Slutat äta godis.
Igår slutade jag äta godis. Och har planer på och låta bli minst fram till efter chile. Men vi får se hur det går med det. Fast jag vet att jag kan hålla det bara jag är riktigt inriktad.
Någon mer som vill följa i mina fotspår. Är lättare om man är fler och kan sporra varandra. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
aaaaaabstineeeeeeeeens….känner du av det madde? hehehe nä nu var jag elak….
Jag kan vara med! men jag äter faktiskt inte godis så det räknas kanske inte som stöd?

Hmm, jag är en riktig godisråtta så jag tror jag hoppar det. Fast helt klart skulle omfånget må bra av att jag hängde på. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
hmmm e det bara vi här på forumet? halllååååååååååå….hmmm tror visst det ekar 
Jag skulle aldrig kunna sluta äta godis :P Äter godis nästan varje dag, helt nerkörd i godisträsket!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nej enligt min favoritlista är vi fler. men de andra skriver ju inget. De kanske är inne på andra iFokus sajter och skriver där. ;-)
Nu ska jag knöla ihop mig i soffan en stund med en av mina avlnga pälsar och titta på tv. ;-)
Så nu blir det ännu mer eko för dig.
Audiatur et altera pars
e själv på väg i säng…varit på väg i en timme ..men..kan…inte…sliiiita…mig… ;)
jag har också slutat med socker helt, iofs så äter jag aldrig godis, chips å grejer, å dricker inte nått annat än vatten i stort sett, men ändå :P finns mycket annat som de e socker i, jag e svag för glass å bakelser iaf, men icke mer, jag å min kille går på diet nu å har börjat småträna :D e som sagt lättare när man är två.
hmm, ingen dum i´de Madde… fast ändå inget alls bra för lilla godisråttan therese ;) Det snckas vilt i media om "sockerberoende" och stämmer detta, så är jag säkert det - men å andra sidan vill antagligen varken omgivningen eller jag själv veta hur det är att bryta ett sådant beroende.. - saker och ting skulle nog gunga rejält, huga! ;D
Men lycka till Madde! hur lång tid är det kvar tills resan?

haha jag har väl hlaft slutat, shit vilken helvete för en tioåring, men jag sak ju undvika allt gelatin med tanke på att jag är vegeterian ;)

Jag hänger på Madde! Fast jag kommer att tillåta mig själv att äta popcorn på helgerna. Inte chips och inte godis.
Ska bli intressant och se hur länge man klarar utan att slå ihjäl någon..hehe

jag slutade äta godis för ett antal månader sedan..snacka om at det var svårt i början. alla runtomkring mig åt och frågade om jag ville smaka. men jag bet ihop och sa nej, och det var det som sporrade mig mest…varje gång jag kunde motstå med godiset framför näsan på mig:p på flera månader har jag bara ätit godis 2 ggr. den ena när jag åkte förbi hummelsta med min syster, tradition. Och den andra när jag fick godis i present av min bästa kompis. nu kan jag åka förbi hummelsta och motstå frästelsen ox´å=)
Hallut allihoppa! det går!:D Lycka till:D

hmm bra idé..ska nog pröva o hålla upp jkag med. =) fast jag äte knappt godis längre men endå. börjar idag så får jag se hur långt jag kan gå..hehe
Har alltid varit godisnarkoman! Kan inte tänka mig att sluta helt….men att skära ner till en dag i veckan kanske skulle funka.det e ju trots allt inte nyttigt att äta för mycket sötsaker.
Bara lördagar för min del då =)

Ferret.YinniZ: nog har hummelsta ljuvligt godis. Men det finns ett ännu bättre ställe i Enköping nu, Godisgallerian. Har du varit där?
jag brukar handla godis där, både i hummelsta och godisgallerian. Alltid när man har vägarna förbi…Mycket bra o gott

hmm, ja och här blir man inte ett dugg godissugen av att läsa. ;-) Ni är roliga ni. hihi
Audiatur et altera pars

hmm.. jag brukar sluta med godis iaf några gånger i veckan.. men oftast på måndagar! 
Men nu på måndag, då ska jag!!! 

