Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 1023 ggr
dima
0

Chock! Tingeling blev ensam.(Känsliga varnas lite)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy vilken upplevelse. Vi hade nyss köpare här på ett terrarie som bara stått och samlat damm, när killen bar ut det råkade det som inte fick hända ske! Vår kattunge skruttis sprang ut framför honom och killen regerade genom att hoppa till, vilket resulterade i att foten hamnade på huvudet på katten! Dom ropade efter oss och när vi kom ut gurglade han blod och huvudet var helt deformerat! Vi gjorde något vi aldrig behövt göra, så lidandet blev kort!

Våra planer på att skaffa en till iller kan komma att bli fakta snarare än vi trott då Tingeling och skruttis lekte i timmar varje dag!

Fy vad hemskt det känns nu och jag behövde bara skriva av mej lite!Gråter

Stackars kille, han va helt förstörd! Olyckor händer och det är tyvärr vissa som får lära sej det den hårda vägen!

Till minne av skruttis! Han blev bara 15 veckor gammal!

ferretgirl
0

Stackars dig, beklagar verkligen din sorg. Det är hemsk när dom kommer emellan, och oftast så hinner man inte att reagera bara. Stackars Tingeling.

Sara
0

Beklagar sorgen!

Jag har själv råkat ut för att trampa ihjäl ett djur, min iller Trazan. JAg förstår vad din kille känner och jag har ännu inte förlåtit mig efter 1,5 år men olyckor händer tyvärr.

Sara

dima
0

Tack, säjer man så? Ja, hon kommer väl att leta och sakna lite.. Än så länge är hon lyckligt ovetandes, hon sover så hon orkar vara uppe länge ikväll och busa!Rynkar på näsan

Faxlin
0

Beklagar så er sorg. Det är fruktansvärt att mista dem. Och så tidigt i deras liv. En tragisk olycka som ingen kan rå för. Men ont gör det.

Kram till er alla

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena_Bollstanas
0

Så jätte-starkt av er att göra det ni aldrig gjort förut! Jag hoppas att jag förmår göra det också för djurets bästa om olyckan skulle hända. Jag är så imponerad att ni klarade av det.

skrollan
0

#5 håller verkligen med! Beklar sorgen, det är hemskt att förlora ett djur så fort, när man räknat ihop livet tillsammans med dem. Vi har dem ju vara till låns!

JossanH
0

#5 Verkligen. En eloge till er..
Beklagar verkligen sorgen… Fruktansvärt tragiskt… :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Illernastet
0

Fy!

Grät när jag läste. Stackars kise!

dima
0

Tack så mycke allihop för ert stöd! Det känns ialla fall skönt att vi inte känner ilska i sorgen, bara uppgivenhet. Så himla onödigt känns det!

#2 fyyy vad hemskt.. Jag kan inte ens föreställa mej hur du har kämpat med detta! Men det är ju så! Olyckor händer och jag är bara tacksam att vi klarade av att minimera lidandet för lillkissen..

Men bilden av händelsen spelas upp om och om igen… Hela tiden!! Men jag vet att med tiden kommer det att bli allt mer sällan…

zickan
0

man brukar bli stark nog när det händer nått så där illa. tur det så blev kanske lidandet inte lika stort.
olyckor händer men är sällan roliga. tycker verkligen synd om er.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nea
0

Fy vad hemskt. Även om olyckor händer så tycker man ju att sådana olyckor bara inte får hända. Hoppas lilla Tingeling inte saknar sin kompis alltför mycket.

Måste hålla med de andra om att det var starkt av er att göra lidandet kort för den lille.

Många tröstekramar

werner
0

Å herregud, jag vet inte vad jag gjort i samma situation med personen ifråga en olycka jag visst men jag hade nog fått frispel.

Väldigt olycklig historia för hela familjen, hoppas att katten får det bra i katthimmlen med alla leksaks råttor med diamant ögon och gyllene filtar att mysa in sig i och hoppas att katten blev så skadad och allt gick över så fort så han inte han uppfatta något. Hualigen hoppas något sådant aldrig händer mig trots att det vart nära.. (hundvalp som ramlade från balkong, resulterade i rädd hund med en sträckt muskel hur fan han nu klarade sig bara med det).

