Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 609 ggr
[HannahoHenrik]
0

Gå upp i vikt? hur?

Vet att det säkert finns trådar om detta men jag har sökt o letat men hittar inga, så nåt gör jag nog fel :)

Men iallafall, undrar jag om tips för att de ska gå upp i vikt, jag tycker Havanna bara krymper o krymper, eller krymper gör hon väl inte men tycker att hon är såå liten hon väger knappt inte ens 600 gram. Som mest har hon väl legat på 700-750 men det var ett tag sen.  Hon är 3 år och piggare än hon nånsin varit, kan dock tillägga att hon är ganska lat av naturen så det är inte så mycke go i henne ändå.

Så vad kan man ge o hur mycke för att göda upp henne lite?

sarae
0

för att gå upp i vikt behöver de animaliskt protein, och animaliskt fett… äter hon kött så är det inte så svårt… gör hon inte det så kan man köra med A/D mat, blanda i laktosfri grädde, gärna hönsfett eller annat animalsikt fett i det.

[HannahoHenrik]
0

Nej hon äter tyvärr inte kött, har försökt men hon vägrar. Okej A/D ska jag pröva vet att hon hatar det men med lite grädde kanske hon vill äta. Hur mycket o hur ofta kan man ge henne det, med tanke på grädden? Hönsfett vad är det o var får man tag i det?

sarae
0

#2 A/d kan du ge ett par ggr per dag, under kortare perioder. prova att blanda i annat än grädde… t.ex äggula. testa äggröra (för ilelr) med a/d mat…hönsfett är just vad det låter.. hönsfett ;) fett från höns.. kan finnas hos slaktare och liknande. man kan smälta ned det lite i vatten, och blanda ut maten med.

HannaM
0

har man inte hönsfett kan man prova ister, det är fett från gris och brukar finnas i mataffärer

AlbaStiffler
0

Ca En matsked laktosfri grädde om dagen klarar deras magar.

UlrikaD
0

Min tjej gick var också väldigt mager och ratar allt vad kött heter. MEN blandfärs uppblandat med ägg-gula eller laktosfri grädde går ner hur bra som helst. Och lite vetegroddsolja emellanåt också. Har även lyckats lura i henne små bitar av kycklinghjärta som jag rört ner i smeten. A/D provade vi men det ratade hon totalt, det fick jag ge till katterna istället.Flört

[HannahoHenrik]
0

tack så mycket allihoppa, jag  ska inhandla, A/D, köttfärs, äggula, grädde, ister o se om man kan blanda ihop nåt som lilla damen kan tänkas gilla, hon är dock väldigt kräsen när det kommer till olika röror, hon vill ha sin mat o godis i fast form :D

Aviendha
0

Jag håller med dig, den nya sökfunktionen är inte kompatibel med mig ;)

Har lite av samma "bekymmer" med phoenix, spec nu när Avi har börjat lägga på sig vik, så känns han ännu benigare. Han vart ju bara en strimla efter kastrationen o pälsavfallet.

Jag kör med äggula, det går i några slick åt gången, grädden är inget han gillar. Ska testa med a/d, men vart får man tag på det? Vetten borde väl ha?

HannaM
0
Musiken
0

Sa ister ar bra alltsa? Da ska det inhandlas! Lotta fick bara torrfoder och lite kokt kyckling pa refuget, sa jag tyckte att hon skulle ga upp nu nar hon far kott och det borjar bli vinter, men hon har gatt ner fran 910g till 860g pa bara tva veckor!
Ska se om jag hittar ngn fet fars pa affaren ocksa.

HannaM
0

Iser är animaliskt fett, bra att gå upp i vikt på om man är iller=)

[HannahoHenrik]
0

Är blandfärs fett i sig?

HannaM
0

#12 olika… tycker sällan färs är speciellt fett… människor är ju så fettskrämda så dom gör ju oftast allt för att dra ner fetthalten. Men om jag inte minns fel så brukar blandfärs vara fetare än nötfärs.

[HannahoHenrik]
0

Finns det ren grisfärs eller va man ska säga? Tänkte om blandfärs är fetare än nöt så bör ju fläskfärs vara ännu fetare… jag äter inte själv sånt så jag har inte sån stor koll på vad som finns Skäms

HannaM
0
fridaas
0

Ja det ska finnas ren fläskfärs i affärerna, vi har det på ica maxi iaf :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[HannahoHenrik]
0

Nu har jag försökt med blandfärs o laktosfri grädde hon vägrar äta det, jag har försökt med blandfärs o vetegrods olja o annat hon tycker är gott, men nej. De har inte haft tillgång till mat på 13 timmar men nej. Hur länge kan man svälta dem?