Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 362 ggr
Qviq
0

Personlighetsförendringar

När göran kom hit för lite mer än ett år sedan hade vi en katt. Katten kom jättebra överens med göran och de lekte och sov ihop och var näst intill oskiljbara… Men katten trivdes inte att bo i lägenheten och rymde hela tiden så vi fixade ett hem på landet åt henne istället. Efter det så funkade göran fortfarande jättebra ihop med de katter som accepterade honnom. Men sen typ en månad tillbaka har göran börjat bli jätte agressiv mott katter, jagar dem och försöker bokstavligen ta dö på dem… Detta är väldigt tråkigt när man är ute och går med han och han försöker anfall dem… Varför har han helt plötsligt blivit så agressiv mott katter? Hundar är inga problem utan det är just katter…

"Chaos is a friend of mine."

JossanH
0

Jag hade också katt o iller i nästan 2 år. Det funkade alltid bättre med Pegasus o katten än med Dexter o katten men det berodde nog på att Dexter var 6 månader när de introducerades o peggas var liten valp.. Bör även nämna att katten var en hittekatt och inte planerad.. Nu bor kissen hos mina föräldrar (där han slipper va innekatt) och mina illrar bokstavligen hatar honom…
Pegasus är väl den det funkar bäst med men inte med dom andra.
Däremot så fungerar det när dom träffar illervana katter som inte bryr sig om dom. Känner 2 såna katter och där går det bra… ute är det Döda som gäller.

Sajtvärd på Iller.ifokus

AlbaStiffler
0

Varför han blivit aggresiv? Antagligen för att han kan koma undan med att vara aggresiv. Vad man kan göra vet jag dock inte…

Qviq
0

Jag vet inte varför han blivit aggressiv, började för någon månad när han var uppe hos morsan och hennes katt gick förbi, göran började helt utan anledning jaga katten och bet sig fast i svanens på han. Efter det så har han blivit helt galen när han ser katter:S

"Chaos is a friend of mine."