Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 528 ggr
[kjamtessa]
0

Att ha en iller ensam är tummen ner...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att ha en iller utan en annan iller eller en leksam hund är tummen ned. Måste ju syssel sätta dem, de har energi som bara den. Funderar på att ta hand om en kompis till Laban. Men finns det någon som vart med om att den som bott där först börjat missköta sig på lådan?

Faxlin
0

Hur menar du nu? Jag har nog lite svårt att fatta idag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Tror hon menar som så att laban är klockren på lådan trots att odm har få lådor och att Tessa e rädd att han ska börja missa om hon tar en andra iller.. om den andra illern inte är lika klockren..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

Om du menar att iller 1 som du har sedan tidigare börjar missköta sig på lådan när en ny iller (2) kommer hem?

Hmm.. Jo, det har väl hänt, men det har inte vart något allvarligt för min del. Tror det var lite stress, det är ju en ny iller som måste "hållas koll på" för iller 1.

Jag har inte tänkt så mycket på det, men nu när du nämner det så har toa-träningen för mig innefattat både den nya illern och den befintliga. Men det har som sagt aldrig vart ett stort problem för min del. Dock blev Chade slarvigare på lådan sedan vi fick Avi, men de kan ha berott på sjukdommen med och trotsålder..

[kjamtessa]
0

Oj var jag så svår att förstå, kan inte tänka klart just nu..

Laban är full med energi och har ju inte behövt syselsätta honom innan då han lekte med hunden. och nu springer han runt och river ned allt, och det händer knappt en olycka på golvet om dagen. Så han är jätte duktig att gå på låda, har en i badrummet och en i hans sov bur. Och skulle vilja ha en vän till honom och har tänkt på en hund eller iller och har beslutat mig för en iller till men vill att han skall förbli lika duktig på lådan.

werner
0

Visst går den andra illern utanför lådan i ett speciellt hörn så att det luktar toa så kan det hända att Laban börjar gå utanför men ibland kan dom ju glömma några veckor sen blir det bra igen.

I det fallet skulle jag nog överväga att ta det som det kommer, är några olyckor är så mycket och bry sig om när han kan få en kompis av sin egna art? För min del är svaret nej.

[kjamtessa]
0

Får nog bli en, märker att han saknar hunden då han springer runt och letar efter honom.

Sara
0

Jag vet en illerkille som behöver nytt hem.

Sara

[kjamtessa]
0

jasså! Vill gärna veta mer =)

Sara
0

Du har pm

Sara

werner
0

Vi har ju en illerkille som heter Affe som behöver nytt hem, troligen dig tråden om honom puttades upp för. Verkar vara en trevlig iller.

[kjamtessa]
0

Japp stämmer. Kanske du kan skicka PM till mig med lite info om beteende m.m. =)

Nea
0

Jag har en "liten" kille till salu. Finns bilder på honom under tråden "Lurfvenrumparna eller Amazon 3"

werner
0

Oj sorry råkade skriva vi, inte vi som person som har den utan här på forumet :D UnhandyPillow här på forumet har honom, tråden heter "Nu är det inte lång kvar…" jag har fått inblicken är att han är en rar grabb inte mer än så.

[jenkass]
0

här har det inte hänt att vår första iller misskötte lådan när vi skaffade iller nr 2 och vi höll på med toaträningen.

[kjamtessa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte berätta hur det gått nu när Diesel varit här några dagar. Laban har fortsatt på lådan lika bra som innan.

Diesel hade bara gått på tidningspapper innan då han såg kattlådan som en lekplats. Men när Diesel kom så la jag ut en tidning men han har härmat Laban och han har med blivit duktig på lådan =)

Att ha fått hit Diesel var de bästa jag kunde göra de mår underbart bra tillsammans.