Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 550 ggr
Sara
0

Funnys hemresa

Idag kl 16 hämtade jag Funny efter hennes operation på Blå stjärnan i Gbg. 9919:- gick operationen på varav jag betalade 2661:- i självrisker och direktregleringsavgift. Tack Agria!

Iaf så är Funny sur som ättika när vi åker hem och roar sig med att gnaga på transportburen och välta toalådan. Hon vill ut och hon vill ut NU!

Snäll som matte vill vara så stoppar jag in högra pekfingret för att klappa henne lite. Detta visade sig inte vara önskvärt utan helt plötsligt har jag en förbannad Funny (har inte bitits på flera år) fast i fingret. Skrikandes

Nu är det så att samtidigt som jag ville vara snäll så kör jag bil i 120 km/timmen på E20 mellan Göteborg och Alingsås, dessutom är det rusningstrafik. Vad göra?!

Tusen tankar swichar förbi i huvudet, allt från att styra med knät och lirka loss Funny med vänsterhanden (Ni som har körkort förstår säkert problemet med denna lösning. För er andra kan jag bara säga att det hade varit komplicerat även för en ormmänniska.) till att göra en handmuff av Funny när jag får tillfälle att stanna bilen.

Det slutar med att jag hotar tanten med att köra tillbaka henne ner till Blå stjärnan igen, då släpper hon.

Så småmuttrandes fortsätter jag att köra hem och Funny tar ut sin frustration på innehållet i buren.

När jag kommer innanför dörren hemma så släpper jag ut fröken och hon strosar runt 1-2 minuter och går sedan och lägger sig. I TRANSPORTBUREN!!!

Vad kan man göra annat än att skratta åt dem.. Skrattande

Sara

skrollan
0

haha , jadu dem är bra härliga ;)

skrollan
0

kom på en sak, hoppas jag inte förstör tråden, men med agriga att betala, det är ju super att man själv behöver betala så lite, men allt över 1000 är mycket för mig eftersom det är det ända jag får i studiebidrag. Så har agriga typ att man kan betala av månadsvis till dem?

Ceciliaolucifer
0

Visst är det roligt att vara uppskattad Sara? :)
#2 Finns speciella agria lån man kan ta på plats för att sedan betala av på det.

Aviendha
0

Kan inte låta bli att skratta. Killens kommentar var "då hade det vart skottpengar på den illern, sen hade den fått bli antennprydnad åt slammbilen!" ;)

Sara
0

# 2 Visst är det mkt pengar när man inte har några, pappa är min bank. Man kan precis som #3 säger ta lån genom Agria men jag är inte säker på att man får låna om man är studerande. Man ska ha en viss inkomst per år.

Sara

UlrikaD
0

Tror att man måste ha ett fast jobb och inga betalningsanmärkningar.

Sara
0

# 4 Du, det var det ett litet tag. Flört

Sara

AlbaStiffler
0

haha, läste upp denna tråd för min matlagandes man och nu står vi båda och skrattar. Bäst var slutklämmen med att hon efter 1-2 minuters frihet lade sig i fängelset igen. skitkul. Skönt att hon mår tillräckligt bra för att visa sina aggressioner, tyder ju på friskhet! :-)

Sara
0

Japp, det är krut i tanten. Skrattande Idag har hon startat tjafs med både Melker och Norpan så än finns det liv i henne.

Dock var jag snabb på att plocka undan henne. Vill inte att det ska bli för hårdhänt än.

Sara

MimmieM
0

#8 Det borde i så fall betyda att Funny är friskare än hon varit på flera år :)

Vad var de med tanten egentligen, tror jag har missat den informationen.

Carpe Diem

Sara
0

# 8 Hon har bitit de andra hela tiden, det är bara mig hon varit snäll mot. Skrattande

Hon har opererats mot förändringar i/brevid bukspottsköteln, antagligen insulinom. Så som Bosse ska opereras.

Sara