Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 596 ggr
Stinko
0

Nu är gubben här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hämtade honom igår.

När vi kom hem fick Pyr kolla på honom lite när han var i transportburen till att börja med. Vi gick ut med dom, och Pyr flög på honom nästan direkt.. Stackarn :P
När vi kom in efter promenaden var hon på honom igen, snacka om att han var rädd, haha. Han fick rätt mycket stryk igår alltså.
Idag har det väl gått lite bättre, nu skriker och gnäller han inte längre så fort hon kommer i närheten, och Pyr attackerar honom heller inte hela tiden utan kan stå och nosa på honom och så utan gorm.

Man tycker nästan lite synd om honom när han kommer hit och får stryk av en hona som är hälften så liten som honom själv. Han är ju sååå snäll och mysig också. Han kommer upp till oss i soffan och gömmer sig för Pyr, och han sover bara i våran säng. <3

Han har inte heller bitit oss en enda gång än så länge. Han är ju så mysig att man kan inte tänka sig att den där myskorven någonsin kommer att testa oss. :P Till och med min sambo vågar ha honom uppe i ansiktet, han vågar inte ens ha Pyr i ansiktet även om vi har haft henne ett år.. hehe.

Han är helt underbar helt enkelt. <3

Stinko
0

En till bild på honom när han ligger och myser i våran säng.

Musiken
0

Sicken sotnos! :D

De blir nog vanner snart ska du se!

Jenahbella
0

va söt! han ser jätt mörk ut! :)

Stinko
0

Tjockisen :)

Stinko
0

Här håller han på att glida ner på golvet :P Hahaha.

MissNilsson
0

vilken sötnos! :D

Gustav-o-Linda
0

hahahah

fridaas
0

aaaaaw vilken sötnos!!!!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AlbaStiffler
0

#5> Snygg stil.

Honan spöar honom säkert i förebyggande syfte, eftersom hon kanske är rädd för honom då han är dubbelt så stor. Så funkade iaf min hona när vi skaffade en ny hane.

Stinko
0

#9: Jo, det är ju säkerligen så. Han har då inte gett sig på henne en enda gång, men ändå ska hon spöa skiten ur honom hela tiden.. :P

Nu får han iaf inte stryk direkt hon ser honom. Känns som att det börjar gå framåt..
Hehe igår tog vi med dom ut på promenad till affärn innan det stängde.. Jag stannade ute och höll i båda medans Christofer gick in och handlade.. gubben skrek och pep bara Pyr kollade på honom.. Haha, han är så fjantig :)

Nu sover båda två.. jag sitter bara och väntar på att dom ska vakna så att vi kan gå ut.. :)

Stinko
0

Pyr är ju på honom hela tiden, hon låter honom inte sova ifred ens. Totti är så rädd för henne och han ger inte ens igen när hon är på honom… tycker att han borde försvara sig, men det gör han inte…
Han har massa sår i nacken.. vi tycker rätt synd om honom …
Eftersom hon inte kan låta honom vara ifred nån gång så vill vi inte ha dom tillsammans under natten, så då har vi dom åtskiljda..

Känns jobbigt när det bara är hon som går på honom hela tiden.. Ska dom få göra upp själva, eller ska vi gå emellan och sära på dom, ev fya henne? :S Känns inte som att vi borde lägga oss i, man vill ju inte förvärra situationen och" rädda honom".. känns inte som att han nånsin kommer säga ifrån då, att det bara kommer förvärra hans rädsla..
Som sagt, han får inte en lugn stund, och han har inte gett sig på henne, knappt ens när hon biter honom som värst försöker han spöa henne, utan bara komma därifrån.. han har som redan visat att han är den underlägsne.. Men ändå fortsätter hon.

Skulle gärna vilja ha tips eller någon annans synpunkter ang. detta.. har ju  inte fört ihop två illrar innan. har bara varit på illerträffar då det gått bra på alla sätt…

Hoppas att han kan tuffa till sig lite och ge igen.. Pyr är som en elektrisk hattifnatt som försvarar sin barometer…

Aviendha
0

Grattis till skrutten! Han ser verkligen snygg ut!

Han tuffar nog till sig, när han vänjer sig mer vid er.. Inte för att jag haft det problemet, snarare tvärtom, men man kan ju tänka sig att han inte riktigt vågat än. Allt är ju nytt, ny miljö, nytt folk och dessutom en ny vuxen iller.

De brukar reda ut saker ganska så bra själv.

