Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 384 ggr
emelie-andersson
0

Slickar på örat...!

Hej. nu har vi haft våran hona hemma i 1 månad, så nu har vi en hane och en hona…Och under veckan så märkte jag att honan har börjat slicka och dra i hanens öra medans han sover…är det ett normalt beteende eller är det något som man ska göra något åt..??

//Emelie

Ceciliaolucifer
0

Det är ett ömhets tecken. :) Putsa är omvårdnad typ :)

emelie-andersson
0

Jaha okej…tack då vet jag…! :)

ferretgirl
0

Behöver inte vara ett ömhetstecken, det kan också vara en kvarleva från det när hon var valp och diade på mamman, Det är det samma som en katt kan göra även när dom är vuxna. Jag har Miller här hemma som ofta suttade på Ottos ena öra, men nu har han flyttat, så nu suttar han istället på sin fostermamma Agnez eller Nanooqs öra. Förhoppningsvis så slutar han med det, för öronen kan bli förstörda av det. Dom blir liksom håda av allt suttande, vet att Agnez hade den ovanan förra året på sina valpar. Hon suttade framförallt på Sir Gaylords och Lady of The Lakes öron, fick ta bort Agnez när dom var ca 7 veckor, annars hade dom nog inte haft några öron kvar dom stackarna.

Tzatu
0

Min Tequila brukar springa upp och sätta sig på axeln och slicka mig och pojkvännen i örat så vi hoppas att det är ett ömhetstecken :) Navi därimot biter sig fast ><