Jag tror det räcker att jag försöker låta bli dricka cola, håller på gå galen som det är
och det har bara varit en vecka än så länge. Men det finns en ganska allvarig orsak bakom cola förbjudet också.

Det där ronja lät lite som med mig och mina cigaretter. jag slutar flera gånger per dag. Ja, varje gång jag fimpar faktiskt. ;-)
Audiatur et altera pars

DU ÄR GALEN MADDE! Jag skulle inte kunna leva utan godis..
Jag slutade äta godis när jag var 11 och nu e ja 21. Men sen är det väl lite beroende på vad man definerar som godis då.. E de tex choklad på en glass eller bakelse så äter jag ju den.Men jag äter iaf inget lösgodis eller chokladkakor eller godispåsar…
Men ja dom första månaderna är alltid värst men suget släpper så småningom så kämpa på madde jag hejar på dig :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Nu har det gått några dagar och inte ett enda sug efter godis. =) Så det känns bra. Nu har jag besämt mig då är det lättare. =)
Kul att några hänger på och låter bli godis.
Själv så äter jag inte godis, chips (mest för att jag inte tycker om det), dricka (ja det är väl dags det med)
Men jag kommer inte sluta med fikabröd ifall att man är på besök hos någon och de bjuder. Vill ju inte vara allt för oartig. hihi
ät ett äpple, drick ett glas vatten eller borta tänderna om suget kommer ;)
kan man inte tugga tuggummin i stället då? fast det kanske räknas in i godis kategorin det också?
fast tuggummi blir man hungrig av å de e inte bra att tugga tuggummi ofta. man kan bli gasig i mage å grejer å kroppen tror att man äter fast man inte gör de. de står typ på forpackningen att för mycket tuggummi kan ge en laxerande effekt :P
okej, hehe har noll koll på sånt därnt. godis o tuggummi är ju inte riktigt min grej, här är det chips och popkorn som gäller när man blir sugen på ngt. ja eller chokladrutor då.
tacka gudarna för att man har supersnabb matsmältning 

I helgen hade jag besök av två vänner. Dessa vänner är godistokiga och det slutade med en tripp till godisaffären. Nu har jag tyvärr råkat hitta en chokladkaka som jag öppnade då. Nu har 2 rader "råkat" slinka ner. Men jag skyller allt på de där två vännerna.*ASG*
#27: På söndag tvingar vi dig till godisgallerian igen
#28 Åhhh visst var det där vi köpte godis på träffen? det va ju super gott godis där.
#29: Det var där, jag kommer alldrig kunna köpa någon annanstans nu
#30 Hahaha. Dom hade massa godissorter som inte finns här hemma längre. Som man verkligen saknar och oftast är sugen på. Synd bara att det är en bit dit. hihi

Tyvärr har jag alldeles för nära. Jag har blivit sjukligt beroende av Marianne-kulor. Mums så goda de är.
Jag kan säga att vi har godis som ligger här hemma. Men har jag väl bara tagit beslutet så håller jag mig.
Fattar inte varför jag har den beslutsamheten. Men sist när jag började med lite godis så började jag smått och ökade till mängder godis.
För mig är det allt eller inget. Och just nu får jag hålla mig till det sista.
Vi kommer åka till chile den 5 januari. Så länge ska jag i alla fall hålla upp. Men har jag väl hållit upp så länge kan jag ju lika gärna fortsätta ännu längre.
Men jag kommer sätta till 5 januari då jag har något att sträva efter. Att få känna sig dukitig att man klarat att inte äta på så pass länge. =)
Jag har sagt att jag ska sluta nästa vecka sedan sommaren 04 och det håller jag fortfarande fast vid