Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 598 ggr
Illernastet
0

Nykomlingen är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag och hämtade Darling från Åsa. Hon är så söt! Men består av 150% energi, hon blir aldrig trött!

Sambon som inte var så mycket med i spelet (han vill inte ha fler djur), han lät sådär när jag pratade med honom i telefonen och sa att vi fått tillökning. Men när han kom hem blev han kär! Som ni ser på bilden.

Myran tycker mest att den lilla valpen är läskig, haha…

Nu ska vi bara få henne att förstå var lådorna är, att bitas inte är okej och att Myran inte gillar att bli jagad, haha… Tur att Åsa redan gjort det största jobbet.

Illernastet
0

Myran tyckte inte alls om inkräktaren till en början. Hon stod mest och stirrade på henne, haha..

Illernastet
0

Här en söt bild på tösen

Illernastet
0

Jag och valpmonstret!

Musiken
0

Haha, stackars Myran! Hon kommer nog over det snart dock :)
Och vad sot Darling ar :)

Illernastet
0

Myran är en liten kärring och anser att allt är hennes. Men igår kväll fick vi dem att ligga "nästan" bredvid varandra. Hoppas att de sover ihop snart.

Illernastet
0

Det tog Darling 2,5 sekunder att förstå att man kunde komma under diskmaskinen. Har varit så bortskämd av Myran som bara struntar i hålet.

Men Darling är som sagt av annan jord. Hon älskar att vara därunder. Hon har även börjar gräva sönder maskinen. Så Per ska försöka fixa igen det i dag, så länge kan ni se vår nödlösning i bakgrunden, haha…

Trollspö-leksaken som hon leker med är absolut hennes favorit. Den får inte ens Myran röra. I går drog hon under hela den under diskmaskingen. Så det var bara till att trixa ut den igen. Undra hur hon fick in den för det är ett lång plasthandtag på!

Detta spöet springer hon runt med hela tiden och bär på, haha…Sötlök!

Illernastet
0

#4 haha.. aa, Myran har fått en valp att uppfostra ;)

Darling springer runt och leker just nu, vilket Myran tyckte var jobbigt. Så hon klättrade upp i mitt knä och nu sitter hon där och fräser på Darling, haha..Vilken tönt jag har! ;)

sarae
0

Grattis till nytillskottet!! Så söt!

dima
0

Va roligt att Darling fick flytta oxå! Hon är lik syrran sin, Tingeling! Skrattande

Faxlin
0

haha så Myran tycker fortfarande att Darling är äcklig. :-)
Det finns många illrar som tycker att de energiska valparna är riktigt äckliga. Här hemma har de farit runt efter alla de vuxna och bitit dem i rumpan om de inte velat leka med dem. Till slut gav Nemo upp och lade sig på dem. Men han har lite annan kropps storlek än Myran liksom.
Men jag tror det går bra när Myran inser att det där yrvädret är där för att stanna. Och sambon verkar tycka om henne, kanske blir som jag sa att an får en egen som favoritiserar honom istället. Så har ni en varsin. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Grattis till sötnosen! Krama stackars Myran från mig, hon kanske behöver det ;)

Illernastet
0

Så fort valpmonstret busar kommer Myran till sambon och mig för skydd, haha..i vårt knä sitter hon sen och fräser på otäckingen ;)

Lilla monstret har gått sin första promenad med mig i dag. Det tog ca 1 timme att gå 50 meter, haha.. Men det får ta tid, den lilla måste ju vänja sig vid världen.

Sen fick jag även ta Myran en runda för annars är det ju orättvist.

Just nu jagar de varandra i lägenheten. det är nog lite lek blandat med revirtänk. Men de gillar nog att ha varandra som sällskap.

jag är så glad över vårt lilla tillskott. Och Åsa…Detta ska abolut bli en mamma iller till. Per får skaffa sig en hund eller nått ;)

Faxlin
0

#12: haha stackars Myran och stackars Per. Ge honom rpdet frpn mig att om han fortsötter att dunder mysa med henne så kommer hon bli en Per iller :-)

Audiatur et altera pars

Illernastet
0

Nu har det hänt!!

Myran och skitungen (som är ett välanvänt namn här hemma) sover tillsammans!

De leker, äter och har till och med suttit på toa ihop!

Är så lycklig!!

Sara
0

Skrattande

Sara

Faxlin
0

#14: Ohh, vad roligt att höra. Då gick det som vi trodde då. ;-)

Audiatur et altera pars