Beklagar och hoppas illern inte blir deprimerad :(

UlrikaD
0

Jag läste den här tråden för flera timmar sedan men skrev inte i den för jag visste verkligen inte vad jag skulle säga. Nu tänkte jag säga nåt men inser att jag fortfarande inte vet…har tänkt på kissen sedan jag läste detta med världens största klump i magen och kan liksom inte greppa hemskheten i det hela. Så oerhört tragiskt, ett liv som aldrig hann få levas.Rynkar på näsan

dima
0

Gråter 1:a sömnlösa natten är äntligen förbi! Chocken släppte inatt och tårarna forsade! I dag blir det till att glädjas åt dom djur vi har som lever och är lyckliga.

#12 Jag vet inte hur jag lyckade hålla mej, kroppen gick in i autopilot! Men det är svårt att behöva säja till någon: Jag är inte arg på dej du har nyss trampat ihjäl min katt! Nu i efterhand så börjar hjärnan tvivla lite och vissa uppgifter stämmer inte men hur det än gick till så lever han inte mer och jag tror han dog på en gång det va bara kroppen som levde ett tag längre!

#13 Du behöver inte säja något, det räcker för mej att få uttrycka mej bland människor jag trivs med, som här! Kanske kan vår olycka få andra att bara lite mer glädjas åt sina djur…

Norrskenets
0

Finner inga ord, grät när jag läste. beklagar verkligen sorgen. *tröstkramar från oss*

Sarah
0
werner
0

#14 Troligen skulle jag också gått på autopilot men samtidigt skulle jag bli paralyserad och full med ilska och frustration.

AlbaStiffler
0

Gråter

dima
0

"2:a natten, sov ca 5 timmar i alla fall! Måste ligga och läsa tills jag somnar med boken.. Obestämd Jag börjar bli orolig för Tingeling, hon har sovit mycke mer än hon brukar både i går och idag! Jag tror hon saknar sin vän!! Hon har försökt lekt med stora katterna men dom uppskattar inte när hon klättrar upp på ryggen på dom och biter i öronen.. Annat va det me skrutt, han älskade det sen va det full fart på dom..

Hon äter och dricker som vanligt, inte mycket men ofta.. Har mat på fler ställen så hon kan äta vart hon än är i huset!

Men jag tycker synd om henne, inte ens leka spöke med en handuk och husse va roligt!

Faxlin
0

Tufflan då. Det är så jobbigt när man ser att de saknar sina lek kompisar.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Illrar sörjer ganska djupt. Har märkt det efter varje iller som gått bort.

Sara

dima
0

En liten ljusglimt hände nyss! Två små ungefär i samma storlek hade lite röj!!!

Förlåt Zune! Din bakdel blev iFokus..

dima
0

Åhh en till..

Faxlin
0

Men stackars Zune få rumpan uppvisad över hela iFokus på det där sättet :-)

Audiatur et altera pars

dima
0

Glad Ja stackarn! Han får ett grisöra sen,så har jag kompenserat för det osencurerade fotot!Oskyldig

Men du Zune hur va det du låg i fotöljen den där gången precis innan du blev kastrerad? Å hur va det, fick du ligga i fotöljen?

Faxlin
0

#25: haha, tror det där kortet kräver liiiite mer än ett grisöra. Så vad kompencerar du hans kulor med :-)

Audiatur et altera pars

dima
0

Oooppps… Har aldrig tänkt på det på det sättet! Stackarn!! Tur att jag inte la in bilden när jag ritat ögon, näsa mun på kulorna!Skrattande

Faxlin
0

haha, lägg av det kortet måste du bara visa. Om inte annat får du maila det till mig :-)

Audiatur et altera pars

dima
0

Ha ha… ja jag ska försöka leta på det!

dima
0

Nu är vi på väg till att bli en hel familj igen! Tingeling är glad igen och hennes syster Shanzi klagar inte!

Illertrassel!!

UlrikaD
0

Blev det en till iller?

dima
0

Ja.. Allt löste sej lite fortare än vi trott och vi ser fram emot i morrn och lära känna tjejen som just nu sover monstersömnen..

Hon vaknar nog i morrn som en rabiessmittad terrorist=)