför kan ingen starta en svensk illertidning?? Kanske man skulle starta en omröstning här på forumet för att se hur många som skulle vara intresserade av en sådan. Då vet man ju om de skulle funka och då kanske det är någon som vill ta tag i det??Hm…kanske ja ska göra det.?? Glad

Eller INTE…jag kan ju knappt stava till iller,,,hihih

Therese-jhfd
0

#3 och #5 - Vad kul att ni visste mer om det hela. Tack, tack! Då behöver man ju inte "dra igång något", utan vem som helst kan ju beställa en prenumeration till ett hyfsat pris.

DG
0

Det jag undrar varför Press stop in har importerad Ferrets.Man kan hitta alla sorts möjliga tidningar hos dem men inte Ferrets. Dock skulle priset nog vara detsamma så egentligen spelar det ingen roll om man har en kredit kort och kan beställa från internet.

sarae
0

#5, DG…kostade det 400 kr när du prenumererade? Om man kollar på international subscriptions kostar det typ 23.95 dollar dvs ca  172 kr….kan det verkligen stämma att det e så billigt? eller lägger de på porto eller så, som iunte står på sidan? Du som vet….var den bra tidningen? Inte bara massa tjafs om marshall illrar? Skulle du rekomendera den?

DG
0

Jag beställde via en finsk bokhandel faktiskt så det kan ha kommit till extra kostnader. Jag tycker det finns mycket bra artiklar. Det finns en del om sjukdomar, en del om hur man kan på olika sätt aktivera sin iller, om bitska illrar…

Jag är iaf nöjd med tidningen :)