Jag förstår att det är jobbigt för dig. Ett altermnatoiv till att rädda honom, är att ta Pyr därifrån när hon är som värst. Ge henne uppmärksamhet. Då får han tid för sig själv, och Pyr känner sig inte åsidosatt.

Kanske är jag ute och cyklar, men det kan kanske hjälpa.

Stinko
0

Uppdatering här då :P
Totti är inte lika rädd för Pyr längre, men ger inte heller nu tillbak när han åker på stryk. Pyr är inte lika intresserad av att äta upp honom så fort hon ser han. Totti skriker inte så fort hon kommer i närheten.
Så det går framåt.
Pyr har försökt poppa med honom ett par gånger men han är ju för rädd för att våga leka med henne än.
Totti är lite mer aktiv nu eftersom han inte är lika rädd.

Jag gjorde en tunnel åt dem idag, Totti var vaken men Pyr sov. Totti började kuta i tunneln och sen busade vi lite med varandra. :D  Det var kul att få se honom lite busig. Fick tyvärr inte höra något popp.

Det går framåt i alla fall, men han har bitit mig när vi busat. Efter jag fyade honom ett par gånger så verkade han fatta.. Han har ju inte bitit oss nästan något (naffsat nån gång bara) så det är ju inte förren nu jag kunnat fya honom.. Hoppas han fattar snabbt.. :P

Vi är så nöjd med Totti, känns som att vi inte hade kunnat hitta en bättre omplacering faktiskt :)

Lär lägga in mer bilder sen när jag laddat batterierna i kameran.

Jenahbella
0

#13 va roligt! poppet kommer säkerligen snart! :D
en av mina omplaceringar va poplösa ett tag innan han kände sig som hemma men nu har de så roligt ihop alla 3 :)

Stinko
0

Det måste vara kul att ha illrar som går ihop och poppar tillsammans.  :) Längtar tills dom kommer överens.
Tyckte jag hörde ett litet popp ikväll när vi busade, men är inte säker.

Känns bara så skönt att det börjar gå bättre mellan dem. Var ju lite orolig att det inte alls skulle gå och att Totti skulle behöva flytta igen. Vi är hans 3:e hem och förhoppningsvis det sista. "3e gången gilt" ;)

Stinko
0

För typ två veckor sedan blev dom vänner.. :) Så det har varit mycket bus och popp på senaste.
Nu ligger dom oftast och sover tillsammans. På varandra ligger dom och trängs i en hängmatta.
Och ja, när jag och min sambo ska sova så är Pyr och Totti som aktivast och ska såklart busa i våran säng. Ingen respekt för oss inte, dom springer som tokar över oss, hoppar på våra ansikten och brottas runt i sängen.. Haha. Jäkla galningar. Synd att det är när man ska sova dom är som aktivast.. Men det är trevligt på något sätt att dom busar i sängen, vi störs inte så mkt av det. Som tur är ;) Det är rätt mysigt att somna till deras konstanta poppande. :)

Pyr är mycket gladare nu än vad hon var när hon var själv.. När jag tänker tillbak på den tiden när hon inte hade någon illervän så tycker jag synd om henne, som inte hade någon annan än mig och min sambo att leka med.  Hade varit kul med ännu en iller, men  det får vänta, vi är inte nog rik för det ännu. Vi har ju trots allt 2 barn, en leguan och en skäggagam också. … :P

Jenahbella
0

#16 låter ju jättehärligt :D

Aviendha
0

Vad kul att höra att de trivs ihop =D

Faxlin
0

Vad roligt att höra hur bra det går. Inte alla som har sådan tur när de släpper ihop två illrar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stinko
0

Ja det är helt underbart att det gått så bra. Vi förväntade oss knappast att det bara skulle ta typ 2 veckor dessutom…Vi var iaf beredd på att det kunde ta låång tid. Skönt att vi slapp vänta ;D

Måste med korvarna till vetten. Hälsokoll + Totti ska chippas.. Är det någon som vet på ett ungefär vad det kan gå på? Bara funderingar så här på kvällskvisten… Jag vet att det kan skilja oerhört mellan olika ställen, men vad har ni fått betala?
Måste ta och ringa på måndag… Hoppas vi har råd i veckan, hade varit så skönt att få det gjort….

Aviendha
0

Inte en aning.. Men skrevs det inte i tråden ang Wilmer o Didrik vad de gav för att chippa o vaccinera? Hälsokollen har jag ingen aning om, är det mer åt en veterinärbesiktning, eller är det skabbkoll, blodvärden mm?